Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Visst fan löper Zlatan igenom mittfältet. Vad gör han annars? Lobben är ett tekniskt bra nummer, och ett bra beslut med tanke på Ibras känsla. Det är inte långt ifrån ett till friläge för Lavezzi. En sådan ska bör premieras, trots att det blev lite hårt. Det är liksom fortfarande ett bra nummer.
Han springer inte förbi en enda mittfältare. Han springer jämte Luiz och när brassen ska pressa slår han iväg den lite på chans, det fanns inte tillräckligt med yta för att jag ska kalla det ett bra beslut. Det hade nog varit bättre att invänta Cavanis löpning.
Ska man berömma Zlatan för hans löpning där finns det bra mycket i varje match att bli lyrisk över.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag har förklarat nickduellerna. Luiz, Cahill och Terry emot sig, knappt någon förutom en tvåmetersman kan göra annat än att försöka förlänga bollen framåt i sådana lägen.
Då skulle han ha gjort det i situationen när han nickade mot Cavani, för där hade Jallet öppen gata. Den andra situationen borde han däremot kunna få till den rättvända spelaren jo. Men det var väl vaket i andraläget där när han fick fram nicken mot Cavani. Hur som helst inte hans förtjänst att Cahill klantade sig utan att vara pressad.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Om Zlatan ska nå Lavezzis passning så bör man lika gärna använda samma tes om Zlatans två, tre passar till Lavezzi. Skillnaden, som inte är till din fördel, är att i två av dem Lavezzi-löpningarna så står Lavezzi och sover. Här bränner Lavezzi istället en ytterst enkel passning, som dessutom spelas på fel fot - och det är Zlatans fel. Det är din nivå på den kritiken, då vet alla.
Haha, kolla på Lavezzis passning, den sitter inte en meter från Zlatan. Där kan man snacka om att sova, han ser ju full ut när han försöker slänga sig och den rullar under knät på honom.
Djupledspassningen mot Lavezzi hade kanske inte varit helt fel om inte vänsterbacken funnits där. Lavezzi ville ju ha bollen, men han blev stängd, hur som helst hade han aldrig kunnat hindra vänsterbacken från att vara först på Zlatans passning.
Haha jag hoppas att du inte bland de två, tre räknar in den pinsamma passning mot Verratti som Lavezzi jagade ikapp till slut nere vid hörnflaggan.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Du tolkade inte mig fel, din läsförståelse tog dig ut på cykeln. Zlatans länkspel under matchen är dominant, eller mycket bra, beroende på vad man väljer för ord. Zlatans sammanvägda prestation är långt ifrån dominant. Därav är ditt påstående om att jag skulle skrivit att Zlatan förutsättningslöst var dominant ett falsarium. Så visst är det intressant att du knåpar ihop en video utifrån en rejäl "feltolkning". I själva verket så tror jag att du enbart ville göra den feltolkningen. Du är inte dum, Smerch, bara när det gäller Ibra. Ditt motiv till det är inte direkt svårförklarat.
Ja, jag vet inte, förstår fortfarande inte riktigt det där med att länkspelet var dominant. Säger du samma sak när andra spelare kommer ner felvända nedanför mittfältet och spelar sidledspassar ut till ytterback?
Citat:
Dessutom skriver jag att han "...började dominera(...)". Det gör ditt mothugg ännu mer patetiskt.
Ja, jag döpte klippet till "starts to dominate" och jag skrev att du påstod att han började dominera. Jag har inte lagt några andra ord i din mun än vad du skrev, vad är det du kallar patetiskt?