Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
så har jag ALDRIG hört någon säga sig inte tro på Gud för att man vill synda/göra vad man vill.
Nu sade jag inte riktigt så, men hur resonerar t.ex. många homosexuella om Guds lagar och bud där det sägs att det är något avskyvärt?
"
Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt." (3 Mose 18:22 Bibel2000)
Det är många homosexuella som vänder Gud ryggen och vill fortsätta att vara homosexuella trots att dom skulle kunna bli botade av Gud i den nya ordningen som Gud inför i framtiden:
"Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig." (Matteus 13:15 Bibel2000)
Men det
finns homosexuella som inser att det är emot Guds tanke med skapelsen, och därmed vänder om.
Som jag sade, och det du missade helt var att det handlar inte om att "tro på Gud", eller ett få bevis på att Gud finns, för man vill
ändå inte underordna sig universums skapare, trots att man får all världens bevis, även om Gud stirrade dom i vitögat, och därmed "tror" eller vet att Gud finns och vet vem han är och kräver av människor, så skulle olika människor vända honom ryggen, precis som fariséerna som såg Jesus utföra mirakel, t.ex. att väcka upp döda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Onda enligt vem? Varför ska man respektera din och dina gelikars påstådda auktoritet i frågan?
Enligt Gud förstås, så som han har uppenbarat sig i bibeln. Din tur nu, varför ska man respektera
din och
dina gelikars påstådda auktoritet i frågan när det gäller vad som är gott och ont?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det samma om man underkastar sig scientologi. Har båda då rätt?
Nej, båda kan inte ha rätt eftersom man har olika läror. Man underkastar sig bara om man själv vill och om man själv anser att det är förnuftigt och trovärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Är det jättesvårt att förstå att din Bibel bara är en bok helt utan magiska krafter och insikter för oss väljusterade individer med lite egen hjärnkraft?
"oss väljusterade individer med lite egen hjärnkraft"

utmärkt exempel på ad hominem.