2014-04-03, 16:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Din besatthet av Zlatan är creepy.

Det krävs bara en match där Zlatan inte gör något spektakulärt för att få hatarna att komma ur sin grotta. Det börjar bli löjligt faktiskt. Och nu har denna pajsen konspirerat en video där Zlatan gör massa bolltapp. Haha, klipper du hur du vill så kan du få Messis bollkontroll att se ut som Sterlings.

Jag klippte ihop samtliga Zlatans bolltoucher i andra halvlek, eftersom jag blev kallad pajas av någon annan som tyckte att Zlatan började dominera i andra halvlek.

Och nej, jag är inte det minsta besatt av Zlatan. Jag kollade matchen igår och lade märke till att han spelade uselt, som han kan göra ibland. Hade jag inte fått så konstiga mothugg i matchtråden hade jag inte orkat klippa ihop någon film, även om det inte var så mycket jobb.
Senast redigerad av Smerch 2014-04-03 kl. 16:31.
Citera
2014-04-03, 16:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Har ni något exempel på vad franska tidningar skrev som ni inte håller med om?

Jag var schysst nog att klippa ihop och ladda upp en video med Zlatans bolltoucher från andra halvlek igår: http://www.veoh.com/watch/v700402758jAgRdzd

Du räknar bolltapp som en tappad häst. En lobb som är lite för hård är något dåligt, efter att han löpt igenom Chelseas mittfält. Det är dåligt att Lavezzi passar en felpass som Zlatan försöker rädd, vilket bevisligen inte gick. Varför visar du ett misslyckat inlägg från Jallet? Varför visar du en nickduell som Zlatan vinner? Det är i princip omöjligt att både vinna en nickduell mot dem där bjässarna, och att styra den rätt. Bara så du vet så räknas det som en vunnen nickduell. Dessutom innebar det att PSG sedermera fick upp bollen till Cavani, efter bra presspel från Zlatan. Och sedan låter du bilden ligga kvar när Cavani tappar bollen... Varför? Ett lite för långt instick som Lavezzi står och sover på är inget bolltapp, återigen får man ner bollen djupt, och vinner den sedan. Sedan är alla överens om att han ska ha en frispark. Sedan två mindre bra grejer i luftbollar mot sig, dock vet du lika väl som jag att det inte är lätt att suga ner en boll alla gånger.

Ta exemplet på 62:34. Det är inte många andra centralforwards som kan länka upp ett helt anfall för att sedan avsluta själv. En aktion i världsklass. Skottet är bra. Sedan återigen ett instick som Lavezzi står och sover på/där Terry stänger Lavezzi. Inte Ibras fel. Sedan länkar han upp ett par andra anfall till.

Ta in vad de ofta kritiska engelska tidningar skriver istället. De flesta anfallen gick genom Ibra, skriver de. Alltså inget överdrivet beröm, men en saklig bedömning. Mycket boll, en del bra grejer, bra länkspel, och ett godkänt betyg. En del bolltapp, men Zlatan spelar svårt, och ska spela svårt. Det här är varken Barca, handboll eller basket - där det är nackskott på bolltapp.

Och allt det här är i princip en peak till mig. Jag skrev igår att han började dominera i sitt länkspel. Det gjorde han. Jämför med den andra två centralanfallarna i matchen, Schurrle och Cavani. Sedan är det löjligt att sitta och håna honom. Han ger trots allt, förutom ovannämnda saker, Lavezzi ett friläge, han är med och skapar en egentlig straff, han vinner 100% av nickbollarna enligt statistiken, han droppar ner och länkspelar, vilket även en fotbollsimbecill kan se skapade enorma ytor för ffa Lavezzi. Det tog dem upp redan i paus på min Fox-stream. Det är så Zlatan spelar i toppmöten. PSG vill snarare ha han centralt och djupt där Lavezzi och Cavani ska löpa in från kanterna.

Återigen, det är långt ifrån en bra match. Men lika långt ifrån en så dålig match som du beskriver. Helt okej således.
Citera
2014-04-03, 16:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag klippte ihop samtliga Zlatans bolltoucher i andra halvlek, eftersom jag blev kallad pajas av någon annan som tyckte att Zlatan började dominera i andra halvlek.

Och nej, jag är inte det minsta besatt av Zlatan. Jag kollade matchen igår och lade märke till att han spelade uselt, som han kan göra ibland. Hade jag inte fått så konstiga mothugg i matchtråden hade jag inte orkat klippa ihop någon film, även om det inte var så mycket jobb.

Ett direkt falsarium.

"Det där sög ju, precis när han började dominera med sitt länkspel."

"Hans länkspel fem minuter innan skadan var dominerande. Serverade ut en handfull bollar på kanten och understödde centralt. 100% vunna höjddueller hela matchen enligt whoscored."

Och min benämning på dig som användare står fast.

