Citat:
Ursprungligen postat av
automatom
Köpte Pride of Nekron och Espresso Oak Aged Yeti Imperial Stout idag!
Fuck it, dricker upp båda idag, living to fullest!
Vad tyckte du? Så här tyckte jag om Pride of Nekron:
Kolsvart med brunt skum som lade sig snabbt. Doftar bitter mörk choklad, rostat, något sött och lite kakdeg som jag kände igen ifrån någonting min mor bakade en gång. Smaken är ungefär likadan, bitter mörk choklad, ganska hårt rostad malt, kakdegen igen, , lite lakrits, kaffe och en beska som märks väl och möts upp av en trevlig sötma. En svag rökig ton finns om jag letar efter den. Eftersmaken är besk, något söt och spritig. För spritig, tyvärr. Ganska tung men förvånansvärt lättdrucken!
En bra imperial stout som jag väldigt gärna dricker igen, om några år. Tänkte testa min andra flaska om cirka två år. Bäst före? Domedagen!
Imorgon blir det nog Old Ruffian och Ichtegems med en vän, bådas upplevelser kommer rapporteras.