2014-05-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var innan FS dök upp i tråden som jag började tvivla på hans skuld, det var när jag läste FUP. Jag är inte i hans klor, hur kan jag vara det? Vad skulle han ha för påtryckningsmedel på mig?

Var ju lite synd att jag missade att sätta frågetecken efter klor.
För som du beter dej i tråden så kan man verkligen fråga sej om FS inte har någon form av hållhake på dej.Eftersom du med all kraft försöker trixa och trolla med allt som i negativa ordalag används mot Fredrik.

FS tycks mer eller mindre framstå som en form av gud med dina ord,

Nu vet både du och jag att FS känsloyttringar visat sej i form av aggressiva humörsvängningar.
Och inte ett skvatt om sorg eller gråt. Han är iskall .
Han ger alltså ett intryck i att fullständigt skita i vad som hänt Marina.
Men aggressivitet det klarar han av att visa.Och detta låter sej göras varje gång som han sätts på pottkanten.

Tids nog så får vi säkerligen se huruvida FS har eller haft någon hållhake på dej.
Vågar du skriva ngt negativt om FS ? Eller ska vi fortsatt se dej som FS nickedocka ?
Citera
2014-05-09, 22:29
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Det var innan FS dök upp i tråden som jag började tvivla på hans skuld, det var när jag läste FUP. Jag är inte i hans klor, hur kan jag vara det? Vad skulle han ha för påtryckningsmedel på mig?
Intressant.Vad fick dig att tvivla på att FS utfört mordet.Tvivlar du på att han paketerat henne och dumpat henne efter skogsbilvägen också?Varför i så fall?
Alla vilseledande manövrarna som gjordes efter mordet tyder på FS.Är det någon annan som är troligare upphovsman till dessa än FS?

Vad i fup får dig att tvivla på hans skuld?
Citera
2014-05-09, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Intressant.Vad fick dig att tvivla på att FS utfört mordet.Tvivlar du på att han paketerat henne och dumpat henne efter skogsbilvägen också?Varför i så fall?
Alla vilseledande manövrarna som gjordes efter mordet tyder på FS.Är det någon annan som är troligare upphovsman till dessa än FS?

Vad i fup får dig att tvivla på hans skuld?
Jag kan inte peka på något särskilt i FUP, sammantaget räckte inte bevisen. Jag har nämnt några alternativa GM i tråden.
Citera
2014-05-09, 22:42
Medlem
Till Maskroos.
(övriga kan också läsa...så klart)

Om antisocial personlighetsstörning.
Är FS sån här eller i närheten ?

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=antisocial%20personlighetsst%F6rning
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=238&

//Go kväll
Citera
2014-05-09, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Han får samma sorts attack mot Nejding som han fick mot MrsMagoo i tråden när FS ville påstå att Marina levde och blev arg på MrsMagoo. Samma ordval typ.

Och uppenbarligen levde inte Marina och MrsM sa att hon var död. Så han reagerar så när något sant presenteras för honom.

Ja, just det. Ett riktigt anfall med en harang av fula ord, och precis samma kör han i förhör. Han gillar inte att bli ifrågasatt helt enkelt. Men det finns dom som gör det i alla fall för han är vare sig trovärdig eller tuff. En jävla lögnaktig ynkrygg bara.,

Man tror han är intelligent som inte svarar på förhörets frågor. PW ler bara då han kör sina jag vet inte.
Kan jag inte veta efter så lång tid bla bla. Sen så ser man på PW att hon vet att han är körd.
Minsta lilla ifrågasättande från förhörsledarna så brister han ut och visar vem han egentligen är.
Jag tänker på alla av den här typen dom förhör dag ut och dag in, och så ska dom ha tålamod på det.
En eloge till dom som orkar höra på packet och lyssna på bla ha förklaringarna-. Och en eloge till oss som suttit här i flera år med skitprat och svammel och bortförklaringar värre än rödluvan och vargen.

