2014-04-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, det är min fråga.

HR tog MJs chattkommentarer för sanning på flera olika sätt, varför skall detta vara osanning ?

Men vafan skulle hon gjort? låtit fredrik fortsätta misshandla sina barn eller hur tänker du? istället mördar han marina kallblodigt och försöker smita med svansen mellan benen genom att droga och besöka kyrkogårdar mitt i nätterna.
Citera
2014-04-03, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Befogade frågor bör ha underlag och inte en massa smutskastande av ett mordoffer.
Det finns inte något i denna utredningen eller runt Marina som säger att hon pressade ut en enda människa mer än i leksammanhang virtuellt.

Detta eviga smutskastade börjar bli väl magstarkt då det inte finns verklighetsförankring i påståendet.
Jag vill också påpeka att man inte lyckats särskilt bra att försöka smutsa ner henne med bilder tagna från hennes privata album, som då bulvaner fått av Fredrik Svensson-.
Det är alltså inte så att någon i detta ämne har några som helst bevis på all skit man slängt ur sig om Marina. Däremot är underlaget om Fredrik betydligt mer bevisat.

Kan man inte lägga fram underlag för sitt påstående så har man inte heller fog att undra om sånt som inte finns. Jag tycker familjen Johansson har fått utstå tillräckligt och även dom en hel del smuts. Det räcker nu med svamlet.

Nej Hovrätten skrev att kontakterna inte fanns som advokat sinnesslö påstod.

Problemet är att jag ställer en enkel fråga om den utpressning som MJ talade om i chatten pågått.
Någon här hävdar att den pågick också mot FS - det tror jag inte på för fem öre.
Det blir ju bara infekterat om någon skriker !!förtal!! istä'llet för att resonera som vuxna.

Men jag vill lägga ihop detta med ett beteende, ett riskbeteende
Citat:
Chr*stian hade också reagerat på saker som hon hade sagt i telefonen. "Hon berättade stolt att hon hade sett till att en av hennes överchefer hade förlorat jobbet". Det är ju inget man skryter om, menar Chr*stian. Marina hade dessutom en plan på hur en annan person på arbetet skulle få lämna stället.
Citat:
Han uppger att hon var trevlig men hon skrämde honom när det gällde hennes dominanta sida.

Jag tror MJ hade svårt att inte spela sina BDSM-lekar utanför sovrummet, och isf. undrar jag om det finns fler, som kanske vill skriva i PM eller i tråden om detta.
Citera
2014-04-03, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Men vafan skulle hon gjort? låtit fredrik fortsätta misshandla sina barn eller hur tänker du? istället mördar han marina kallblodigt och försöker smita med svansen mellan benen genom att droga och besöka kyrkogårdar mitt i nätterna.

Nu blev det förvirrat. Frågan är om MJ använt utpressning i andra fall än de som själv hon skriver om, eller om hon använt dominans på andra sätt som inte uppskattas.

Vem var kollegan som hon skulle få sparkad tex ?
Citat:
"Hon berättade stolt att hon hade sett till att en av hennes överchefer hade förlorat jobbet"
--
Marina hade dessutom en plan på hur en annan person på arbetet skulle få lämna stället.

Någon som vet, hör gärna av er.
Citera
2014-04-03, 14:00
Medlem
Citat:
Nu blev det förvirrat. Frågan är om MJ använt utpressning i andra fall än de som själv hon skriver om, eller om hon använt dominans på andra sätt som inte uppskattas.

Vem var kollegan som hon skulle få sparkad tex ?

Någon som vet, hör gärna av er.

Kan du lägga ut vad hon skrivit?
Citera
2014-04-03, 14:14
Bannlyst
Citat:
Kan du lägga ut vad hon skrivit?

Om du tänker på utpressning så:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-04-03, 14:18
Bannlyst
Jag tror HD kommer ta sig en rejäl funderare på MHs överklagan.
Den går inte att vifta bort som hårstrån, smygmobiler, tomkartonger eller fingeravtryck.
Citera
2014-04-03, 14:23
Medlem
Citat:
Om du tänker på utpressning så:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Du har alltså inga bevis? och varför skulle marina vilja ligga med någon hon sett till att sparka? logiken hos fredriksekten är nästan skrämmande ologisk.
Citera
2014-04-03, 14:24
Medlem
Citat:
Jag tror HD kommer ta sig en rejäl funderare på MHs överklagan.
Den går inte att vifta bort som hårstrån, smygmobiler, tomkartonger eller fingeravtryck.

HD kommer inte göra något alls. hans överklagan är helt ute på vägen och snurrar.
Citera
2014-04-03, 14:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Överklagan
http://minfil.org/T6ebfab4bb/_verkl_B_4677-13.pdf

Vidare finns ytterligare bevisning. som direkt talar Mot åklagarens påstående om tidpunkt för död. Dels har uttag gjorts-från målsägandens bankkonto och dels finns ett vittne som kan ha sett målsäganden köra sin bil på visst sått-vid kontrollerbar tid. Normalt torde denna bevisning, bankomatuttagoch samverkande vittnesuppgift, åtnjuta ett högt bevisvärde då bevisen är kontrollerbara och överensstämmer i tid. Vittnesiakttagelsen kan tidsbestämmas och den passar in med uttagen från barikomaten. Vittnets utsaga passar också i mångt och mycket -in på de kriterier som Högsta domstolen redovisat i praxis för en trovärdigt och tillförlitlig utsaga. Trots det avfärdar hovrätten utsagan som mindre tillförlitlig.

Hansson vill pressa in Kia H som tillförlitlig. Nåväl då har inte domstolen fått ta del av lögnen om att hon slutade skriva i tråden 2010- Är det ett skämt Hansson? Allvarligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-03 kl. 14:31.
Citera
2014-04-03, 14:26
Bannlyst
Citat:
och varför skulle marina vilja ligga med någon hon sett till att sparka? logiken hos fredriksekten är nästan skrämmande ologisk.

Nu får du förklara dig, hur fick du ihop det att MJ skulle ligga med en sparkad kollega ?
Citera
2014-04-03, 14:27
Bannlyst
Citat:
HD kommer inte göra något alls. hans överklagan är helt ute på vägen och snurrar.

Har du läst den ?
Citera
2014-04-03, 14:28
Medlem
Citat:
Nu får du förklara dig, hur fick du ihop det att MJ skulle ligga med en sparkad kollega ?

Hon sköts naken i sin säng. du letar alt gärningsman. slutsats blir....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in