Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-03, 21:22
  #15601
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det handlar om att bilda opinion, när nationalismen växt sig starkare så är det inte helt omöjligt att andra partier tar efter sakta men säkert. Man får ju i alla fall hoppas.

Vilka partier?
Socialdemokraterna, Moderaterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Kristdemokraterna - för massinvandring
Folkpartiet, Centerpartiet - de verkar inte ha så mycket koll och är för massinvandring?

Så, det blir ingen 90% sänkning i år?
Citera
2014-04-03, 21:24
  #15602
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Alltid underhållande med en s.k. "nationalist" som det bästa denne kan producera är förolämpningar, hat och splittring. Du förklarar en hel del om "rörelsens" problem.
Du är rolig du lille vän. Du försöker importera amerikanskt rotlöst skräp och implementera detta i den nationella rörelsen tillsammans med ett litet gäng andra dårfinkar. Det är splittring om något. Du är säkert också nån rasligt suspekt blatte med identitetskris precis som Operaoi.
Citat:
För antisvenska och antivita kan inte båda bekämpas, svenskar får absolut inte ta hjälp av och samarbeta med närstående folk för att säkra varandras intressen? Du föredrar väl att kommunistpropaganda som R-ordet "sektspammas" och styr Svenskar till döden? Fast sen vet du inte skillnaden mellan vad nu "sektspamming" är och en aggressiv marknadsföring med fåtal resurser.
När fan har jag, eller någon annan, sagt att vi inte får samarbeta med andra vita folk? I USA är de vita ofta en blandning av många olika etniciteter och därför är det mer lämpligt att tala i termer av vit där. I Sverige har vi inte det problemet och därför bör vi tala i termer av svensk. Så enkelt är det.

Det här med marknadsföring bör du för övrigt inte uttala dig om då du inte kan ett skit om det. I alla andras ögon framstår du som en galning. För fan gubben, du stavar till och med "vit" med versal
Citera
2014-04-03, 21:30
  #15603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag fick uppfattningen att du ville se mer retorik av typen "antirasist är ett kodord för anti-vit".

Det är ingenting som hindrar någonting. Jag är 100% inne på ett rasligt samarbete och rasnationalism (mer än de flesta tror jag) men utåt sett i Sverige, från nationalistiska partier, anser jag inte att "vit" är ett lyckat propagandagrepp. Vi är svenska nationalister som vill tala till svenskarna. Inte till "vita".

Den stora fördelen med Europa är ju att vi har en identitet som går utöver den rent rasliga, vilket gör att vi inte behöver tala såsom vita utan kan falla tillbaka till att kalla oss själv svenskar, tyskar, engelsmän mm.

Med det sagt så ser jag positivt på tanken att alla vi européer och människor av europeisk börd har en gemensam identitet som vi bör hyllas och grunda ett samarbete utifrån.
Citera
2014-04-03, 21:40
  #15604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag fick uppfattningen att du ville se mer retorik av typen "antirasist är ett kodord för anti-vit".

Klart jag vill? Även du, då det är ett, som jag förklarade för den andre, ställningstagande som marknadsför pro-Vitt tänkande och då i helheten pro-Svenskt också. Om det är framtidens "slutgiltiga" slagord/definierande av "zeitgeisten", tror jag inte. Förhindrar inte heller andra slagord.

Citat:
Det är ingenting som hindrar någonting. Jag är 100% inne på ett rasligt samarbete och rasnationalism (mer än de flesta tror jag) men utåt sett i Sverige, från nationalistiska partier, anser jag inte att "vit" är ett lyckat propagandagrepp. Vi är svenska nationalister som vill tala till svenskarna. Inte till "vita".

Som jag sade till den andra personen så skapar han bara hat och splittring, som han och hans sort lyckas med väl när du och andra missförstår.

Vi är på stort samma blad där. Sen är Vit omöjligt misslyckat, våra fiender törstar efter Vitt blod öppet och verbalt. Utnyttja hellre det än att vara missnöjd med just vilket ord som beskriver vår rasfamilj menar jag. Förövrigt är begreppet Vit så nordiskt det kan bli förutom norden själv, om man ser på ursprunget då Anglo-Saxare&Tyskar/Germaner dominerat etnografin i USA.

Citat:
Ja, visst är det så. När man har makten (speciellt medial sådan) kan man bete sig och säga vad fan man vill för det vinklas ändå på ett gynnsamt sätt genom media. Våra villkor är inte de samma som deras. Man måste vara radikal på ett begåvat sätt.

Men du undgår här att inse, antisvenskar och andra antivita element hade inte nödvändigtvis makten i efterkrigstidens Sverige eller annanstans. Det var genom outtröttlig och ihärdigt kämpande (främst judisk då) som drev den radikalt folkfientliga utvecklingen.