Märk väl ordet länkspel.
Senast redigerad av anteri17 2014-04-03 kl. 16:44.
Citera
2014-04-03, 16:42
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Det tar inte bort det faktum att du satt hemma och letade upp alla Zlatans bolltapp för att sätta ihop det till en video. Det skriker lowlife om dig. Du borde skaffa en hobby alternativt ett liv.
Citera
2014-04-03, 16:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Det tar inte bort det faktum att du satt hemma och letade upp alla Zlatans bolltapp för att sätta ihop det till en video. Det skriker lowlife om dig. Du borde skaffa en hobby alternativt ett liv.

Han har ju gjort det förr med andra spelare, exempelvis Rasmus Elm mot Portugal. Själv uppskattar jag det.

Ett low-life skall nog inte anklaga ett high-life för att vara ett low-life.
Citera
2014-04-03, 17:12
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Kanske det, men det tog inte många minuter att klippa ihop ens för mig som är total nybörjare på videoredigering.

Det skulle ta mig längre tid än att göra filmen att bemöta allt anteri17 skrev, jag låter istället min video stå som replik till hans inlägg igen. Tycker man att det är att "löpa igenom mittfältet" innan lobbpassningen, och att det var ett bra beslut att lobba där så får man göra det. Tycker man att statistiken på nickdueller är imponerande, trots att han nickade den till motståndare två gånger bara i början trots att det fanns fria medspelare så visst. Eller att Lavezzis passning vore omöjlig att nå

Jag skiter i vilket, jag lade upp den så att folk kan bedöma själva.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ett direkt falsarium.

"Det där sög ju, precis när han började dominera med sitt länkspel."

"Hans länkspel fem minuter innan skadan var dominerande. Serverade ut en handfull bollar på kanten och understödde centralt. 100% vunna höjddueller hela matchen enligt whoscored."

Och min benämning på dig som användare står fast.

Märk väl ordet länkspel.
Okej, då menar du att jag tolkade dig fel. Ja det kanske skulle finnas fina ytor för honom om han fått fortsätta, men jag står fast vid att hans andra halvlek var pissdålig.

Och det var inte ett klipp av dåliga saker Zlatan gjorde, det var SAMTLIGA hans bollkontakter i andra halvlek, plus några sekvenser till där han var i närheten av bollen. Vissa av sakerna var ju okej, nån kanske t.o.m "bra", men sammantaget var det inte så jävla bra.
Citera
2014-04-03, 17:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Kanske det, men det tog inte många minuter att klippa ihop ens för mig som är total nybörjare på videoredigering.

Det skulle ta mig längre tid än att göra filmen att bemöta allt anteri17 skrev, jag låter istället min video stå som replik till hans inlägg igen. Tycker man att det är att "löpa igenom mittfältet" innan lobbpassningen, och att det var ett bra beslut att lobba där så får man göra det. Tycker man att statistiken på nickdueller är imponerande, trots att han nickade den till motståndare två gånger bara i början trots att det fanns fria medspelare så visst. Eller att Lavezzis passning vore omöjlig att nå

Jag skiter i vilket, jag lade upp den så att folk kan bedöma själva.

Okej, då menar du att jag tolkade dig fel. Ja det kanske skulle finnas fina ytor för honom om han fått fortsätta, men jag står fast vid att hans andra halvlek var pissdålig.

Och det var inte ett klipp av dåliga saker Zlatan gjorde, det var SAMTLIGA hans bollkontakter i andra halvlek, plus några sekvenser till där han var i närheten av bollen. Vissa av sakerna var ju okej, nån kanske t.o.m "bra", men sammantaget var det inte så jävla bra.

Det är kul att du kan redigera iaf. Alltid något på ditt pluskonto.

Visst fan löper Zlatan igenom mittfältet. Vad gör han annars? Lobben är ett tekniskt bra nummer, och ett bra beslut med tanke på Ibras känsla. Det är inte långt ifrån ett till friläge för Lavezzi. En sådan ska bör premieras, trots att det blev lite hårt. Det är liksom fortfarande ett bra nummer.

Jag har förklarat nickduellerna. Luiz, Cahill och Terry emot sig, knappt någon förutom en tvåmetersman kan göra annat än att försöka förlänga bollen framåt i sådana lägen.

Om Zlatan ska nå Lavezzis passning så bör man lika gärna använda samma tes om Zlatans två, tre passar till Lavezzi. Skillnaden, som inte är till din fördel, är att i två av dem Lavezzi-löpningarna så står Lavezzi och sover. Här bränner Lavezzi istället en ytterst enkel passning, som dessutom spelas på fel fot - och det är Zlatans fel. Det är din nivå på den kritiken, då vet alla.

