2014-04-03, 15:19
Medlem
tlcswes avatar
Jag har själv haft samma problem. Mitt problem är bara att jag inte bryr mig om mina vänner ser mig som en rasist, så länge jag själv vet att jag inte uttrycker mig rasistiskt.

Men vad jag också har kommit på är att det inte spelar någon roll vad de säger till mig, eller vad jag säger till dem. Ingen av oss kommer att ändra uppfattning, även om den ena eller andra vinner debatten.

Man skulle kunna sammanfatta det hela med att det är som att försöka övertala en missbrukare att sluta knarka. Han måste komma på det och vilja det själv, du kommer väldigt sällan kunna övertala honom. På samma sätt som att motståndaren kan inte bli övertalad att tycka någonting, han måste komma på det själv.
Citera
2014-04-03, 15:20
Medlem
Jag själv brukar kallas för ganska P.K och jag har absolut inga problem med vänner som är kritiska mot den förda invandringspolitiken och som tar upp detta till diskussion, oftast så har de något att tillägga som jag inte vet sedan innan och det är aldrig fel.

Det jag däremot har lite svårt för är de vänner som på allvar menar att tillmälen som "negerdjävlar" och "thailuder" är en del av en saklig diskussion om invandringspolitiken.
Citera
2014-04-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker
Jag själv brukar kallas för ganska P.K och jag har absolut inga problem med vänner som är kritiska mot den förda invandringspolitiken och som tar upp detta till diskussion, oftast så har de något att tillägga som jag inte vet sedan innan och det är aldrig fel.

Det jag däremot har lite svårt för är de vänner som på allvar menar att tillmälen som "negerdjävlar" och "thailuder" är en del av en saklig diskussion om invandringspolitiken.

Skönt, ni existerar

Och det värsta är att jag långt ifrån är rasist, skulle aldrig yppa de orden. Jag är bara trött på att som svensk bli satt i andra hand i Sverige.
Citera
2014-04-03, 15:25
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
95 procent av alla mina vänner är så politiskt korrekta att det står mig upp i halsen, och jag vill bara kräkas på mitt facebookflöde.

Yppar man ett endaste kritiskt ord mot vår ansvarslösa invandringspolitik eller ifrågasätter feminismens rabiata naiva verklighetsfrånvända sk.kamp så utmynnar det i ett kommentarsfält med 300 inlägg där alla på ett aggressivt sätt vill tvinga mig att tycka som de gör. OCH DÅ ÄR JAG OERHÖRT snäll och försiktig i min argumentation.

Vi har oerhört många roliga minnen från förr, resor, utekvällar osv, innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt. Och det faktum att vi fortfarande har kul när vi ses gör det svårt att ens tänka detta, men borde jag sluta umgås med dessa?

Alla har rätt till sin åsikt, så att säga upp bekantskapen är oerhört fyllt med dubbelmoral, och det vore som att ge dem öppet mål... men jag mår psykiskt dåligt över detta. Det är som att se sina vänner bli glupskt uppätna av monstret PK.

What to do?

Nu är jag säkert bra mycket äldre än dig men har kommit till exakt samma djävla slutsats.
Jag "kör" på nu i diskussionerna. Snackar de PK-ismer så frågar jag bara om det är värt för Norrmännen att varje utomeuropeisk invandrare kostar Norge 4.1 miljoner kronor?
Jag frågar vad det tycker vi skall lägga ner för svenskarna i nästa steg.
Vi har lag ner Försvaret för svenskarna.
Vi har avvecklat pensionssystemet för de svenskar som är födda 1950 och senare.
Vi har avvecklat skolan för svenska barn. MENA och Subsahariska klasser har 5-15 gånger mer pengar per elev än svenska barn.
Vi har avvecklat personaltätheten på ålderdomshem samt avvecklat flera tusentals med platser för svenska åldringar när skäggbarn däremot har en handledare per skäggbarn anställd.
Osv, osv.
Du brukar jag fråga vilka mer svenska behov kan vi avveckla i PK-ismens namn för MENA och Subsahariska individer?
Som chef över flera funktioner så startar jag intima diskussioner med anställda när de kommer in och exempelvis vill motivera sitt löneäsk inför detta år.
Alla är fanimig överens om att i är måste vi stoppa mångkulturvansinnet och täppa till käften på idioterna till PK-ister. Det är ingen rim och reson längre.
Jag kan som sagt skita i dessa PK-ister idag. Jag kan inrikta mitt liv helt åt ett annat håll nu. Politik?

Frågan är bara om SD är tillräckligt radikalt för att få PK-isterna att förstå?
Är SvP det grova artilleriet som krävs för att väcka fullblodsidioterna till PK-ister?

