Första gången jag gör provet, känner nu att jag borde förberett mig bättre. På de få tester jag gjort brukar jag få mellan 1.5-1.7, förutom på ORD som ligger runt 1.0-1.2. Men det kanske är svårare att göra det där och då än hemma framför datorn. Att disponera tiden känner jag mig rätt orolig inför.
Jag hade för mig det, men tydligen inte. Det här var helt nytt för mig, what the fuck. Minns det att jag skrev ett prov med mindre fokus på svenskaord, fick 1.1 då. Var några år sen nu. Men då fick vi slumpmässigt dessa 5-6(?) kategorier per rast, amn visste inte vilken innan och kunde absolut inte välja..
Märker även att mattedelen är klart annorlunda. Visst dels att jag inte läst matte på två år nu, men även uppgifter som jag inte minns öht var med.
Kan någon förklara hur i helvete det går ihop att man får välja ordning, om man nu får 1/2 provet i "näven", men att det ändå är samma antal raster? vad förhindrar mig från att fuska då? Uppenbarligen ska det ju inte gå att fuska, så någonting viktigt har jag ju missat. ÄR jävligt trött nu och hjärndöd så ni får ursäkta att jag inte orkar skumma igenom massa sidor. Ska försöka göra klart 2013 prov nu och sen återkomma igen med ev. frågor (eller svar).
Du får egentligen inte "halva" provet, bara att den är uppdelad i två prov så att säga, fast med hälften så mycket uppgifter. Du kan inte fuska. Rast är precis lika som när man gjorde det gamla provet.
Det stämmer, men kom ihåg att det står "tusental ton" ovanför diagrammet. Så det är 110 000 och 35 000. Du hade tur.
Hehe. Minns däremot inte om jag skrev fel när jag postade i tråden eller om jag gjorde fel även när jag räknade.
Detta jävla DTK alltså. Har missat 5 frågor på raken för att jag slarvar. Blandar ihop sulfit med sulfat (eller vad det nu hetter) missar att mjöllån har bihang som sträcker sig långt, missar att det står INTE på frågorna.
Hehe. Minns däremot inte om jag skrev fel när jag postade i tråden eller om jag gjorde fel även när jag räknade.
Detta jävla DTK alltså. Har missat 5 frågor på raken för att jag slarvar. Blandar ihop sulfit med sulfat (eller vad det nu hetter) missar att mjöllån har bihang som sträcker sig långt, missar att det står INTE på frågorna.
Kommer gå åt helvete det här.
Det är viktigt att läsa frågan noggrant först. Du får veta vad de vill att du ska lösa och vad du har för information till förfogande.
I det här talet så gör dom en grej som går emot allt jag lärt mig. Titta på nämnaren där, det skrivs: 3(4+3+z). Varför adderar dom 4+3 så det blir 3*7 istället för 3*4+3+z. Gånger går ju alltid före addition??
NOG är NOG den som kommer gå allra sämst för mig. Så det är väl smartast att ta den i slutet?
Kommer köra XYZ, KVA, DTK och sist nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
-x+7= (2/3)x -4/3 ( sätter båda lika med varandra för att veta var båda linjerna skär varandra i samma punkt, P)
(2/3)x + x = 7- 4/3( flyttar över x leden på en sida)
(4/3)x = 21/3 – 4/3(Tar reda på gemensamma nämnaren, vilket är 3)
Förstår du nu? Klarar du själv? Lös ut X och med hjälp av det så kan du lösa ut Y.
Tack, ska kolla om ett tag om jag fick till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
9 Det lättaste för den som är osäker är att rita upp en värdetabell. Börja med ett par värden på x och justera tätheten mellan x-värdena beroende på hur nära varandrs y-värdena hamnar
12. Sannolikheten är 2:3 av chansen för en flicka att väljas. Alltså finns totalt 5 snorungar varav 3 är flickor och 2 pojkar.
13.
-(7/4) och -(3/2). Steg ett är att hitta en gemensam nämnare.
-(3/2)=-(6/4)
Andra kvantiteten är således 1/4 större. Har du svårt för bråk kan du omvandla till decimaler.
-(7/4) = -1.75
-(3/2) = -1.5
15. Prova ett par värden:
Om x=0,01 så blir (1/X+x) 100,01
Om x=100 så blir (1/x+x) 100.01
Om X=1 så blir (1/x+x) 2
Informationen är otillräcklig.
Tack, kollar snart.
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Man behöver inte räkna ut den utan endast måla up den snabbt för sig själv, då ser man att de korsar varandra i första kvadraten där både x och y är positiva. Man behöver inget exakt svar utan endast veta att x och y är positiva.
I det här talet så gör dom en grej som går emot allt jag lärt mig. Titta på nämnaren där, det skrivs: 3(4+3+z). Varför adderar dom 4+3 så det blir 3*7 istället för 3*4+3+z. Gånger går ju alltid före addition??
NOG är NOG den som kommer gå allra sämst för mig. Så det är väl smartast att ta den i slutet?
Kommer köra XYZ, KVA, DTK och sist nog.
Du måste räkna ut det som är i parantesen först, . Det är en räkneregel.
Därefter kommer: multiplikation, division, addition och subtraktion.
Senast redigerad av Duca00 2014-04-03 kl. 22:40.
35. Jag fattar verkligen inte vad de menar i deras lösning? "Jämför vi denna uppgift med de andelar som visas i diagrammets staplar, kan vi direkt utesluta svarsförslagen 1477, 1478 och 1483."
Hur kan de "direkt utesluta förslagen 1477, 1478 och 1483."? Jag skulle behöva kolla upp alla staplar en åt gången för att se vilken som har 2% av kyrkans inkomster för att förstå det.