Du tolkade inte mig fel, din läsförståelse tog dig ut på cykeln. Zlatans länkspel under matchen är dominant, eller mycket bra, beroende på vad man väljer för ord. Zlatans sammanvägda prestation är långt ifrån dominant. Därav är ditt påstående om att jag skulle skrivit att Zlatan förutsättningslöst var dominant ett falsarium. Så visst är det intressant att du knåpar ihop en video utifrån en rejäl "feltolkning". I själva verket så tror jag att du enbart ville göra den feltolkningen. Du är inte dum, Smerch, bara när det gäller Ibra. Ditt motiv till det är inte direkt svårförklarat.
Citera
2014-04-03, 17:32
Medlem
anteri17s avatar
Dessutom skriver jag att han "...började dominera(...)". Det gör ditt mothugg ännu mer patetiskt.
Citera
2014-04-03, 18:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Visst fan löper Zlatan igenom mittfältet. Vad gör han annars? Lobben är ett tekniskt bra nummer, och ett bra beslut med tanke på Ibras känsla. Det är inte långt ifrån ett till friläge för Lavezzi. En sådan ska bör premieras, trots att det blev lite hårt. Det är liksom fortfarande ett bra nummer.
Han springer inte förbi en enda mittfältare. Han springer jämte Luiz och när brassen ska pressa slår han iväg den lite på chans, det fanns inte tillräckligt med yta för att jag ska kalla det ett bra beslut. Det hade nog varit bättre att invänta Cavanis löpning.

Ska man berömma Zlatan för hans löpning där finns det bra mycket i varje match att bli lyrisk över.
Citat:
Jag har förklarat nickduellerna. Luiz, Cahill och Terry emot sig, knappt någon förutom en tvåmetersman kan göra annat än att försöka förlänga bollen framåt i sådana lägen.
Då skulle han ha gjort det i situationen när han nickade mot Cavani, för där hade Jallet öppen gata. Den andra situationen borde han däremot kunna få till den rättvända spelaren jo. Men det var väl vaket i andraläget där när han fick fram nicken mot Cavani. Hur som helst inte hans förtjänst att Cahill klantade sig utan att vara pressad.

Citat:
Om Zlatan ska nå Lavezzis passning så bör man lika gärna använda samma tes om Zlatans två, tre passar till Lavezzi. Skillnaden, som inte är till din fördel, är att i två av dem Lavezzi-löpningarna så står Lavezzi och sover. Här bränner Lavezzi istället en ytterst enkel passning, som dessutom spelas på fel fot - och det är Zlatans fel. Det är din nivå på den kritiken, då vet alla.
Haha, kolla på Lavezzis passning, den sitter inte en meter från Zlatan. Där kan man snacka om att sova, han ser ju full ut när han försöker slänga sig och den rullar under knät på honom.

Djupledspassningen mot Lavezzi hade kanske inte varit helt fel om inte vänsterbacken funnits där. Lavezzi ville ju ha bollen, men han blev stängd, hur som helst hade han aldrig kunnat hindra vänsterbacken från att vara först på Zlatans passning.

Haha jag hoppas att du inte bland de två, tre räknar in den pinsamma passning mot Verratti som Lavezzi jagade ikapp till slut nere vid hörnflaggan.
Citat:
Du tolkade inte mig fel, din läsförståelse tog dig ut på cykeln. Zlatans länkspel under matchen är dominant, eller mycket bra, beroende på vad man väljer för ord. Zlatans sammanvägda prestation är långt ifrån dominant. Därav är ditt påstående om att jag skulle skrivit att Zlatan förutsättningslöst var dominant ett falsarium. Så visst är det intressant att du knåpar ihop en video utifrån en rejäl "feltolkning". I själva verket så tror jag att du enbart ville göra den feltolkningen. Du är inte dum, Smerch, bara när det gäller Ibra. Ditt motiv till det är inte direkt svårförklarat.
Ja, jag vet inte, förstår fortfarande inte riktigt det där med att länkspelet var dominant. Säger du samma sak när andra spelare kommer ner felvända nedanför mittfältet och spelar sidledspassar ut till ytterback?
Citat:
Dessutom skriver jag att han "...började dominera(...)". Det gör ditt mothugg ännu mer patetiskt.
Ja, jag döpte klippet till "starts to dominate" och jag skrev att du påstod att han började dominera. Jag har inte lagt några andra ord i din mun än vad du skrev, vad är det du kallar patetiskt?
Citera
2014-04-03, 18:29
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
1 månad borta för Zlatan alltså, riktigt synd
Citera
2014-04-03, 19:26
Medlem
Citat:
Har ni något exempel på vad franska tidningar skrev som ni inte håller med om?

Jag var schysst nog att klippa ihop och ladda upp en video med Zlatans bolltoucher från andra halvlek igår: http://www.veoh.com/watch/v700402758jAgRdzd

Nja, det är ju mer i allmänhet hur otroligt kassa de är i sina analyser och kritiken är alltid ogenomtänkt och onyanserad. Det brukar vara ett betyg så lågt att det blir löjligt med en kort text där det kanske står något i stil med; "Tappade boll och var osynlig"

Dessutom så använder tidningarna ibland påhittad statistik för att förminska hans insatser. Bara det är ju extremt patetiskt.

Tack för videon förresten. Totalt sett en medioker insats men knappast usel och inte heller var han sämst i PSG. Det var Cavani.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-04-03 kl. 19:33.
Citera
2014-04-03, 19:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
1 månad borta för Zlatan alltså, riktigt synd
Riktigt tråkigt! Även om det inte är helt fastslaget än, han ska visst genomgå undersökning med magnetkamera också. Hoppas med lite tur att han kan vara tillbaka till ev semifinaler om tre veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in