2014-04-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag roade mig med att kolla lite på olika textil- och syntetfibrers täthet och fann då att glasfiber har ungefär samma täthet som fibern som påträffades på VB:s kropp, det vill säga ca 2.5. Ingen annan fiber, av vare sig textil eller syntet, kom i närheten.
Glasfiber är en vanlig beståndsdel i bland annat rep, t ex klätterrep. Men om det används i stropparna till ryggsäckar har jag inte en aning om. I utlåtandet om fibern sägs att den verkar härröra från någon typ av väv.

Det verkar ofta vara en sorts vågig struktur på stropparna på dessa Bergen/Bergan ryggsäckar. Men svårt att se exakt.

Denna helt i syntetfiber:
Länk

AB säger att
Citat:
"att ett av banden på utsidan av ryggsäcken där man kan spänna fast saker haft en skada"

Om bandet är trasigt är det kanske större chans att en fiber slits loss.
Citera
2014-04-03, 22:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som har den där bilden så att vi kan få ta oss en titt, jag minns inte exakt hur den ser ut?

Läste i tråden(senaste dygnet?) att Schlangekraft även hade publicerat en bild där KJ står och räcker finger eller liknande, stämmer det verkligen, har aldrig hört eller sett något om det.

Mitt fedande.

Här är länk till bilden som jag postade för någon tid sedan, brevid har jag lagt bilden på VBs skador vid hjärtat iom att den animerade asiatiska tjejen inlindad i plast/cellofan ser ut ha samma skador.

Senast redigerad av Theforeigner 2014-04-03 kl. 23:11.
Citera
2014-04-03, 22:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du blandar visst ihop två olika killar.

Han (initialer SF från Jokkmokk, vet dock inte var han bor 2013/2014) som postade en bild (animerad bild) på en död asiatisk tjej inlinad i plast/cellofan, med snöre/band/tejp? om halsen, med två hugg vid hjärtat, samma ställen som VBs hugg satt, hadde denna bild på sin Facebook och tog bort den då jag skrev om det här på flashback så han följer nog med här.

Schlangekraft är som sagt en annan person (Ingem*r Joh*nnes Rod*nsjö '=a,a,e) och är folkbokförd på Fabriksgatan, samma uppgång som KJs kompisar bröderna Hert*berg.

Men jag tror att IJR aka Schlangekraft igentligen bor någon annanstans, tyvärr har jag ingen aning var, men jag har tänkt kanske i någon stuga nära fyndplatsen, han har i allafall själv skrivit att han bor nära fyndplatsen.
Jag har hittat MYCKET info angående vad han är för en slaggs person, från vad han skrivit om sig själv, och han är en så pass vidrig person så att jag tror inte på att han bor hemma hos föräldrana som är skrivna på samma address på fabriksgatan.
Det kan ju förståss ochså vara så att det är föräldrana som bor någon annan stans och att Schlangekraft faktiskt bor på Fabriksgatan.
Om han gjör det så skulle man tro att någon av bröderna Hert*berg borde ha skrivit något om honnom här på Flashback eftersom det, efter min mening, nog inte är någon tvekan om att minst en av dom läser här på tråden, men dom kanske är rädda för honnom? jag skulle ivarjefall vara det, jätterädd.

Jag avser den person som ägde bloggen och som bor på Fabriksgatan. Han finns även på fb. Sett att kompisar till honom har lagt ut otäcka bilder (förmodligen borttagna nu), de med.

Personer med udda, bisarra intressen dras till varandra likt magneter.

Att utredningen har förbisett likheterna vi har diskuterat och invandrarfientligheten hos dessa figurer, är för mig en gåta.
Citera
2014-04-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En av de mest egendomliga inslagen i det här fallet är fyndplatserna. Varför just där?

En tänkbar förklaring är att kroppsdelarna egentligen skulle till Mjösjöberget, närmare bestämt det djupa hål som finns under en lucka där. Se bodenforevers inlägg: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) KJ själv nämner denna lucka under förhören. Detta visade sig dock omöjligt eftersom det fanns en bom där. KJ antyder att han inte kände till bommen:

"Ja, men…anledningen…anledningen till varför jag inte sökte i det andra fortet…det var ju för att det…de hade ju ställt…satt en jäkla bom för." (s. 1602)

Nån som vet hur länge vägen upp till Mjösjöberget hade varit förbommad?

Var det dom luckorna, som här omtalas, som hade en öppnat burk med naan läsk, som KJ drack av under söken, eller var det vid andra luckor, det kanske finns maanga saana?
Citera
2014-04-03, 22:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Bra hittat. Jag fick lyssna på förhöret med AB vad han säger om de tvärsnitten. Man hör dialogen mellan AB och polisen medans han ritar.

Teckningen är runt minut 25 i förhöret med AB.
Och han vidhåller verkligen starkt att ena sidan är platt och andra böjd. D-form alltså.

