2014-03-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Gå till Jo eller hovrätten med dina misstankar för bövelen.

Antar att du menar att det är vederbörande som planterat blodet i KJ:s baklucka eller?

Hade nu blodspåren istället påträffats i karatetränarens bil så hade nog fan varken du
eller någon av de andra som misstänker dennes inblandning knyst en stavelse om någon
plantering. Då hade det varit in i helvete stark bevisning som icke fick ifrågasättas det minsta.

Nu går det bra att ifrågasätta. Nu när det handlar om "stackars oförarglige" Johansson.

Tror jag.

Det kan ha funnits mycket mer blod i MBs bil än i KJs! MB sålde ju dessutom sin bil kort efter mordet.

Eftersom att MB/(AN) hade motiven, är mycket hotfull, är agressiv, tillgång på vapen, är smart, har ljugit förut, är extremt manipulativ, har ljugit för polisen vid flera tillfällen, brukade hämta upp/köra VB hem, är van vid att hantera knivar och döda djur, hade en eskalerande pågående konflikt och nära relation med mordoffret, stark, impulsiv, MBs fbstatus, ANs svartsjuka, de har mycket svaaaagt "alibi" etc etc etc... så nej jag hade inte ifrågasatt det på samma sätt men ändå inte uteslutit möjligheten!

Undrar fortfarande om det fanns någon övervakningskamera i närheten av sushirestaurangen den 4 maj?
Citera
2014-03-06, 22:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur hade du reagerat om blodspåren påträffats i karatetränarens bil?
Ja, det hade jag bedömt som en mycket försvårande omständighet precis som fallet
är nu med KJ.
Då hade jag fått anledning att misstänka herren ifråga istället som skyldig.

Men nu är alltså blodspåren inte hittade hos honom.
Citera
2014-03-06, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det hade jag bedömt som en mycket försvårande omständighet precis som fallet
är nu med KJ.

Nej, inte hittade hos honom, inte ens letade.

Om tejprullen hade hittats, med VB:s DNA och blod på, hemma hos MB, utan andra spår. Hade det varit indicium?
Citera
2014-03-06, 22:54
Medlem
Citat:
är nu med KJ.

OCH

Anledningen till det kan ha varit att restaurangen, bilarna och deras hem aldrig undersöktes....

Fel att säga att det inte hittades blodspår där- när ingen ens har undersökt det!
Citera
2014-03-06, 23:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det verkar som om du har gått en match för mycket.

Ja, Apoteket borde veta vad de talar om. Nu pratar vi om vanlig träning, inte matchsparring eller fight. Men även då uppstår säkert skador som inte behöver limning av läkare, och förbinds med fördel med kirurgtejp.

Wow, KO i rond 4.

Nu har boxarn fått fram att det är vävtejp som hittats men SKL säger väl plasttejp.

Åklagaren påstår att tejperna överensstämmer medan SKL säger liknande typ. Varför måste åklagaren förvanska fakta? Det verkar lite desperat.

Intressant med sporttejpen utan logga på bobbinen som Bajen2013 noterade. Icke elastisk 25 m bred och längd 10 meter.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Denna är i alla fall omärkt på insidan. Ytan är räfflad. Men kanske inte likadan tejp som hittades??

http://www.kinesiotapeshop.se/mueller-platinium-sportstejp-2-5cm-x-10m.html
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-06 kl. 23:14.
Citera
2014-03-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Wow, KO i rond 4.

Nu har boxarn fått fram att det är vävtejp som hittats men SKL säger väl plasttejp.

Åklagaren påstår att tejperna översstämmer medan SKL säger liknande typ. Varför måste åklagaren förvanska fakta? Det verkar lite desperat.

Intressant med sporttejpen utan logga på innerrullen som Bajen2013 noterade. Icke elastisk och längd 10 meter.

Släpp tejpen! Det är inget indicium eftersom det var inte samma tejp utan enbart av liknande typ och är således oväsentligt!!!
Citera
2014-03-06, 23:13
Medlem
Citat:
Wow, KO i rond 4.

Åklagaren påstår att tejperna översstämmer medan SKL säger liknande typ. Varför måste åklagaren förvanska fakta? Det verkar lite desperat.

Intressant med sporttejpen utan logga på innerrullen som Bajen2013 noterade. Icke elastisk och längd 10 meter.

Korrekt! Det är inget indicium eftersom det inte var samma tejp utan enbart en liknande typ av tejp!!!
Citera
2014-03-06, 23:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Korrekt! Det är inget indicium eftersom det inte var samma tejp utan enbart en liknande typ av tejp!!!

Men det vet ju inte rätten. De har inte läst FUP eller SKL-rapporten. De har bara hört det som sägs i rätten.
Citera
2014-03-06, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men det vet ju inte rätten. De har inte läst FUP eller SKL-rapporten. De har bara hört det som sägs i rätten.

Och vad sa åklagaren i domstolen om tejpen? Om hon inte har varit korrekt så är det för djävligt tycker jag. Även det som talar till KJ fördel ska redovisas, t ex. att tejpen är likadan, från samma rulle, eller kan vara från samma rulle. Har hon inte gjort det är hon en skitstövel.
Citera
2014-03-06, 23:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och vad sa åklagaren i domstolen om tejpen? Om hon inte har varit korrekt så är det för djävligt tycker jag. Även det som talar till KJ fördel ska redovisas, t ex. att tejpen är likadan, från samma rulle, eller kan vara från samma rulle. Har hon inte gjort det är hon en skitstövel.

Min källa är ljudinspelningen av slutpläderingen från rättegången som jag tyvärr inte själv har lyssnat på. Redovisades av någon i tråden.

Edit: hittar inte inlägget nu.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-07 kl. 00:00.
Citera
2014-03-06, 23:34
Medlem
Citat:

...okej...då är de inte tillräckligt insatta och har inte riktigt har koll på viktiga detaljer?
Senast redigerad av zemixon 2014-03-06 kl. 23:36.
Citera
2014-03-06, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det kan jag hålla med dig om: Att de är dåligt insatta JA!
Rätten får bara ta ställning till det som presenteras under rättegången. Hade KJ haft en advokat som tänkte mer på sin klient än hur han skulle förbättra sitt handicap efter pensioneringen kunde utgången blivit annorlunda. Nu har han en ny advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in