2014-04-03, 14:07
Medlem
Psycho-Killers avatar
Ett alternativ är att diskutera med vännerna i form av "...å ena sidan...men å andra sidan..."
Funkar inte det är det bara att byta samtalsämne. Tyvärr skall sägas, den här frågan behöver verkligen diskuteras!
Citera
2014-04-03, 14:09
Medlem
kekomis avatar
Lider med dig, TS. Har det på ungefär samma sätt själv, dock mår jag inte direkt psykiskt dåligt av det utan blir mest jävligt less och frustrerad. Brukar undvika att sätta igång diskussioner så gott det går, och helt enkelt dölja inlägg som stör mig.
Citera
2014-04-03, 14:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag skulle aldrig ha "vänner" som var PK-skadade. Kolla hur allvarliga de är med sina åsikter, ofta är det bara ett slentrian-spel för galleriet när man säger att invandring är bra osv. De verkliga åsikterna behåller man för sig själv, av sociala skäl och ren feghet.

Stå för dina åsikter och kräv respekt för dem. Resten kan dra åt helvete.
Citera
2014-04-03, 14:12
Medlem
ThisExiles avatar
Det måste finnas en viss öppenhet, det är viktigt att du kan berätta vad du känner eller gör nånting åt det. Jag har snärtat många PK-människor just av den enkla anledningen att dem gör fel, omoraliska fel. Det är inte okej att diskriminera och trakassera människor som tycker att samhället har gått för långt i vissa avseenden. PK-människor är rädda och osäkra och tar skydd av en massa som syns och hörs av en majoritet. Om majoriteten består av idioter är bara ni själva som kan avgöra. Jag är rädd för det och därför börjar det bli farligt.
Jag har vunnit ett x-antal diskussioner, även inom släkt.

Välja att ta hand om vissa problem, och inte se människor som en helhet är vidrigt. Ni svenskar måste ta ansvar och inte låta er smutskastas för det fungerar numera att nån ropar svennehora till er utan att reagera. Kallar nån mig för mitt andra ursprung får personen tänderna utslagna. Skärpning.
Senast redigerad av ThisExile 2014-04-03 kl. 14:15.
Citera
2014-04-03, 14:19
Medlem
Jag känner att vänskap borde flyga högt över detta egentligen...

Men att behöva akta sin tunga för att åsiktseliten till "vänner" alltid har saxen framme, redo att klippa av den är helt sjukt.

En trevlig kväll med vänner kan på två sekunder bli hetsk och hemsk om man råkar skämta om fel sak eller om man faktiskt säger att Sverige till exempel borde ta emot färre invandrare.
Då blir det bokstavligt talat SVART i ögonen på Pkvännerna. Detta hände när vi diskuterade judar och muslimer, och jag nämnde något om det utbredda judehatet i malmö. Då helt plötsligt blev det hetskt, ögonen blev svarta på min vän "Frida" Hon sade nästa mekaniskt som en robot att Svenskarna är de som hatar mest. Det är Sveriges fel.
Citera
2014-04-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag skulle aldrig ha "vänner" som var PK-skadade. Kolla hur allvarliga de är med sina åsikter, ofta är det bara ett slentrian-spel för galleriet när man säger att invandring är bra osv. De verkliga åsikterna behåller man för sig själv, av sociala skäl och ren feghet.

Stå för dina åsikter och kräv respekt för dem. Resten kan dra åt helvete.

Önskar jag kunde vara så bestämd med åsikterna. Men det är inte lätt att hitta nya vänner när man jobbar bara , och inte pluggar och är äldre än 25.

Jag har vuxit upp med de flesta av dem, och har som sagt haft grymt roligt med dem genom åren, vi delar upplevelser mm. Det är liksom inte bara att sluta ha dem som vänner heller, eller kanske är det det? hmm...
Citera
2014-04-03, 14:26
Medlem
Varför bry sig om politik, tänk på din framtid istället! Behåll vännerna, strunta i politiken och fokusera på något annat.

Jag lider förvisso av samma självskadebeteende som du, jag gillra att diskutera politik. Har ganska snabbt lärt mig att man måste välja vem man luftar sina åsikter för och även då måste man väga sina ord väl - annars blir det snabbt komplicerat och jobbigt för dig. En god egenskap är att bli bra på att paddla baklänges efter du sagt något som de reagerar starkt på.

