2014-04-03, 16:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Vi pratar inte ofta politik egentligen. Eller det blir politik, tex. när jag sade att jag ville ha en afrikans fysik när jag är ute och springer, då blev en polare också svart i blicken och sade att det var rasistiskt och en generalisering, vilket de flesta av dem är allergiska emot. Jag nämnde afrikaners överlägsenhet inom friidrottens många sprintgrenar, då blev det dålig stämning. Även om det var en generalisering i positiv bemärkelse.

Det som stör mig mest är deras järnvilja att få mig att tycka som dem. Och deras obönhörliga försök att alltid få sista ordet. Skitnödigt och allmänt störigt.

Jag blev överfallen av ett gäng invandrare på fyllan helt random, klarade mig undan med en sprucken läpp. Lade upp en bild på facebook på den blodiga svullna läppen med texten: Det finns för få fritidsgårdar i förorten"

Kommentarerna jag fick var inte nådiga. Jag var "rasist," det var inte synd om mig alls, "jag fick skylla mig själv" osv. av mina sk vänner.

Dina "vänner" låter som totala idioter, måste jag säga.
Citera
2014-04-03, 16:07
Medlem
Salfords avatar
✔ Nyreggad

✔ Horar efter ryggdunk

✔ Verkar tro att FB är en blogg för att ventilera personliga tankar

✔ Ingen frågeställning eller något diskussionsunderlag

✔ Bristande svenskkunskaper

✔ Brunhöger-jargong

Du kommer med andra ord passa som handen i handsken här i I&I.

För att besvara den enda delen med någon sorts frågande karaktär:
Ja, du kan ju starta en blogg där all din personlig ilska kan få ventileras utan att bli ifrågasatt eller kanske mumla "tattare" tyst för dig själv nästa gång du ser en tiggare så att du känner att du slår tillbaka mot PK-överheten. Kommentera på avpixlat så får du också en massa ryggdunkar och folk som bara håller med.
Citera
2014-04-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Skit i dom som inte kan respektera dina åsikter!
Min syster hotade att säga upp kontakten 2010 om jag röstade SD.
Det är riktigt illa när ens åsikter ska tystas på alla möjliga vis!

Hur slutade det där, röstade du på SD, hur gammal var din syster då och hur kom det sig att hon fick för sig att ställa ett sånt ultimatum?
Senast redigerad av tago 2014-04-03 kl. 16:20.
Citera
2014-04-03, 16:15
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Skönt, ni existerar

Och det värsta är att jag långt ifrån är rasist, skulle aldrig yppa de orden. Jag är bara trött på att som svensk bli satt i andra hand i Sverige.

hur har du som svensk blivit satt i andra hand i sverige? får du inte säga negerboll? får du inte heila på torget?

du skriver att ni hade kul "innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt." menar du att dina vänner hatade jämställdhet då men inte nu längre?
Citera
2014-04-03, 16:23
Medlem
ImCertins avatar
Minus 374 kontakter.

http://www.youtube.com/watch?v=xMUKPUjxmF4
Citera
2014-04-03, 16:35
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
✔ Nyreggad

✔ Horar efter ryggdunk

✔ Brunhöger-jargong

Ja, du kan ju starta en blogg där all din personlig ilska kan få ventileras utan att bli ifrågasatt eller kanske mumla "tattare" tyst för dig själv nästa gång du ser en tiggare så att du känner att du slår tillbaka mot PK-överheten. Kommentera på avpixlat så får du också en massa ryggdunkar och folk som bara håller med.

Finns en alldeles utmärkt frågeställning. Frågan är väl snarare om det är rätt forum, relationer kanske hade varit bättre.
Citera
2014-04-03, 16:35
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det finns aldrig en sanning utan det finns för det mesta två sidor (om inte fler) av en fråga.
Känns som om man i Sverige är hänvisad till att enbart ha en åsikt.

Det bästa råd jag kan ge dig är att flytta från Sverige och till ett annat land där taket är högre!
Där man förstår att det finns skillnader mellan könen och att allt inte är mannens fel.
Där man förstår att människor och kulturer är olika och att slitningar kan uppstå mellan dem och att det inte bara är den enes eller den andres fel.
Där man förstår att utvecklingen går framåt och att allt varken var bättre eller sämre förr.
Där man förstår att vi lever här och nu.
Ovan svar rekommenderas! Jag flyttade till Tjeckien bland annat för all denna PK-ism som får blodet att koka.
Här är taket mycket högre och du får säga vad du vill om vem du vill utan att folk reagerar. Kvinnor är fortfarande kvinnor och den svenska feminismen existerar inte här nere. Det är gudomligt behagligt! Man läser på facebook och aftonbladet om alla dessa icke-problem och bara skrattar och känner att man vill verkligen inte flytta tillbaka tills man kan undvika det svenska samhället. Man tjänar mindre, men lyckan man får är ovärdelig.

