2014-04-03, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fråga Quarrel om han har kvar den! Bilden hade texten "Love hurts".
Är det den här du menar? https://imagizer.imageshack.us/v2/457x339q90/822/agf9.jpg
Citera
2014-04-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag kan nästan med största säkerhet säga att om torso kom till fp2 efter 14/5 så har GM kört bil dit. Vägen är smal, men hård. Väl undanskymd plats som avslutas med en liten vändplats där bilen kan vändas. Sen om det är KJ, MB eller Mr Folds mormor som burit torso till gropen från denna vändplats låter jag vara osagt. Sträckan i svag nedförsbacke är cirka 20-25 meter. Behövs ingen ryggsäck.
Men det behövdes kanske 2 personer om torson blev buren i horisontal position hela tiden, saa att blodet stannade kvar inne i lungorna eller var det var naanstans det fanns upphopat?
Citera
2014-04-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Yes de ger ett "C". Jag vet att det står "D" på ett ställe i FUP. Men var är egentligen alla dessa "D"?

Skador rygg

Det finns ett fint D på framsidan men det kommer ju från ett dubbelhugg/stick.

Det verkar absolut som att det är flera vapen. Jag bara kommenterar det mest underliga. Det som gjorde majoriteten av såren.

Och yes som du säger skulle alla sår se likadana för de hugg då verktyget gått in längre än spetsen. Men kanske spetsen var 5 cm i längd.

Om något hugg gick förbi spetsen hade det nog varit det bredaste såret på 1.9 cm och hade kanske passat med en vanlig 2 cm skölp, då såren drar ihop sig lite.

Vässning av skölpen hade tagit ett tag med brynet. Träredskap är som sagt mindre hårt härdade. Annars fanns kanske tillgång till elektrisk slipmaskin bland JJ verktyg om han hade haft bråttom.

Min fetn.
Den här konversationen har nog postats tidigare men vad kan det vara KJ är inne på för redskap:
"F: Har du hållit på någonstans he…hemma hos farsan då? Har det…använder du sådana här
grejer där?
H: Nä, han har inga såna. Int..inte till träanvändning
F: Mmm.
H: Han har typ…vanliga stämjärn har han, alltså vanliga…ja, kil…kilformad. Inte några som
funkar bra till trä." (1921)

Vanliga stämjärn som inte lämpar sig för träarbeten..? Som är kilformade. Som kanske funkar bra till metallarbeten och som kan resultera i koniska C/D-formade föremål? (som sedan går att bryna upp)
Citera
2014-04-03, 23:11
Medlem
Är det sant att hundar markerat både från vatten och "hyllor" vid gamla skyttevärn?

Och har jag missuppfattat att hundar markerat i denna vattenfyllda håla. Varför pratas det inte om det?
Citera
2014-04-03, 23:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Finns en förälder som gjort/gör ALLT för sin son, och tas om hand?...-JAG fixar det där...-JAG löser det och sopar upp som JAG alltid gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du några exempel på det eller är det bara ditt vanliga pladder.
Ett namn som faller i tankarna som exempel är pappa Alm. Som bevis på att personlighetstypen existerar, då. Jag tror inte att Mats Alm är inblandad i det här fallet.
Citera
2014-04-03, 23:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det den här du menar? https://imagizer.imageshack.us/v2/457x339q90/822/agf9.jpg

Ja, det var den bilden. "Love hurts", hm? KJ var ju olyckligt kär, kom spontant att tänka på det. Hittades benen i den ställningen som bilden visar?
Citera
2014-04-03, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det var den bilden. "Love hurts", hm? KJ var ju olyckligt kär, kom spontant att tänka på det. Hittades benen i den ställningen som bilden visar?
Såvitt jag har förstått av beskrivningar.
Citera
2014-04-03, 23:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag avser den person som ägde bloggen och som bor på Fabriksgatan. Han finns även på fb. Sett att kompisar till honom har lagt ut otäcka bilder (förmodligen borttagna nu), de med.

Personer med udda, bisarra intressen dras till varandra likt magneter.

Att utredningen har förbisett likheterna vi har diskuterat och invandrarfientligheten hos dessa figurer, är för mig en gåta.

Är helt och hållet enig i att Schlangekraft borde ha uträtts, tror dock inte att det har hänt.
Jag skickade info på honnom inc hans riktiga namn och address etc till advokat Forssberg i början av November 2013.
Citera
2014-04-03, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett namn som faller i tankarna som exempel är pappa Alm. Som bevis på att personlighetstypen existerar, då. Jag tror inte att Mats Alm är inblandad i det här fallet.
Vad är det pappa Alm har gjort?
Citera
2014-04-03, 23:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Att dom skriver "Tejpen i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från tejprullen i bostaden" tycker jag också känns konstigt.
Det måste vara rent slarv. Det framgår ju högst upp på samma sida vad som egentligen gäller.
Citera
2014-04-03, 23:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja. Exakt samma position på benen här. Slump ? Tjejen på bilden har handfängsel.

Funderar på texten och vad man vill säga med den.
Citera
2014-04-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han beskriver det först på ett fullständigt obegripligt sätt med bågar hit och dit men när inte folk fattar så tar han fram likheten med en halverad penna. Jag lade ned lite tid på att rita hur en halverad penna ser ut i ett tidigare inlägg. Där finns inga bågar och åklagaren är helt bortgjord och säger jaha utan att ha fattat ett jota.

Nu har ju inte jag sett pennan han syftar på. Han tycks peka på en penna han ser i rättsalen Den kan ju i och för sig varit rund istället för sexkantig. Då blir ju beskrivningarna han presterat ännu mer förbryllande. Tänk vad mycket enklare det vore att lägga fram en hög med olika verktyg som han får peka ut.

Exakt på detta. Men vilket miffo säger "ja ett stämjärn" i början och sen beskriver en halverad penna antgligen run på ena sidan.
Han har ändå förstått att det var viktigt för utredningen. Han hade pratat med polisen innan och haft chans att förbereda sig och googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in