Det finns ingen mening att diskutera med dårar och med det menar jag inte att de nödvändigtvis måste tycka som du, men de måste dela ditt intresse för dialog. Betänk att även du kan vara en del av problematiken; din retorik kan göra andra irriterade eftersom du kan verka okänslig eller dylikt.

Glömde nästan det viktigaste: Diskutera aldrig politik med en kvinna om du inte är villig att riskera er relation.

Det verkar som 95% av de du kallar vänner, är inte dina vänner eftersom de inte vill höra hur du ser på saker och ting, fokusera på 5% av dem istället. Hur många vänner (läs: bekanta) har du egentligen och varför vill du diskutera politik hit och dit med dem? Svara bara krypterat när de frågar något så kommer de inse var du står och sluta ta upp det med dig.
Senast redigerad av tago 2014-04-03 kl. 14:54.
Citera
2014-04-03, 14:52
Medlem
Känner absolut igen käbblet.. Många vanliga knegare blir visst helt jävla indoktrinerade nu under senare år på kurser temadagar o fan vet allt vad som anordnas..av LO (?) m.m. Vet inte vad som försiggår, har för dålig insyn men tror det spelar in.
Citera
2014-04-03, 14:58
Medlem
Välj dina strider...
Citera
2014-04-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Varför bry sig om politik, tänk på din framtid istället! Behåll vännerna, strunta i politiken och fokusera på något annat.

Jag lider förvisso av samma självskadebeteende som du, jag gillra att diskutera politik. Har ganska snabbt lärt mig att man måste välja vem man luftar sina åsikter för och även då måste man väga sina ord väl - annars blir det snabbt komplicerat och jobbigt för dig. En god egenskap är att bli bra på att paddla baklänges efter du sagt något som de reagerar starkt på.

Det finns ingen mening att diskutera med dårar och med det menar jag inte att de nödvändigtvis måste tycka som du, men de måste dela ditt intresse för dialog. Betänk att även du kan vara en del av problematiken; din retorik kan göra andra irriterade eftersom du kan verka okänslig eller dylikt.

Glömde nästan det viktigaste: Diskutera aldrig politik med en kvinna om du inte är villig att riskera er relation.

Det verkar som 95% av de du kallar vänner, är inte dina vänner eftersom de inte vill höra hur du ser på saker och ting, fokusera på 5% av dem istället. Hur många vänner (läs: bekanta) har du egentligen och varför vill du diskutera politik hit och dit med dem? Svara bara krypterat när de frågar något så kommer de inse var du står och sluta ta upp det med dig.

Vi pratar inte ofta politik egentligen. Eller det blir politik, tex. när jag sade att jag ville ha en afrikans fysik när jag är ute och springer, då blev en polare också svart i blicken och sade att det var rasistiskt och en generalisering, vilket de flesta av dem är allergiska emot. Jag nämnde afrikaners överlägsenhet inom friidrottens många sprintgrenar, då blev det dålig stämning. Även om det var en generalisering i positiv bemärkelse.

Det som stör mig mest är deras järnvilja att få mig att tycka som dem. Och deras obönhörliga försök att alltid få sista ordet. Skitnödigt och allmänt störigt.

Jag blev överfallen av ett gäng invandrare på fyllan helt random, klarade mig undan med en sprucken läpp. Lade upp en bild på facebook på den blodiga svullna läppen med texten: Det finns för få fritidsgårdar i förorten"

Kommentarerna jag fick var inte nådiga. Jag var "rasist," det var inte synd om mig alls, "jag fick skylla mig själv" osv. av mina sk vänner.
Citera
2014-04-03, 15:13
Bannlyst
Hur många av dessa är dina vänner egentligen? Du måste ju ha konfronterat dom IRL eller så, någon gång, tycker man.

Jag tror du kan börja med att ta bort dom på facebook, ganska befriande att få göra sig av med gammal skåpmat.
Citera
2014-04-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Hur många av dessa är dina vänner egentligen? Du måste ju ha konfronterat dom IRL eller så, någon gång, tycker man.

Jag tror du kan börja med att ta bort dom på facebook, ganska befriande att få göra sig av med gammal skåpmat.

Asså jag har medvetet dragit mig undan den "scenen", jobbar mest, umgås med tjejen, lite parmiddagar med gemensamma vänner som inte riktigt bryr sig om pk. Rätt skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in