Citat:
Jag vet att du har bråttom med att skifta fokus därför förekom jag detta, men vi biter oss kvar ett tag till i min frågeställning, ok ?
Visst var FS del av detta, men vilka var de andra som hon kan retat upp ?
Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?
Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?
MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ?
Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?
Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ?
PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?
Visst var FS del av detta, men vilka var de andra som hon kan retat upp ?
Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?
Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?
MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ?
Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?
Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ?
PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?
Diskutera gärna mordet på Marina men att förtala och smutskasta mordoffret i den här utsträckningen är fullständigt onödigt och dessutom fruktansvärt osmakligt. Det är dessutom brottsligt. Man kan fällas till ansvar för förtal även om de uppgifter man förmedlar är sanna och jag ser inte mycket som ens är sant i ovanstånde. Att sätta ett frågetecken efter meningarna hjälper knappast. Här har du en nyligen utkommen förtalsdom där du kan läsa på om rättsläget: http://www.hastmagazinet.com/transfer/SylvePeter-Dom-2013-02-22.pdf
"Visst var FS del av detta, men vilka var de andra som hon kan retat upp ?"
Relevans? Du låter påskina att Marina retat upp andra. Finns det något stöd för det över huvud taget för att Marina kan ha retat upp andra (än FS) så till den milda grad att de mördar henne? Om det inte gör det blir väl diskussionen fullständigt meningslös?
"Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?"
Hur vet du vad Marina tänkte i denna situation? Vet du om hon kände samvetskval, ångest, skadeglädje, sorg? Hur vet du att "hon fick kollegan sparkad utan att ens blinka". Var du där? Jobbade du på samma ställe? Var du med under hela förloppet? Tror du att det är vanligt att någon blir avskedad bara sådär? Dessutom någon med en hög post i företaget? Varför insinuerar du att Marina "fick personen avskedad" för att själv få mer i sitt lönekuvert? Bestämde Marina själv allt på företaget och kunde se till att sparka folk på "höga poster" för att ta över deras lönecheckar? Som sagt, var du där? Vet du vad som hände? Eller hittar du bara på vad som hände för att kunna smutskasta en stackars kvinna som blev mördad i sina bästa år för att du tycker det är roligt på FB? För vilken relevans har detta på mordet? Menar du på fullt allvar att en arbetskamrat som fått sparken skulle ha mördat Marina?
"Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?"
Kvalificerat skitsnack. För det första finns det massor av kvinnor som inte har några nära väninnor. En del föredrar manligt sällskap och en del föredrar att inte ha någon eller några "bästisar" utan trivs bäst i sitt eget sällskap. En del har nära vänner periodvis och är mer eremitbetonade periodvis. Folk är olika. Det som framkom i vittnesförhören i hovrätten var att Marina blev isolerad efter att hon träffade FS och att familjen inte ville komma och hälsa på eftersom FS var så jävla otrevlig. DET är dock väldigt vanligt, att en man som kontrollerar och behandlar sin kvinna illa också ser till att isolera henne från familj och vänner. Som bekant har Marina själv sagt att hon hade svårt att ta hem folk på grund av en "labil inneboende".
Och ånyo, du låter påskina att det skurit sig mellan Marina och hennes väninnor (som om tjejer bara har tjejkompisar - så dumt så man blir snurrig), och att Marina skulle vara "mycket ovanlig" som inte har några nära väninnor. Marina ska alltså ha retat upp några tidigare väninnor så att de flera år senare mördar henne och dumpar henne i skogen? Finns det något exempel över huvud taget på en arg väninna från förr?
"MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ? Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?"
Hur vet du att Marina "använder sexuell dominans uteslutande"? Du är också nyfiken på "hur det här utpressningsleken med fotografier funkade". Exakt vad är du nyfiken på? Hur vet du att det var fråga om några utpressningslekar? För det finns ju inget vittne som säger sig lekt någon utpressningslek.
Det är rena spekulationer från din sida och mig veterligen så finns det inget som stöder att det faktiskt skett i verkligheten. Att Marina på en chatt pratat om det är inte samma sak som verkliga händelser och det vet du med, så jag vill inte ha ett svar tillbaka där du spelar dum. De personer Marina träffade för BDSM gjorde ju det dessutom just därför att de gillade att Marina var dominant. Varför skulle de bli "uppretade" och mörda Marina för detta?
Vad får dig att undra om Marina inte kunde skilja på "lek & fantasi och vardag & verklighet"? Det är väl klart som fan att hon kunde! Marina var inte psykiskt sjuk. Tvärtom så var hon intelligent och framgångsrik. Kan du visa på någonting överhuvudtaget som stöder att Marina skulle ha sammanblandat dessa?
"Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ? PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?"
Jag förstår inte riktigt vad du skriver här men som jag uppfattar de sista två meningarna så var Marina antingen bara som en kompis med någon eller så var hon "hårdför dominant utan gräns?". Igen, rena spekulationer, du kände inte Marina och har ingen aning om hur hon betedde sig. Jag är säker på att du inte heller kände någon av Marinas vänner, arbetskamrater, konståkningskompisar, bekanta eller älskare.
Du utmålar Marina som någon som det faktiskt inte finns stöd för, det framstår i det närmaste som om Marina är beredd att mörda för att få sin vilja igenom. För det första visar det på en grov okunskap om BDSM, för det andra så är det rent hittepå, ska du komma med grovt kränkande insinuationer om brottsoffret så tycker jag att du åtminstone kan låta dessa åtföljas av citat ur FUP och källhänvisning.
Kanske skulle vara lämpligt med en reflektion också över hur det skulle kännas om det var din egen dotter, syster eller mamma som hade blivit mördad och som nu smutskastades på liknande sätt på på Internet.
Jag är bara inloggad sporadiskt så om någon svarar på det här är det inte säkert att jag svarar tillbaka på ett par dar.