Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-03, 03:29
  #15577
Medlem
trtrtrtrs avatar
Mikael Eriksson (SvP) intervjuad av SR.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5825504&playaud io=4906173

Finns lite att jobba på om ni frågar mig. Kan bli betydligt mer konfrontativ och förberedd på samtal från media efter man gjort aktioner som dessa. Men självklart superduperbra att han ställer upp offentligt så slipper ni hacka på mig för det.

Vad tycker ni andra om insatsen?
Citera
2014-04-03, 10:29
  #15578
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ny radiointervju med Stefan Jacobsson:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5826645

Det är väldigt kul att Svenskarnas parti får så mycket uppmärksamhet.

Jag tycker att Stefan Jacobsson skötte det här riktigt bra. Han är rak, ärlig och offensiv. Härligt!
Citera
2014-04-03, 14:45
  #15579
Bannlyst
Mycket bra insats av Stefan i radio intervjun.

Han säger verkligen som det är. Det är mycket mer än vad man kan säga om dom politikerna som sitter i riksdagen nu som bara ljuger folk rakt upp i ansiktet och och förstör landet.
Citera
2014-04-03, 14:46
  #15580
Bannlyst
Daily Stormer uppmärksammar Svenskarnas parti och den kommande demonstrationen i Jönköping.
http://www.dailystormer.com/swedists-try-to-ban-nationalist-march/
Citera
2014-04-03, 14:46
  #15581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Fast kan du inte ta ditt sektspammande mantrabröl till USA eller något? Där passar terminologin med vit bättre än här i Sverige där alla är svenskar, som utsätts för svenskfientlighet och inte "antivitism".

Alltid underhållande med en s.k. "nationalist" som det bästa denne kan producera är förolämpningar, hat och splittring. Du förklarar en hel del om "rörelsens" problem.

För antisvenska och antivita kan inte båda bekämpas, svenskar får absolut inte ta hjälp av och samarbeta med närstående folk för att säkra varandras intressen? Du föredrar väl att kommunistpropaganda som R-ordet "sektspammas" och styr Svenskar till döden? Fast sen vet du inte skillnaden mellan vad nu "sektspamming" är och en aggressiv marknadsföring med fåtal resurser.

Väx upp, detta är off-topic i vilket fall.

För on-topic: riktigt härligt att se Jacobsson peka ut folkmordsprocessen mot Svenskar, en verklig pionjär i Svensk politik!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5826645

Och med allt positivt och konstruktivt följer även konstruktiv kritik! När journalisten frågade om folk faktiskt mördas går det ju att hänvisa till de massvis med antisvenska våldsbrott och mord som sker och täcks av konventionen. Även om det är i en "liten" skala, så var ju folkmordet mot Vita i sydafrika även det "litet" i början. Hursomhelst är dagens typ av folkmord mot våra folk mest en kombination av alla 5 punkter i lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordskonventionen

(a) Döda medlemmar av gruppen.
(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen.
(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen.
(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

Finns massvis av exempel för varje punkt, både i våld och mordfall, födselförhindrande åtgärder vilket grupper som "feminister" m.fl. uppmuntrar till. Antisvensk/antivit integration/rasblandning, denna genetiska fråga är ju förstås den viktigaste (punkt (c)), men vi måste förstå att folkmordsbrottet kan kopplas till så många saker systemet gör. Man kan skada och pressa dom på så många fronter med detta verktyg!
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-03 kl. 15:09.
Citera
2014-04-03, 15:25
  #15582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Alltid underhållande med en s.k. "nationalist" som det bästa denne kan producera är förolämpningar, hat och splittring. Du förklarar en hel del om "rörelsens" problem.

För antisvenska och antivita kan inte båda bekämpas, svenskar får absolut inte ta hjälp av och samarbeta med närstående folk för att säkra varandras intressen? Du föredrar väl att kommunistpropaganda som R-ordet "sektspammas" och styr Svenskar till döden? Fast sen vet du inte skillnaden mellan vad nu "sektspamming" är och en aggressiv marknadsföring med fåtal resurser.

Väx upp, detta är off-topic i vilket fall.

För on-topic: riktigt härligt att se Jacobsson peka ut folkmordsprocessen mot Svenskar, en verklig pionjär i Svensk politik!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5826645

Och med allt positivt och konstruktivt följer även konstruktiv kritik! När journalisten frågade om folk faktiskt mördas går det ju att hänvisa till de massvis med antisvenska våldsbrott och mord som sker och täcks av konventionen. Även om det är i en "liten" skala, så var ju folkmordet mot Vita i sydafrika även det "litet" i början. Hursomhelst är dagens typ av folkmord mot våra folk mest en kombination av alla 5 punkter i lagen.



http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

Finns massvis av exempel för varje punkt, både i våld och mordfall, födselförhindrande åtgärder vilket grupper som "feminister" m.fl. uppmuntrar till. Antisvensk/antivit integration/rasblandning, denna genetiska fråga är ju förstås den viktigaste (punkt (c)), men vi måste förstå att folkmordsbrottet kan kopplas till så många saker systemet gör. Man kan skada och pressa dom på så många fronter med detta verktyg!

Vad fan yrar du om? Få, om någon, är särskilt förtjusta i idén om att retoriskt och propagandistiskt yla om "vita" i en svensk kontext. Vi är svenskar i Sverige som kämpar för svenskarna i första hand och då skall naturligtvis språkbruk, retorik, propaganda m.m anpassas till det. Det är allt saken handlar om, och utesluter ingalunda samarbete med andra vita folk.