Kommunisterna, liberalerna och den antivita regnbågens alla färger framstod nog väldigt rabiata och massvis med annat, men vi hör aldrig om det då det inte passar ett etablerat system. Vi lär inte höra framtida pro-Vita styren tala om alla tråkiga eller jobbiga delar som ett etablerat styre inte vill/kan associeras med.

Citat:
Man kan framstå som stark och vettigt radikal utan att vara rabiat. Jag är som sagt inte något fan av folkmordsretoriken och tror inte på den. Det ligger någonting djupt defaitiskt i grunden också, i att gny om ett folkmord. Det är ingen som går igång på det eller riktigt förstår vad mannen med göteborgsdialekten talar om. Bättre med positiv retorik typ "vi skall ta tillbaka svenskarnas land" eller något.

Vilket väcker starka känslor folkmord eller invandrare är mer kriminella och bla bla..

Det ena väcker vrede oavsett om det är pro-Vit eller antivit, det andra är låånga föredrag som kan lämna en sömnig, depressiv eller i bästa fallet förvirrad känsla.

Sägs om t.ex. "Stoppa Folkmordet - Säkra Svenskarna!"? Tror inte det är tigerns territorium folk bryr sig om när de inte vill att Tigern ska utrotas heller.

Citat:
Jag ger det en chans, jag tror inte på det bara.

Visst, men om du ska ge det en ärlig chans går det inte heller att gå in med ett negativt: "lärintefungera". Ge det en chans på riktigt, se och känn på resultaten själv under en längre tid. Inget att förlora, allt att vinna!

Citat:
Radikalism har inget egenvärde i sig, då hade Björn Björkqvist varit statsminister vid det här laget.

Givetvis inte, men sen finns det rätt och fel i allt, både i hur man är radikal och när man är det. Systemet är för arrogant, de vrålar desperat att bli krossade av den enkla men ack allt för självklara verkligheten - dom ursäktar folkmord.

Nåväl, låt oss inte gå för off-topic och istället tackar jag för diskussionen.
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-03 kl. 22:27.
Citera
2014-04-03, 21:42
  #15605
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Vilka partier?
Socialdemokraterna, Moderaterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Kristdemokraterna - för massinvandring
Folkpartiet, Centerpartiet - de verkar inte ha så mycket koll och är för massinvandring?
Idag ja, men du vet inte vad morgondagen bär med sig. Även folk inom dessa partier kommer se galenskapen och försöka styra om sina partier mot rätt bana igen.
Citat:
Så, det blir ingen 90% sänkning i år?
Nej.
Citera
2014-04-03, 21:47
  #15606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Du är rolig du lille vän. Du försöker importera amerikanskt rotlöst skräp och implementera detta i den nationella rörelsen tillsammans med ett litet gäng andra dårfinkar. Det är splittring om något. Du är säkert också nån rasligt suspekt blatte med identitetskris precis som Operaoi.

När fan har jag, eller någon annan, sagt att vi inte får samarbeta med andra vita folk? I USA är de vita ofta en blandning av många olika etniciteter och därför är det mer lämpligt att tala i termer av vit där. I Sverige har vi inte det problemet och därför bör vi tala i termer av svensk. Så enkelt är det.

Det här med marknadsföring bör du för övrigt inte uttala dig om då du inte kan ett skit om det. I alla andras ögon framstår du som en galning. För fan gubben, du stavar till och med "vit" med versal


Det ena behöver väl inte utesluta det andra??

Jag tror att det är gott att både såväl det lilla perspektivet, svenskarnas situation, så väl som det stora, vita runtom i världen situation, lyfts!!

Visst är svenskarna viktigast för mig, men det vore ju tjänstefel att som nationalist inte påtala att svenskarnas situation delas av de övriga europeiska folken!

När det gäller R3kyl kunskaper i marknadsföring så anser jag att användaren, i varje fall här på Fb, lyckas tämligen väl med att argumentera för vår sak! Detta då till skillnad från vissa andra som tycks besatta av att endast ha synpunkter på andras propaganda, här i nationalsocialism, facism och nationalism!
Citera
2014-04-03, 22:13
  #15607
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Idag ja, men du vet inte vad morgondagen bär med sig. Även folk inom dessa partier kommer se galenskapen och försöka styra om sina partier mot rätt bana igen.

Nej.

Men om Moderaterna gör det som krävs för att få en bättre position i EU, varför skulle inte samma gälla andra partier?
Citera
2014-04-03, 22:20
  #15608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Det ena behöver väl inte utesluta det andra??

Jag tror att det är gott att både såväl det lilla perspektivet, svenskarnas situation, så väl som det stora, vita runtom i världen situation, lyfts!!

Tack för att du tog dig tid och ork att förstå andemeningen i det jag framför/t! Vissa vill ju bara likt kamphundar slänga all energi på att skälla och bita mot varandra än de som slängt oss i buren.

Citat:
Visst är svenskarna viktigast för mig, men det vore ju tjänstefel att som nationalist inte påtala att svenskarnas situation delas av de övriga europeiska folken!

