2014-04-03, 23:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det var den bilden. "Love hurts", hm? KJ var ju olyckligt kär, kom spontant att tänka på det. Hittades benen i den ställningen som bilden visar?

Ja.

Olycklig kärlek.....är det offret som avses ?
Citera
2014-04-03, 23:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Svårt att få rätt satsbyggnad på mobilen. Tror inte jag förväxlat honom med Thomas Olsson
Nej, Olsson ser ut som sig själv, om man säger så. KJ har kanske lagt på sig under den tid då han inte kunnat motionera så mycket?
Citera
2014-04-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn2014
WL var väl i området iförd uniform enligt han själv?

Du som ofta nämner WL : vet du mer än vi andra om honom?
Citera
2014-04-03, 23:31
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Var det dom luckorna, som här omtalas, som hade en öppnat burk med naan läsk, som KJ drack av under söken, eller var det vid andra luckor, det kanske finns maanga saana?

Nej, luckan där KJ drack energidryck ligger vid Åberget. Luckan jag beskriver finns vid Mjösjöberget, i anslutning till fyndplatserna.
Citera
2014-04-03, 23:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag förfasas över att det är så många här på tråden som skulle acceptera att bli inlåsta i 14 år på den bevisning som finns.
Inte ens om KJ skulle erkänna räcker det om han inte samtidigt pekar ut brottplats och mordvapen, ja händelseförloppet.
Jag vill inte ha fler Sture Bergwall-offer, dessa anhöriga som återigen får bearbeta vem GM är till morden på sina kära. Grannen, mamman, pappan, syster, bror, kompis m fl. eller en helt random person? Vem gjorde det? Dessa mördare går lösa pga Sture och ett lättköpt rättstänk.
Citera
2014-04-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja. Exakt samma position på benen här. Slump ? Tjejen på bilden har handfängsel.

Funderar på texten och vad man vill säga med den.

Armband, inte handfängsel. Man ser tydligare på originalbilden som jag fick fram genom att göra TinEye på Quarrels bild.
Varning stark bild
Benen ser också ut att vara mindre "i kors som teckningen i FUP".
Citera
2014-04-03, 23:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Men det behövdes kanske 2 personer om torson blev buren i horisontal position hela tiden, saa att blodet stannade kvar inne i lungorna eller var det var naanstans det fanns upphopat?

Det mest logiska är att den burits i horisontalt läge. Två personer gör det betydligt enklare.
Citera
2014-04-03, 23:34
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, Olsson ser ut som sig själv, om man säger så. KJ har kanske lagt på sig under den tid då han inte kunnat motionera så mycket?

Ja. Ordentligt att döma av bilderna från hovrätten. Det är nog fasta måltidsrutiner som ligger bakom.
Citera
2014-04-03, 23:36
Medlem
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det den här du menar? https://imagizer.imageshack.us/v2/45...0/822/agf9.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja. Exakt samma position på benen här. Slump ? Tjejen på bilden har handfängsel.

Funderar på texten och vad man vill säga med den.

Jag minns en bild fraan schlangens sida, där det satt en flicka paa golvet mot en vägg, hon hade mörkt vaagigt haar som täckte ansiktet, inga kläder och händerna sammanbundna med brett tejp, naan som kommer ihaag den bilden? skulle ha kunnat vara VB ....
Citera
2014-04-03, 23:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det pappa Alm har gjort?
Han har bevisligen täckt upp för sin son när denne förskingrade ett betydande antal tiotusenlappar från korvmojen. Han har med all sannolikhet avsett att sonens laptop inte skulle komma till polisens kännedom. Han ger i förhör ett tydligt intryck av att rent allmänt täcka upp för sonen. Vad det innebär att han exakt har gjort och inte gjort visavi sin son som har relevans för Linda Chen-fallet vågar jag inte ha någon uppfattning om, men det finns det däremot andra som gör.
Citera
2014-04-03, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han har bevisligen täckt upp för sin son när denne förskingrade ett betydande antal tiotusenlappar från korvmojen. Han har med all sannolikhet avsett att sonens laptop inte skulle komma till polisens kännedom. Han ger i förhör ett tydligt intryck av att rent allmänt täcka upp för sonen. Vad det innebär att han exakt har gjort och inte gjort visavi sin son som har relevans för Linda Chen-fallet vågar jag inte ha någon uppfattning om, men det finns det däremot andra som gör.
Är han dömd, eller är det hörsägen?
Citera
2014-04-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
KJ "syster" JJ beskriver och ritar 2 filar som hom mear hon har sett hemma hos KJ och den ena är tydligen en sådan rasp/fil som du nämner

FUP 1374 förhör med KJ "syster" JJ:

Sofi har själv sett att Kristoffer har en hammare, en eller två filar, (Sofie ombads rita dem, en
har rundare topp, och en har mer rak topp,
se bild2 i bilaga)

FUP 1378

KJ "syster" JJ ´s ritningar av de två filarna.

Den ene med teksten "finare raspmönster"

Imponerande FUP-kunskap.

Förbryllande dock att AB säger om verktyg med rund topp "ja ett stämjärn" samt "ja som man holkar ur en skål med" om en trä-fil i ljudupptagningen. Är han inte klok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in