Gällande folkmordsretorik är det inte fråga om rätt eller fel, retorik handlar sällan om det. Det är en fråga om vad för typ av retorik som är effektivast i att få ut ett viktigt budskap på ett sansat och rationellt sätt men ändå lättbegripligt. Det finns plats för tal om folkmord i ett längre sammanhang där man kan förklara och hänvisa på ett tydligt sätt, men knappast i en kort debatt eller intervju. Man framstår nästan som lite rabiat då.

Men, resultatet är viktigare än allt annat. Så är det effektivt - go for it! Jag tror inte på det dock.
Citera
2014-04-03, 17:27
  #15583
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vad fan yrar du om? Få, om någon, är särskilt förtjusta i idén om att retoriskt och propagandistiskt yla om "vita" i en svensk kontext. Vi är svenskar i Sverige som kämpar för svenskarna i första hand och då skall naturligtvis språkbruk, retorik, propaganda m.m anpassas till det. Det är allt saken handlar om, och utesluter ingalunda samarbete med andra vita folk.

Gällande folkmordsretorik är det inte fråga om rätt eller fel, retorik handlar sällan om det. Det är en fråga om vad för typ av retorik som är effektivast i att få ut ett viktigt budskap på ett sansat och rationellt sätt men ändå lättbegripligt. Det finns plats för tal om folkmord i ett längre sammanhang där man kan förklara och hänvisa på ett tydligt sätt, men knappast i en kort debatt eller intervju. Man framstår nästan som lite rabiat då.

Men, resultatet är viktigare än allt annat. Så är det effektivt - go for it! Jag tror inte på det dock.

Jag tror det kvittar, faktiskt. Den som redan bestämt sig för att SvP är ett livsfarligt och ondskefullt parti kommer döma ut det rakt av ändå. Folk måste själva få bevittna de negativa konsekvenserna och verkligen se saker med egna ögon för att fatta.
Citera
2014-04-03, 17:41
  #15584
Medlem
Stefan visar upp sig som en bra representant för SvP. Han är rak och ärlig med sina åsikter, vilket de flesta andra politiker inte är. Problemet för SvP är ju bara att han får väldigt lite gehör får sina åsikter bland folk utanför just SvP
__________________
Senast redigerad av Kreslo 2014-04-03 kl. 17:45.
Citera
2014-04-03, 17:41
  #15585
Medlem
PilsnerPers avatar
Jude vill stoppa demon den fösta maj.

Citat:
Beslutet har väckt stort motstånd. Konstnären Channa Bankier, 67, är en av många som skickat in en överklagan.

– De framför åsikter som är rent brottsliga och därför måste man reagera på enad front, säger hon till GT.

Citat:
–Jag läste på Facebook att Svenskarnas parti fått tillstånd och kände att det här är ju helt hopplöst. De sysslar med hets mot folkgrupp och begår brottsliga handlingar genom att demonstrera.



http://unvis.it/www.expressen.se/gt/stort-motstand-mot-nazidemonstration/
Citera
2014-04-03, 17:45
  #15586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Jude vill stoppa demon den fösta maj.




http://unvis.it/www.expressen.se/gt/stort-motstand-mot-nazidemonstration/

Nej, nej! Channa Bankier är en svensk konstnär som har målat tavlor som den här, denna och den här. Äkta nordisk konst.
Citera
2014-04-03, 17:47
  #15587
Medlem
Blixtmannens avatar
Det finns bara en Stefan och han heter inte Löfvèn.
Citera
2014-04-03, 18:17
  #15588
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Det finns en del som hävdar att judarna bär spår av psykotiska drag och autismliknande symtom till följd av inavel, det är vad en del tror, så är det sagt.

Men det är intressant att du tar upp judar som bankirer och socialistiska revolutionärer, som att de skulle vara åtskiljda. Det finns en tanke med det som förklaras ganska bra genom ett citat av Theodor Herzl som var skaparen av Politisk Sionism:

"When we sink, we become a revolutionary proletariat, the subordinate officers of all revolutionary parties; and at the same time, when we rise, there rises also our terrible power of the purse."

Vi såg det i Sovjet, goyim användes som fotsoldater för att störta den sittande makten och när de störtats tog judarna över. Genom deras enorma tillgångar kan de köpa sig det de behöver för att trygga sin nyvunna ställning.



Men du snackar om sångtexter!

Har också hört att judarna ska ha psykopatiska drag, men det gäller väl främst de som inte skyr några medel i att sjunga kapitalismens lov, syssla med droghandel, trafficking och sån skit.
Att de skulle ha autistiska drag var nåt nytt, det är väl mest den nordiska rasen man brukar säga sånt om. Sverige kallas ju skämtsamt för Danmarks autistiske storebror. Detta eftersom man har väldigt välordnade samhällen, är extremt noga med att följa lagar och regler och brukar ses som lite stela och känslokalla.

Stalin ville isolera judarna från samhället och ge dem en fristat i Sibirien där de kunde leva i fred utan att orsaka problem för Sovjet.

På 20-talet sjöng de nationalistiska stormavdelningarna i Tyskland om att judeblod skulle flyta. Några år senare slog man ihjäl och massarkebuserade hundratusentals människor.
På skinheadstiden i Sverige sjöng nationalister om att de var 80-talets stormavdelningar och att blodet än en gång skulle flyta och sedan knivade man ihjäl bögar.

I nutid intervjuar man för SvP:s räkning i sin tidning en man som sjunger om att skära halsen av och sticka knivar i judar.
Varför skulle man tro att det "bara är låttexter" den här gången?
När hiphopare sjunger om att råna och langa så gör de ju också det och den sortens musik brukar svp:are vara emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in