Detta. Vore inte av en djup respekt och omtanke för Svenskar, "Vitaste av de Vita", som jag vore här. I dagens globala värld är det av större vikt än någonsin att både agera lokalt men tänka i helhetsperspektiv för att säkra folkets väl och ve!

Citat:
När det gäller R3kyl kunskaper i marknadsföring så anser jag att användaren, i varje fall här på Fb, lyckas tämligen väl med att argumentera för vår sak! Detta då till skillnad från vissa andra som tycks besatta av att endast ha synpunkter på andras propaganda, här i nationalsocialism, facism och nationalism!

Tackar de vänliga orden. Alltid härligt med ett positivt och konstruktivt inlägg. Spara vreden åt fienden och vänligheten åt folkfränder!
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-03 kl. 22:32.
Citera
2014-04-03, 22:22
  #15609
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Men om Moderaterna gör det som krävs för att få en bättre position i EU, varför skulle inte samma gälla andra partier?
Förstår inte vad du menar, ett parti består ju av flera individer och alla har inte samma vilja. När samhällsklimatet och hela folkattityden förändras så förändras även partierna. Just nu är SvP ett av de viktigaste instrumenten för att förändra denna attityd.
Citera
2014-04-03, 22:38
  #15610
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Det ena behöver väl inte utesluta det andra??

Jag tror att det är gott att både såväl det lilla perspektivet, svenskarnas situation, så väl som det stora, vita runtom i världen situation, lyfts!!
Man bör i så hög grad som möjligt fokusera på Sverige och svenska förhållanden. Vi kan ha ett intellektuellt utbyte med nationella i andra länder såklart men vi bör inte försöka dra in hela världen i vår propaganda. Bortsett från aktiva nationalister bryr sig folk sällan om vad som händer med den vita befolkningen i fjärran länder. De bryr sig inte ens om vad som händer med den svenska befolkningen i Sverige och därför bör vi såklart fokusera på att göra dem uppmärksamma på detta först. Sen kan man i sin propaganda och retorik såklart dra nån jämförelse med andra länder i förbifarten, typ "...och det här är en utveckling som pågår i alla vita länder" men det bör stanna där nånstans.

Det här defaitistiska gnället om folkmord och antirasist=antivit är för övrigt jävligt beklämmande också. Ni kan väl ta lärdom av SvP och Motståndsrörelsen och ingjuta lite jävlar anamma och kämpaglöd hos folk istället för att vara begravningsentreprenörer och proklamera att vårt folk dör ut. Jag vet inte hur många man hört som sagt att de inte tycker att det är värt att anstränga sig eftersom allting ändå är kört. Jag ser er dårfinkar som medskyldiga till det.

Citat:
När det gäller R3kyl kunskaper i marknadsföring så anser jag att användaren, i varje fall här på Fb, lyckas tämligen väl med att argumentera för vår sak! Detta då till skillnad från vissa andra som tycks besatta av att endast ha synpunkter på andras propaganda, här i nationalsocialism, facism och nationalism!
Vad är detta för ständigt jävla böggnäll på senaste tiden om att folk "splittrar" för att de tycker att något är fel och säger emot? Och du gnäller på att jag har "synpunkter" på en rubbad autists importerade sektspammande? Nu får ni fan ta och ge er.
__________________
Senast redigerad av trtrtrtr 2014-04-03 kl. 22:42.
Citera
2014-04-03, 22:47
  #15611
Medlem
drdrb257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Förstår inte vad du menar, ett parti består ju av flera individer och alla har inte samma vilja. När samhällsklimatet och hela folkattityden förändras så förändras även partierna. Just nu är SvP ett av de viktigaste instrumenten för att förändra denna attityd.

Ja men exempelvis att endast SD var emot skattehöjningen på snus, då har SD ingen påverkan i det beslutet om de så har 49%?

Det jag menar med EU, jag är inte alls insatt i politik, men jag läser här att Fredrik Reinfeldt endast gör vad som krävs för att få makt i EU efter sin tid som politiker. Om alla partierna är på det sättet, att alla följer samma beslut, då kommer aldrig SD åstadkomma något om de ej blir 51%?
Citera
2014-04-03, 22:55
  #15612
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrb257
Ja men exempelvis att endast SD var emot skattehöjningen på snus, då har SD ingen påverkan i det beslutet om de så har 49%?
Ja det är så svensk parlamentarism fungerar, flest röster vinner.
Citat:
Det jag menar med EU, jag är inte alls insatt i politik, men jag läser här att Fredrik Reinfeldt endast gör vad som krävs för att få makt i EU efter sin tid som politiker. Om alla partierna är på det sättet, att alla följer samma beslut, då kommer aldrig SD åstadkomma något om de ej blir 51%?
Sds enda chans är att utnyttja sin vågmästarroll. Om alliansen säger nej till ett förslag och rödgröna säger ja så har SD chans att avgöra genom att lägga sin röst, och då kan man ju kohandla och ställa krav för att någon sida ska få deras röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in