Ett besynnerligt verktyg han beskriver, som en rasp utan tänder.

KJ "syster" JJ beskriver och ritar 2 filar som hom mear hon har sett hemma hos KJ och den ena är tydligen en sådan rasp/fil som du nämner

FUP 1374 förhör med KJ "syster" JJ:

Sofi har själv sett att Kristoffer har en hammare, en eller två filar, (Sofie ombads rita dem, en
har rundare topp, och en har mer rak topp,
se bild2 i bilaga)

FUP 1378

KJ "syster" JJ ´s ritningar av de två filarna.

Den ene med teksten "finare raspmönster"
Citera
2014-04-03, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mitt fedande.

Här är länk till bilden som jag postade för någon tid sedan, brevid har jag lagt bilden på VBs skador vid hjätat iom att den animerade asiatiska tjejen inlindad i plast/cellofan ser ut ha samma skador.

Tack, men vem är SF?

Då har vi kanske förklaringen till att larverna dog, syrebrist. Skämt åsido, jag har för mig att det har postats ett fotografi på en asiatisk kvinna där benen låg korsade, det är den jag vill titta på igen.
Citera
2014-04-03, 23:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Mitt fedande.

Här är länk till bilden som jag postade för någon tid sedan, brevid har jag lagt bilden på VBs skador vid hjätat iom att den animerade asiatiska tjejen inlindad i plast/cellofan ser ut ha samma skador.

Vid ett tillfälle (ett halvår tillbaka) då jag googlade på satanism och ritualer, fick jag upp en bild på en tecknad kvinna med skador påfallande lika de VB hade. Tyvärr hittar jag inte den bilden nu.
Citera
2014-04-03, 23:02
Medlem
Citat:
Med tanke på vad han hade i frysen och hans eget vittnesmål angående matvanor så förvånar det mig att han är större än teskedsgumman.

Såpass behövde han nog inte svälta.
Citat:
FUP s1144
sedan brukar Kristoffer ge 2.000 kronor till sin mamma och så följs
de och handlar för att Kristoffer ska ha mat hemma i lägenheten. Det är mamma Lena som
"håller i matkassan". De handlar enklare mat typ färdiglagade köttbullar och pasta som
Kristoffer lagar till sig"

Dessutom köper han godis och chips för egna pengar samt äter hos föräldrar och kompisar ibland.

Jag är 1.88 och blev lite tjock på 1500:- per månad som student. Mest pasta och köttbullar.
Senast redigerad av lolifer 2014-04-03 kl. 23:08.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Bra hittat. Jag fick lyssna på förhöret med AB vad han säger om de tvärsnitten. Man hör dialogen mellan AB och polisen medans han ritar.

Teckningen är runt minut 25 i förhöret med AB.
Och han vidhåller verkligen starkt att ena sidan är platt och andra böjd. D-form alltså.

Ett besynnerligt verktyg han beskriver, som en rasp utan tänder.

Han beskriver det först på ett fullständigt obegripligt sätt med bågar hit och dit men när inte folk fattar så tar han fram likheten med en halverad penna. Jag lade ned lite tid på att rita hur en halverad penna ser ut i ett tidigare inlägg. Där finns inga bågar och åklagaren är helt bortgjord och säger jaha utan att ha fattat ett jota.

Nu har ju inte jag sett pennan han syftar på. Han tycks peka på en penna han ser i rättsalen Den kan ju i och för sig varit rund istället för sexkantig. Då blir ju beskrivningarna han presterat ännu mer förbryllande. Tänk vad mycket enklare det vore att lägga fram en hög med olika verktyg som han får peka ut.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-04-03 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Tack, men vem är SF?

Då har vi kanske förklaringen till att larverna dog, syrebrist. Skämt åsido, jag har för mig att det har postats ett fotografi på en asiatisk kvinna där benen låg korsade, det är den jag vill titta på igen.

Fråga Quarrel om han har kvar den! Bilden hade texten "Love hurts".
Citera
2014-04-03, 23:06
Medlem
Är det sant att hundar markerat både från vatten och "hyllor" vid gamla skyttevärn?
Citera
2014-04-03, 23:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag roade mig med att kolla lite på olika textil- och syntetfibrers täthet och fann då att glasfiber har ungefär samma täthet som fibern som påträffades på VB:s kropp, det vill säga ca 2.5. Ingen annan fiber, av vare sig textil eller syntet, kom i närheten.
Glasfiber är en vanlig beståndsdel i bland annat rep, t ex klätterrep. Men om det används i stropparna till ryggsäckar har jag inte en aning om. I utlåtandet om fibern sägs att den verkar härröra från någon typ av väv.

WL klättrar i berg, och har lagt ut foton på sin FB i Maj 2013 där han klättrar med rep.

Här fråm WLs FB den 27 Maj, 2013
"Då har man haft en helhärlig kväll med FP och klättrat på Åberget med nyköpt utrustning!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in