Mångkultur är ett djävla kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över att det inte finns resurser för svenska behov? Inte ett piss! Mångkulturen kostar svenskar runt minst 200 miljarder kronor om året"
Citera
2014-04-03, 15:39
Medlem
Autobahn76s avatar
Låt dom hålla på. Släpp det helt enkelt. Ge fan i att diskutera politik i överhuvud taget. Du kommer bara att bli bitter och må dåligt själv.
Folk har ingen aning om vad de håller på med längre. Majoriteten är en skock får som likt robotar hasplar ur sig det som anses vara populärt för stunden. Engagera dig inte i skiten.
Citera
2014-04-03, 15:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Alltså bor du mitt inne på södemalms hippaste område eller var tusan bor du om jag får fråga?

Har aldrig stött på ett sådant enormt problem, visst finns där idioter. Det finns även sådana som inte ska yppa något då de varken är insatta eller kan något utan bara rapar upp det gamla vanliga. Men aldrig någonsin har jag stött på så enormt motstånd som du beskriver.

Å andra sidan diskuterar jag inte politik med självgoda marxister eftersom jag inte tjänar någonting på det. Men det är en annan femma och i mångt och mycket befinner sig dessa avarter i en enorm minoritet utefter vad jag har upplevt i vardagen.

Stå för vad du tycker och tänker helt enkelt, kan dem inte hantera det så be dem suga din kuk.
Citera
2014-04-03, 15:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det finns aldrig en sanning utan det finns för det mesta två sidor (om inte fler) av en fråga.
Känns som om man i Sverige är hänvisad till att enbart ha en åsikt.

Det bästa råd jag kan ge dig är att flytta från Sverige och till ett annat land där taket är högre!
Där man förstår att det finns skillnader mellan könen och att allt inte är mannens fel.
Där man förstår att människor och kulturer är olika och att slitningar kan uppstå mellan dem och att det inte bara är den enes eller den andres fel.
Där man förstår att utvecklingen går framåt och att allt varken var bättre eller sämre förr.
Där man förstår att vi lever här och nu.
Citera
2014-04-03, 15:45
Medlem
traskes avatar
Jag är i samma sits som du. Jag undviker att umgås med dessa människor då jag faktiskt har tappat respekten för dom. När man någon gång då och då "tvingas" träffa dom igenom ens riktiga vänner så är det bara att undvika dom så gott det går.
Citera
2014-04-03, 15:45
Medlem
Skit i dom som inte kan respektera dina åsikter!
Min syster hotade att säga upp kontakten 2010 om jag röstade SD.
Det är riktigt illa när ens åsikter ska tystas på alla möjliga vis!
Citera
2014-04-03, 15:51
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Önskar jag kunde vara så bestämd med åsikterna. Men det är inte lätt att hitta nya vänner när man jobbar bara , och inte pluggar och är äldre än 25.

Jag har vuxit upp med de flesta av dem, och har som sagt haft grymt roligt med dem genom åren, vi delar upplevelser mm. Det är liksom inte bara att sluta ha dem som vänner heller, eller kanske är det det? hmm...

Om jag skulle gissa så tror jag att flera av dina manliga vänner innerst inne tycker som du, medan de kvinnliga vännerna är de som faktiskt är PK på riktigt. Det brukar följa det mönstret. Kvinnor saknar nämligen all vett och sans, oftast.

Vore jag du så skulle jag göra som du sa, gå ut öppet med att du tänker rösta SD. Då visar det sig vilka som tycker att relationen är viktigare, och vilka som är galna pk-iter. De senare kan, och bör, du avvara som vänner.
Citera
2014-04-03, 15:53
Medlem
Mitt problem är att mina vänner verkar vara antingen 100% PK eller 100% SD SD SD. Själv är jag lite i mitten.
Citera
2014-04-03, 15:55
Medlem
420Mans avatar
mannenpamanen, se det som flera av dina Flashbacksympatisörer skrivit innan. Du har inget att bevisa för de 600+ nötter på din Facebook som fortfarande lever i en utopi.

Fokusera på dom som du och din flickvän tycker om att umgås med och faktiskt kan uttrycka dig hur du vill kring. Facebook (med vissa positiva undantag) är illusionen att du har fler riktiga vänner än du har.

Det kan verka drastiskt, jag gjorde ett val för snart 2 år sedan att ta bort Facebook istället för att hålla på att radera "vänner" då och då. Mycket av anledningen är just den pk-parad som många gillar att cykla runt i, en annan är alla maträtter som folk plåtar och senaste trenderna som man ska hoppa på för att vara inne.

Tanken är på något sätt god med en kampanj som Vi gillar olika men det finns ett ord för människor som tror de gör skillnad i samhället pga såna triviala insatser "Slacktivist".

Jag har ett 10-15 tal vänner som jag skulle hoppa framför ett tåg för att rädda i princip men det blir bökigt iaf för mig att ha ett större kontaktnät som man alltid håller igång. Vill jag ha kontakt med de andra vännerna kan man slå en pling eller skicka sms och faktiskt fråga vad de gjort den senaste tiden istället för att smyga in som en fönsterfluktare på deras feed och feeda

Kolla länken nedanför så ser du ironin... All lycka och framgång till dig och sol på alla sköna människor här som ventilerar sina åsikter och är tänkande individer!

http://www.youtube.com/watch?v=7SgABnY4occ
Senast redigerad av 420Man 2014-04-03 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in