2014-04-03, 22:06
  #7945
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Återkom med omdöme, har tänkt ta min imorgon

Får se om det blir en i kväll, är trött och sliten och vill vara på topp när jag dricker den.
Citera
2014-04-03, 22:13
  #7946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Okej, hade missat cirka. Fan vad skönt att få dem så tidigt. Dricker Pride of Nekron i kväll, orkar inte vänta.

Köpte Pride of Nekron och Espresso Oak Aged Yeti Imperial Stout idag!

Fuck it, dricker upp båda idag, living to fullest!
Citera
2014-04-03, 22:24
  #7947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Drack en Bulldog från Gotlands bryggeri. den var inte god. Finns det någon här som uppskattar den?


Jag har provat några stycken öl från Gotlands men har inte riktigt gillat någon. Jag tycker mig känna en metallisk bismak som jag inte uppskattar (å andra sidan är inte jag någon expert så det kanske ska vara så och andra kanske uppskattar det).
Citera
2014-04-04, 00:41
  #7948
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automatom
Köpte Pride of Nekron och Espresso Oak Aged Yeti Imperial Stout idag!

Fuck it, dricker upp båda idag, living to fullest!

Vad tyckte du? Så här tyckte jag om Pride of Nekron:

Kolsvart med brunt skum som lade sig snabbt. Doftar bitter mörk choklad, rostat, något sött och lite kakdeg som jag kände igen ifrån någonting min mor bakade en gång. Smaken är ungefär likadan, bitter mörk choklad, ganska hårt rostad malt, kakdegen igen, , lite lakrits, kaffe och en beska som märks väl och möts upp av en trevlig sötma. En svag rökig ton finns om jag letar efter den. Eftersmaken är besk, något söt och spritig. För spritig, tyvärr. Ganska tung men förvånansvärt lättdrucken!

En bra imperial stout som jag väldigt gärna dricker igen, om några år. Tänkte testa min andra flaska om cirka två år. Bäst före? Domedagen!

Imorgon blir det nog Old Ruffian och Ichtegems med en vän, bådas upplevelser kommer rapporteras.
Citera
2014-04-04, 01:14
  #7949
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Någon annans beställning som kom väldigt fort? Min har tydligen redan kommit. Det ska väl ta fyra dagar?

Ska i väg och kolla så de inte skickade till fel person sen.

Edit: glömde ett frågetecken.

Fick min vid 15:30 ungefär, för några timmar sedan. Så du är inte ensam. Ibland går det fort!
Citera
2014-04-04, 02:00
  #7950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tyckte du? Så här tyckte jag om Pride of Nekron:

Smaka som ett sotar - arsel. Men jag gillade din beskrivning bättre =) Yetin rullade fint på gommen också.
Citera
2014-04-04, 02:20
  #7951
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automatom
Smaka som ett sotar - arsel. Men jag gillade din beskrivning bättre =) Yetin rullade fint på gommen också.

Tråkigt att du inte gillade den. Tyckte du också att den var för spritig för sitt eget bästa? Det förstörde den lite, men annars en bra imperial stout i min bok.
Citera
2014-04-04, 08:00
  #7952
Medlem
brutefishs avatar
tydligen skall orval ha bytt/byggt om sitt bryggverk och även del av jästen(?!).
min sambo var på provning igår och drack den "nya" orvalen och sa till mig att du kommer hata den.
wtf man?!

någon som vet mer? skall fråga sambon när hon kommer hem om mer info.
Citera
2014-04-04, 12:42
  #7953
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tydligen skall orval ha bytt/byggt om sitt bryggverk och även del av jästen(?!).
min sambo var på provning igår och drack den "nya" orvalen och sa till mig att du kommer hata den.
wtf man?!

någon som vet mer? skall fråga sambon när hon kommer hem om mer info.
Jag hörde att dom haft problem med mutationer i jäststammen för något år sedan som påverkat smaken. Sen hade dom börjat använda orginaljäst som varit sparad som back-up och sluppit mer problem. Kanske har jästen börjat mutera igen, brettanomyces är inte helt lätt att ha och göra med...
Citera
2014-04-04, 13:30
  #7954
Medlem
Petterrors avatar
Har hämtat mina Old ruffian, tänkte testa en lite senare men lagra den andra. Hur länge rekommenderar ni att jag lagrar den?
Citera
2014-04-04, 14:42
  #7955
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Har hämtat mina Old ruffian, tänkte testa en lite senare men lagra den andra. Hur länge rekommenderar ni att jag lagrar den?
skitlänge. nä, men 5 år som är ju helt ok
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Jag hörde att dom haft problem med mutationer i jäststammen för något år sedan som påverkat smaken. Sen hade dom börjat använda orginaljäst som varit sparad som back-up och sluppit mer problem. Kanske har jästen börjat mutera igen, brettanomyces är inte helt lätt att ha och göra med...
även om de har klarat jästen så kan ju ett nytt verk ställa till det ganska bra också.
hon sa i alla fall att jag skulle bli besviken.
Citera
2014-04-04, 15:02
  #7956
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
skitlänge. nä, men 5 år som är ju helt ok
Å fan, hade tippat runt 2 år. Men vafan, jag kör 5, varför ha bråttom
Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in