Tredje gången gillt.
Marinas familj har sagt att de äntligen kan sätta punkt nu. Vad innebär domen i hovrätten för er?
Berry: Domen blev en gammal hederlig ståpäls-upplevelse! För mig som jobbat med våldsbrott i 28 år är detta ”le grand finale”. Nu ser jag fram emot att gå i pension-

http://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Personaltidningar/Vastra%20Gotaland/L%C3%A4nsmannen/LM_1_2014_web.pdf
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-09 kl. 23:49.
Citera
2014-05-09, 23:29
Medlem
Grillspetts avatar
Hans minne är ju ganska unikt, han minns detaljer när det handlar om vad poliser sagt/inte sagt när och var, men när han får frågor om Marina som inte på något sätt kan gynna honom minns han ingenting.
Citera
2014-05-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mycket intressant att se videoförhöret med mördaren. Man märker hur defensiv han är, hur han hela tiden försöker flytta fokus från förhörsledarens frågor till hur illa behandlad han själv är. Det går knappt nån minut in i video förrän man inser vilken totalpsykopat detta är. Rätt man sitter kan vi konstatera

Tycker dock rejält synd om Marina som levt med denne man. Givetvis måste han också haft sin charm, men man märker hur otäckt lynnig han är och kan bara tänka mig hur mycket orevligheter hon fått höra ifrån honom
Citera
2014-05-10, 00:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag kan inte peka på något särskilt i FUP, sammantaget räckte inte bevisen. Jag har nämnt några alternativa GM i tråden.
Du kan inte peka på något särskilt som gör det rimligt med antagandet att FS nog är
oskyldig när allt kommer omkring men ändå så tvivlar du på hans skuld om du inte rentav
är helt övertygad om att han är felaktigt dömd för mordet på Marina. Eller vill ge sken av
något sådant.
"Sammantaget räckte inte bevisen".
För några år sedan, ja. Innan offrets kropp var hittad.
Nu räcker bevisningen bevisligen eftersom herr Svensson är dömd för mordet till slut.
Bortom allt rimligt tvivel.
Citat:
Jag har nämnt några alternativa GM i tråden
Ja, det är vi fullt medvetna om.
Hängt ut folk utan vidare betänkligheter. Pekat än ett håll, än åt ett annat. På solid grund?
Inte så länge sedan du och din trogne följeslagare FPT gav er på vittnet L och skulle
ha honom som en tänkbar gärningsman. Det var alldeles mot slutet av rättegången om
jag minns korrekt i hastigheten, då ni var bra desperata båda två för ni anade vartåt
det barkade hän med er gunstling i rättssalen i Göteborg.
Precis som om ni trodde att målet skulle avgöras i den här tråden och det gällde att
försöka så tvivel om Svenssons skuld så mycket det bara gick och det gick ju inte alls...

Er kamp för den överbevisade och nu dömde mördaren Fredrik Svensson har varit misslyckad.
Inse det. Dra lärdom av det som hänt och rannsaka er själva lite grann.
Ett gott råd i all välmening.
Citera
2014-05-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är bättre att få en MT att prata. Vem som helst kan få en MT att bli förbannad.
Vad lyckas Pernilla och Berry med tycker du ?

Jag har ju inte hört alla förhör, men såg det sista förhöret och får intrycket att Fredriks enda retoriska "knep" är att hävda att han inte minns. En svår sits för vilken samtalsledare som helst att hamna i tror jag...det hjälper nog i det läget varken med öppna eller slutna frågor...
Citera
2014-05-10, 00:09
Medlem
Citat:
Men om man knäcker någon, och han inte erkänner, då har man inte knäckt honom, eller så är han oskyldig.

Problemet är bara att en oskyldig inte gärna skulle vilja bryta ett förhör så som FS gör, förrän denne fått poliserna att förstå att de är på fel spår.
FS reagerar som en skyldig.

PW och BN förväntade sig knappast några svar. De ville bara att FS skulle förneka sms:et ytterligare en gång samt iaktta hans reaktion. FS gick i fällan... Igen.

En bevisad lögn i ett förhör är nästan lika bra som ett erkännande. Speciellt som det finns en del annat på honom.
Citera
2014-05-10, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Eftersom den arrogante skitstöveln och numera dömde mördaren Fredrik anklagade Berry N för att ha hotat honom och ljugit osv, så tog man ett videoförhör istället. Så går det då man är stor i korken då filmas allt istället. Det kanske inte hjärnkapaciteten klarade av att klura ut. Men det va ju bingo så man verkligen får se med egna ögon vilken stil och personlighet han har.
Han trodde han dikterade förhöret, men han blev tvärblåst istället.
Citera
2014-05-10, 00:38
Bannlyst
Tack för filmen. Jag tror att Fredrik kommer att ångra sig det närmaste decenniet att han inte slängde luren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in