2014-04-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Satt och letade igenom för att se om någon hunnit posta denna. Tyckte den var så störd.

Jag tänker mig att om en utomjording eller robot skulle bygga ett "människohus" så skulle det bli såhär. Alla funktioner och så finns liksom där men allt är ju totalt fel.

Bänkskivor som sträcker sig till narnia, vägglösa badrum i alla sovrum. En "balkong" på ett plåttak där man knappast kan gå ut. Och den där bastun har ju visserligen ett aggregat men man kan ju fundera på hur bra det funkar när det inte ens är ett rum utan ett jävla bås typ, värmen smiter ju ut från både golv och tak.

Jag fattar bara inte hur någon människa som någonsin bott i ett hus eller en vanlig lägenhet kan bygga något sånthär.

Jäkligt märkligt objekt... Det kan inte vara så att det använts/varit tänkt som b&b eller något liknande? Men hur som helst, vem vill sitta och skita och sen gå och lägga sig i sina egna skitångor? Det första man fått göra är ju att bygga väggar och dörrar till alla dass/badrumshörnor...
Citera
2014-04-03, 17:17
Medlem
Skidaddles avatar
Ta på er solglasögonen...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-kivik-simrishamns-kommun-wiklands-backe-8-5654212

Arkitektritat på Österlen. Thomas Sandell. Jag har dock lite svårt att avgöra om bilderna är tagna från verkligheten eller bara nån sorts rendering. Annonsen är dock skriven i presens, så man får ju intrycket att byggnaden faktiskt existerar i verkligheten.
Citera
2014-04-03, 17:25
Medlem
Skidaddles avatar
Om man nu ska bygga en ny kåk, varför i helvete bygger man en sån jävla trist kåk för? Tre miljoner för en nybyggd 80-tals villa. Med en planlösning från 70-talet. Herrejävlagud vad trist det måste vara att sakna fantasi. Jag kan inte ens föreställa mig hur trist det måste vara...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-hindas-harryda-kommun-nedflovagen-5-5775291
Citera
2014-04-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-city-norrmalm-vasastan-stockholms-kommun-david-bagares-gata-20,-2-tr-6093083

Den här innergården är jävligt mysig måste jag säga.

Hur fan ska man kunna runka ifred där? Man ser rätt in i lägenheten. Inget privatliv lär det bli, alternativt en som har persiennerna nerdragna större delen av året.

Sen stör jag mig på många lägenheter som kallar sig för 2:a när det gäller 36 kvm. Det är en 1:a i mina ögon. Men det är kanske så man ska göra, bygga ett hus och dela in lägenheterna i 50-60 kvm och kalla dessa för 5: or och 6: or? Man kanske till och med kan bli rik
Citera
2014-04-03, 18:28
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Om man nu ska bygga en ny kåk, varför i helvete bygger man en sån jävla trist kåk för? Tre miljoner för en nybyggd 80-tals villa. Med en planlösning från 70-talet. Herrejävlagud vad trist det måste vara att sakna fantasi. Jag kan inte ens föreställa mig hur trist det måste vara...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-hindas-harryda-kommun-nedflovagen-5-5775291

Mycket trist hus men vilket garage!
Citera
2014-04-03, 18:44
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:

Förvillande lik ett campingstuga, både in- och utvändigt. Kan det ha något att göra med att den ligger granne med en campingplats, mån tro? Kanske är campingplatsen rentav byggherre? Huset ser att ut att vara ämnat som ett tillfälligt boende, som om man försökt förklä en byggbarrack till en permanent bostad. Jag blev förfärad över att se hur någon förmodligen förväntat sig att människor skulle vilja göra det där stället till ett hem. Det är så innehållslöst och passé att jag känner att jag skulle få cancer i själen av att bo där. Jag hoppas innerligen att tract housing in blir en grej här i Sverige.

Little boxes on the hillside,
Little boxes made of ticky tacky,
Little boxes all the same.
Citera
2014-04-03, 18:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral

Little boxes made of ticky tacky,
Little boxes all the same.

Nån som har sett Weeds, antar jag? Men jag håller med, den där texten är fullkomligt lysande i all sin enkelhet. Den säger så otroligt mycket med så otroligt lite. Jag nynnar den ofta...