Sen vad PK-isterna säger om att man själv är en invandrare och ogillar svenska invandringspolitiken, det är något man funderar på..
Citera
2014-04-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Jag kan nästan garantera dig att många av dessa innerst inne har andra åsikter
Precis vad jag råkat ut för, när jag pratar själv med någon så kan personen hålla med och själv komma med uttalanden, men officiellt så säger dom raka motsatsen, och det gör mig förbannad.

Inget konstigt alls. Människan är ett ängsligt djur som vill hålla sig till flocken. Vad de innerst inne tycker själva har rätt liten betydelse, det viktiga är vad de tror att andra tycker.

Läs det här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Asch_conformity_experiments

De allra flesta människor tycker att linje A är längre än linje B:
(A) -------
(B) -----------
om de tror att folk i deras omgivning tycker det. Det spelar ingen roll att deras egna ögon säger tvärtom. Detta enkla faktum, i kombination med mediernas roll, förklarar mycket av svensk migrationspolitik.

Experimentet visar också att den första personen i en grupp som säger att kejsaren är naken har en mycket betydelsefull roll för att andra ska våga uttala den uppenbara sanningen. Det kanske kan vara en liten tröst.
Citera
2014-04-03, 16:41
Medlem
pelle49s avatar
TS sätter fokus på en intressant fråga. Jag har flera goda vänner som jag verkligen gillar utifrån deras personlighet, intressen och vår långa historik tillsammans. En av dessa är särskilt PK, han skickar en massa länkar via Facebook som tröttar ut mig, och han talar glatt om att han är Miljöpartist.

Vad göra? Jo, jag har talat om för honom att jag uppskattar honom som person och vän, men tycker att hans åsikter är långt från mina och att vi kanske inte ska ventilera våra respektive åsikter inför alla andra.

Detsamma bör gälla i det sociala livet. Man kan visst trivas med alla som har motsatt åsikt, om det finns en ömsesidig respekt och en (tyst kanske) överenskommelse om vilka spelregler som gäller.

Vi är ju svenskar och därmed civiliserade och intelligenta.... Till skillnad från alla jävla zigenare och negrer, som jag brukar säga till kvällsgroggen med min kompis.
Senast redigerad av pelle49 2014-04-03 kl. 16:43.
Citera
2014-04-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
✔ Nyreggad

✔ Horar efter ryggdunk

✔ Brunhöger-jargong

Oj du verkar arg och bestämd.

Diskussionsunderlaget är om det är värt att skippa vänner trots gedigen historia tillsammans, just för att de är för Politiskt korrekta, och om hur man ska hantera det faktum att de trots att de är dina vänner inte accepterar dig för den du är. Jag tycker detta är en mycket relevant tråd, inte minst då det uppenbarligen är ett vanligt fenomen och problem.
Den som läser han lär, lille vän.
Citera
2014-04-03, 16:46
Medlem
Wayaheads avatar
Det brukar alltid vara jag som växlar in samtalet, saxar över lite snyggt, på journalisterna, media, samhällsdebatten och invandringspolitiken, i nämd ordning. Med detta klargör jag tämligen snart min ståndpunkt och det är ytterst sällan jag möter något motstånd, istället är det alltifrån medhållande nickanden till " ja det är väl självklart vilket parti man ska rösta på ".

På senaste tiden har jag bara hunnit säga att det går utför med samhället innan folk sagt, "det gäller att rösta rätt den här gången!". Det är helt otroligt förlösande och förbrödrande, bättre än ett skål! Jag märker hur tillbakahållna frustrationer släpps lös och helt plötsligt går det knappt att avsluta samtalet.

Allmogen är fed up, se upp journalister och alla andra svenskhatare!
Citera
2014-04-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
hur har du som svensk blivit satt i andra hand i sverige? får du inte säga negerboll? får du inte heila på torget?

du skriver att ni hade kul "innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt." menar du att dina vänner hatade jämställdhet då men inte nu längre?

Ja till exempel på arbetsförmedlingen innan jag fick mitt nuvarande jobb fick jaghöra att de inte kan hjälpa mig så mycket mer eftersom jag varken var nyanländ, invandrare eller handikappad
Blivit nekad jobb pga. att arbetsplatsen strävar mot mångfald och jag inte passade in.
Åter igen, vi hade kul innan alla var påtvingat korrekta politiskt. Jag skrev tidigare att jag abdolut inte är extrem i mina åsikter och att min favoritkollega är från Iran, tex.
Det du skriver är ignorant och löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in