Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-04, 00:19
  #15625
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Finns andra sätt att vända på utvecklingen än via valurnan.

Och det kommer kanske att krävas också, tyvärr.
Citera
2014-04-04, 00:32
  #15626
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Rent spontant och i rimlighetens namn kan man anta att SvP är emot.

Men i SvP:s drömsamhälle kommer det inte finnas någon anledning att fly vardagen mer än ett par öl på helgen.
Det var lågt siktat, jag trodde drömsamhället skulle bli så pass bra att man inte behövde fly verkligheten genom öl heller.
Citera
2014-04-04, 00:39
  #15627
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det var lågt siktat, jag trodde drömsamhället skulle bli så pass bra att man inte behövde fly verkligheten genom öl heller.
Det är så pass djupt rotat i vår kultur att det omöjligen går att "avveckla". Och det är inget som ska försvinna heller. Det är varje arbetande svensk rättighet att ta ett par järn på helgen.

Men pratar man cannabis och andra substanser så är det inget som ska behövas. Cannabis är ju en direkt följd av ett sjukt samhälle.
Citera
2014-04-04, 00:41
  #15628
Medlem
Vad fan är det för ett jävla snack?

Klart vi ska få dricka öl.
Vikingarna drack öl, Karolinerna drack öl.
Svenskar dricker öl, det är ett jävla kulturarv.
Citera
2014-04-04, 00:41
  #15629
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Ja men de lär de väl ej göra. Samma sak för SD? Om SD får, låt säga 20%, då kommer de ej kunna få igenom att sänka invandringen med 90%?

Jo om vi tillämpar deras taktik och infiltrerar och kupar partier likt dom har gjort med Sd
Citera
2014-04-04, 00:45
  #15630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det är så pass djupt rotat i vår kultur att det omöjligen går att "avveckla". Och det är inget som ska försvinna heller. Det är varje arbetande svensk rättighet att ta ett par järn på helgen.

Men pratar man cannabis och andra substanser så är det inget som ska behövas. Cannabis är ju en direkt följd av ett sjukt samhälle.

Jag hoppas att när Sverige är svenskt kommer vi hysa tillit till varandra och behandla varandra som vuxna människor som kan ta ansvar för sina egna liv.

Att lägga sig i vad folk gör i sin vardag, hur de lever sina liv, vilka intressen de har eller hur "jämställt" de lever osv, är kulturmarxism och borde inte finnas i ett sunt normalt samhälle.
Citera
2014-04-04, 00:53
  #15631
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Jag hoppas att när Sverige är svenskt kommer vi hysa tillit till varandra och behandla varandra som vuxna människor som kan ta ansvar för sina egna liv.

Att lägga sig i vad folk gör i sin vardag, hur de lever sina liv, vilka intressen de har eller hur "jämställt" de lever osv, är kulturmarxism och borde inte finnas i ett sunt normalt samhälle.
Du är alltså för cannabis och andra (tyngre) substanser? Svårt att tolka ditt inlägg.

Min poäng är lite att det kommer vara en icke-fråga i ett framtida svenskt Sverige huruvida cannabis ska legaliseras eller inte.

En utopi, möjligtvis.
Citera
2014-04-04, 00:54
  #15632
Medlem
Blixtmannens avatar
Man kan inte se en film från jude-hollywood utan att det ska rökas braj. Det räcker för att jag ska dra öronen åt mig.
Citera
2014-04-04, 01:00
  #15633
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ja det är så svensk parlamentarism fungerar, flest röster vinner.

Sds enda chans är att utnyttja sin vågmästarroll. Om alliansen säger nej till ett förslag och rödgröna säger ja så har SD chans att avgöra genom att lägga sin röst, och då kan man ju kohandla och ställa krav för att någon sida ska få deras röst.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Finns andra sätt att vända på utvecklingen än via valurnan.


Ok, tack för era svar.
Jag tror att Sverige, tack vare media, inte längre känner sig stolta över vårt arv. Vi ska skämmas och straffas för det som våra förfäder har gjort, men de gjorde det för att att förbättra position för sig själva och sina barn, alltså oss. Och jag tror att vi inte kommer kunna få någon större skillnad förens vårt folk har förstått det. Och det kanske blir för sent.

Vad finns det att göra förutom SvP? SD ska ju tydligen vara judeinfluerat, och det kommer dröja tills SvP kommer in i riksdagen.

Problemet är globalt, vad ska vi göra för att förändra detta! Ser det bättre ut i Norge och Danmark?
Citera
2014-04-04, 01:08
  #15634
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det är så pass djupt rotat i vår kultur att det omöjligen går att "avveckla". Och det är inget som ska försvinna heller. Det är varje arbetande svensk rättighet att ta ett par järn på helgen.

Men pratar man cannabis och andra substanser så är det inget som ska behövas. Cannabis är ju en direkt följd av ett sjukt samhälle.
Jag ser inget egenvärde i att folk varken går runt och pundar eller super, men vilket man än väljer att göra så är det inte sunt att staten fängslar medborgare eller tvångsvårdar dem bara för att vissa inte tycker om alla slags droger.
Citera
2014-04-04, 01:39
  #15635
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Du är bara ett dumt troll som hatar "de onda nazisterna". Det du beskriver är hur det ser ut idag och inte hur SvP vill ha det.

"Yttrandefrihet är en förutsättning för ett fritt och framåtskridande politiskt klimat. Yttrandefriheten skall däremot inte blandas samman med frihet att förtala individer, avslöja statshemligheter eller fara med osanning. Yttrandefrihet behövs för att ett land skall kunna utvecklas och därför anser Svenskarnas parti att alla frågor skall vara fria att diskutera, forskningen skall vara fri och inskränkning av den personliga integriteten genom statlig övervakning av icke-kriminella medborgare skall ej tillåtas. Religionsfriheten är även den en viktig del av åsikts- och yttrandefriheten. Svenskarnas parti anser att religiösa frågor är privata angelägenheter och partiet är opartiskt vad gäller alla politiskt irrelevanta, specifikt religiösa frågor."

https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/

Du m.fl har delvis rätt att det ser delvis ut så idag.
Jag avskyr "onda nazister", men inte SvP eller dess medlemmar. Jag har vid flera tillfällen välkomnat in SvP till riksdagen. Alla som representerar olika delar och åsikter av Sverige är välkomna. Det är viktigt att riksdagen representerar vanligt folk och inte bara östermalmspatrasket och Göteborschhumor.

Däremot fungerar inte SvPs vision i praktiken. SvP står för en totalitär och odemokratisk stat. I ett sånt samhälle begränsas Yttrandefrihet automatiskt för att värna om politisk stabilitet. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar samtidigt. Det kanske fungerar enligt somligas "teori", men absolut inte i verkligheten.
Citera
2014-04-04, 01:45
  #15636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Du m.fl har delvis rätt att det ser delvis ut så idag.
Jag avskyr "onda nazister", men inte SvP eller dess medlemmar. Jag har vid flera tillfällen välkomnat in SvP till riksdagen. Alla som representerar olika delar och åsikter av Sverige är välkomna. Det är viktigt att riksdagen representerar vanligt folk och inte bara östermalmspatrasket och Göteborschhumor.

Däremot fungerar inte SvPs vision i praktiken. SvP står för en totalitär och odemokratisk stat. I ett sånt samhälle begränsas Yttrandefrihet automatiskt för att värna om politisk stabilitet. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar samtidigt. Det kanske fungerar enligt somligas "teori", men absolut inte i verkligheten.

Hur menar du, rent konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in