And there's a pink one, and a blue one, and a green one, and a yellow one...
And they're all made out of ticky tacky, and they all look just the same...
Senast redigerad av Skidaddle 2014-04-03 kl. 18:50.
Citera
2014-04-03, 19:02
Medlem
Citat:

Vem vill ha ett sprillans nytt hus med det kaklet i våtrummen och sådana köksluckor? Smaken är som baken, men inte var huset byggt för den trendkänslige. Nu är väl hypermoderna villor ute på vischan kanske inte heller helt lättsålda men det där kaklet måste de ha hittat på rea från något 80-tals lager.
Idiotisk layout på köket, man får springa kors o tvärs för att nå alla skåp och var det verkligen så snyggt/nödvändigt med kakel och fulaste bänkbelysningen vid skåpen på andra sidan där varken spis eller diskbänk finns?! Hade varit finare att bygga upp en modul som liknade ett vitrin eller bara vanligt skåp.
Citera
2014-04-03, 20:05
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Nån som har sett Weeds, antar jag? Men jag håller med, den där texten är fullkomligt lysande i all sin enkelhet. Den säger så otroligt mycket med så otroligt lite. Jag nynnar den ofta...

And there's a pink one, and a blue one, and a green one, and a yellow one...
And they're all made out of ticky tacky, and they all look just the same...
Tror det är billigaste modellen av kataloghus. Ett sådant där ritningen anpassats till byggmaterialens mått för att minimera kostnaden. Man ser nybyggda såna där här och var. Att man har begränsade resurser är inte konstigt, men, garaget fanns det pengar till...

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vem vill ha ett sprillans nytt hus med det kaklet i våtrummen och sådana köksluckor? Smaken är som baken, men inte var huset byggt för den trendkänslige. Nu är väl hypermoderna villor ute på vischan kanske inte heller helt lättsålda men det där kaklet måste de ha hittat på rea från något 80-tals lager.
Idiotisk layout på köket, man får springa kors o tvärs för att nå alla skåp och var det verkligen så snyggt/nödvändigt med kakel och fulaste bänkbelysningen vid skåpen på andra sidan där varken spis eller diskbänk finns?! Hade varit finare att bygga upp en modul som liknade ett vitrin eller bara vanligt skåp.
Det där är inte dålig smak - det är betydligt värre än så. Totalt ointresse. Någon gubbe som endast tänker på ekonomin, och att stort garage är praktiskt. Ingen erfarenhet av kökssysslor.
Citera
2014-04-03, 20:20
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Tror det är billigaste modellen av kataloghus. Ett sådant där ritningen anpassats till byggmaterialens mått för att minimera kostnaden. Man ser nybyggda såna där här och var. Att man har begränsade resurser är inte konstigt, men, garaget fanns det pengar till...

Det där är inte dålig smak - det är betydligt värre än så. Totalt ointresse. Någon gubbe som endast tänker på ekonomin, och att stort garage är praktiskt. Ingen erfarenhet av kökssysslor.

Jag sökte lite på Hindås och hittade åtminstone ett par betydligt intressantare villor för mindre pengar i samma område. Jag förstår mig bara inte riktigt på folk. Varför i helvete skulle man välja den där 80-tals tristessen framför något annat?

Också ett nybyggt hus i samma område i samma prisklass, faktiskt något billigare. Och åtminstone tidstypiskt 2010-tal. Jag såg det häromdan, men tyckte inte det var tillräckligt udda för att länka. Men eftersom det ändå dök upp i diskussionen. Jag kan tycka att det ser helt okej ut, det enda jag inte är nöjd med är väl den där inbyggda verandan. Det känns inte som en helt lyckad lösning.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hindas-bollebygds-kommun-dammetvagen-27a-6104105

Men om man hade tre miljoner och nödvändigtvis var tvungen att bosätta sig i en villa i Hindås? Och det måste vara nytt? Och det är väl det som är grejen. Man kan få en renoverad 60-tals villa för hälften av pengarna. Eller en nybyggd villa i modern stil. Men en nybyggd 80-tals villa för tre miljoner? It doesn't make sense...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-hindas-harryda-kommun-hagedalslider-118-5569491
Citera
2014-04-03, 21:04
Medlem
Citat:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-kivik-simrishamns-kommun-wiklands-backe-8-5654212

Arkitektritat på Österlen. Thomas Sandell. Jag har dock lite svårt att avgöra om bilderna är tagna från verkligheten eller bara nån sorts rendering. Annonsen är dock skriven i presens, så man får ju intrycket att byggnaden faktiskt existerar i verkligheten.

Det är ingen tvekan om att interörbilderna är renderade, man har inte lagt något jobb på vitvarorna utan de är bara texturer. Exteriörbilderna ser ut som riktiga foton där man lagt in renderade detaljer.

Huset kan nog finnas på riktigt men jag tror inte det är färdigbyggt.
Citera
2014-04-03, 21:28
Medlem
Citat:

Ett nytt villaområde in the makeing. Kanske arkitektritat men inte alls så havsnära som man vill ge sken av och jävligt dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in