2014-01-12, 15:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag är av samma åsikt.
Frånvaron av spår från mordet tyder på att mördaren antingen var medvetet noga att inte lämna något spår, och/eller att denne efter mordet haft tiden och möjligheten att dölja de spår som faktiskt uppstod.

Oavsett vad, pekar detta på FS som gärningsman.
Så blir det, när man rättar fakta efter egen teori.
Citera
2014-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FS var den som hade fixat och styrt med det trådlösa hemmanätverket, han hade tilldelat sig olika behörigheter; det var han som kontrollerade alla processer. Han hade också byggt MJ:s stationära dator (FUP, s. 1145). Betr. de bärbara datorerna var även dessa anslutna till det trådlösa nätverket (ljudband A-CE; 10176270 – 33:47) – vilket aktualiserar det faktum att MJ:s laptop var i gång 12:14:44, då någon sägs ha försökt komma ut på internet, alt. vidrört någon knapp så att meddelandet om att det inte gick att nå kontakt med nätet registrerades - men sedan strax därpå, 12:16:59, konstaterades datorn ha stängts av i vederbörlig ordning. – Vad kan administratören ha gjort innan dess (inkl. alla andra dagar dessförinnan) som inte lämnat några synbara spår i MJ:s stationära dator resp. i hennes laptop?

Med vetskap om att MJ:s största hårddisk; en Lacie 750GB, befann sig på FS:s skrivbord tillsammans med två hårddiskar; 2 x 500GB, tillhöriga MJ:s bildservrar, finns fog för hypotesen att FS kopierat allt material tillhörigt MJ.

Ja, han tog nog precis allt han kom över, troligtvis bara timmar efter mordet.
Det tyder också på ett kontrollbehov.

Att just den bild (eller bilder) som Quarrel publicerade faktiskt nådde ett community där folk tror att FS är skyldig är i sig ganska talande.

Om FS vore oskyldig, uppriktig och mån om Marina hade han inte sparat en sådan bild på en av Marinas vänner. Quarrel har också tillgång till en annan bild på samma man, men tagen framifrån.
Vad skulle FS då ha de bilderna till? Skulle man inte slängt dom direkt?

Jag ser endast en anledning till att bilderna sparades. Att sätta Marina i ett tvivelaktigt leverne för att peka polis och allmänhet bort från en själv.

Genomskinligt och väldigt fult.
Citera
2014-01-12, 15:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det står tydligt o klart: "INGEN" kan väl tro.....
Så ingen är utpekad som tror att hon är skjuten på någon annan plats...
Punkten som påpekas är polisens undersökning av brottsplatsen stinker...att påpeka att det inte fanns spår av städning är därför inte relevant till vad som i verkligheten skett i sovrummet

Alla ser vad som hänt i sovrummet och rättsläkarna talar om vad som hände Marina.
Att hon mördades i sin säng är odiskutabelt. Och ska man prata om hur paketet togs ur huset, så kan man roa sig med det för det har ingen som helst betydelse för skuldfrågan. HD ansåg inte det i sitt resningsbeslut, och inte Riksåklagaren eller Chefsåklagarna-.

Det är samma som i Boden finns inte ens en brottsplats eller mordvapen. Han rök där så var han gjorde detta eller var han styckade offret hade ingen som helst relevans för sakfrågan.
Citera
2014-01-12, 15:39
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Om du har rätt i att de letade efter släpmärken så tror jag ännu mer att Fredrik är mördaren. Han har haft tillgång till sovrummet en vecka efter mordet och hur ofta var han in där? Eventuella släpmärken i dammet kan inte synas efter en veckas trampande på golvet.

Vi ska ha klart för oss att vad dom eftersökte var "blodspår" eller blodbesudligar som blir kvar efter avtorkning o städning....
Vad som kan påpekas om detta är att i Örebro fanns inga spår heller för personen köpte flera flaskor med klorin o tvättade av med.... Det var först när man bröt upp golvet som man fann blodspår av vad som hänt...
Man kan också undra varför man inte tittade och lyste under sängen för där var det rent blod som borde stuckit ut.....
En ev. trolig förklarning är därför att presenning var på golvet så blodspår o liklukt hamnade inne i den.
Citera
2014-01-12, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Så blir det, när man rättar fakta efter egen teori.
Närvaro av spår hade också pekat ut FS, vi får inte glömma det. Hur man än vänder på det så är FS skyldig.
Citera
2014-01-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Närvaro av spår hade också pekat ut FS, vi får inte glömma det. Hur man än vänder på det så är FS skyldig.

Utmärkt! Där är vi överens.
FS hade dessutom tiden på sin sida.
Citera
2014-01-12, 15:49
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja, han tog nog precis allt han kom över, troligtvis bara timmar efter mordet.
Det tyder också på ett kontrollbehov.

Att just den bild (eller bilder) som Quarrel publicerade faktiskt nådde ett community där folk tror att FS är skyldig är i sig ganska talande.

Om FS vore oskyldig, uppriktig och mån om Marina hade han inte sparat en sådan bild på en av Marinas vänner. Quarrel har också tillgång till en annan bild på samma man, men tagen framifrån.
Vad skulle FS då ha de bilderna till? Skulle man inte slängt dom direkt?

Jag ser endast en anledning till att bilderna sparades. Att sätta Marina i ett tvivelaktigt leverne för att peka polis och allmänhet bort från en själv.

Genomskinligt och väldigt fult.

Marina berättade i chatten hur hon använde bilderna i alla fall.

Citat:
Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd.
Citera
2014-01-12, 15:52
Bannlyst
Citat:

Tror du att Fredrik fanns med på några bilder? Var det därför han stal dessa efter mordet? Han var ju jävligt lydig där ett tag.
Citera
2014-01-12, 15:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att Fredrik fanns med på några bilder? Var det därför han stal dessa efter mordet? Han var ju jävligt lydig där ett tag.
Har du något belägg för att FS stal några bilder, eller är det bara en till gissning?
Citera
2014-01-12, 15:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Citat:
"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd."

Inte så snyggt av henne, dessutom så är ju utpressning ett klassiskt mordmotiv, förstår att MH kör stenhårt med alternativ spåret.

Undrar vilka män som blev fogliga av hotet?
Citera
2014-01-12, 15:56
Medlem
Citat:
Tror du att Fredrik fanns med på några bilder? Var det därför han stal dessa efter mordet?

Wow.
Nu när du uttrycker det så, kan det också vara en rimlig teori.

Det kanske fanns bilder som sätter Fredrik i jävligt knepiga situationer där han behöver förklara ett och annat. Marina hade ju väldigt ofta med sig kameran. Bra tänkt!

Undrar när/om dessa bilder i så fall når tråden?
Citera
2014-01-12, 15:58
Bannlyst
Citat:
Wow.
Nu när du uttrycker det så, kan det också vara en rimlig teori.

Det kanske fanns bilder som sätter Fredrik i jävligt knepiga situationer där han behöver förklara ett och annat. Marina hade ju väldigt ofta med sig kameran. Bra tänkt!

Undrar när/om dessa bilder i så fall når tråden?

Fredrik var säkert en villig modell. Och foglig blev han sägs det. Fanns säkert foton av honom i penibla situationer på en kamouflagefärgad filt.
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-12 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in