Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag kan inte peka på något särskilt i FUP, sammantaget räckte inte bevisen. Jag har nämnt några alternativa GM i tråden.
Du kan inte peka på något särskilt som gör det rimligt med antagandet att FS nog är
oskyldig när allt kommer omkring men ändå så tvivlar du på hans skuld om du inte rentav
är helt övertygad om att han är felaktigt dömd för mordet på Marina. Eller vill ge sken av
något sådant.
"Sammantaget räckte inte bevisen".
För några år sedan, ja. Innan offrets kropp var hittad.
Nu räcker bevisningen bevisligen eftersom herr Svensson är dömd för mordet till slut.
Bortom allt rimligt tvivel.
Citat:
Jag har nämnt några alternativa GM i tråden
Ja, det är vi fullt medvetna om.
Hängt ut folk utan vidare betänkligheter. Pekat än ett håll, än åt ett annat. På solid grund?
Inte så länge sedan du och din trogne följeslagare FPT gav er på vittnet L och skulle
ha honom som en tänkbar gärningsman. Det var alldeles mot slutet av rättegången om
jag minns korrekt i hastigheten, då ni var bra desperata båda två för ni anade vartåt
det barkade hän med er gunstling i rättssalen i Göteborg.
Precis som om ni trodde att målet skulle avgöras i den här tråden och det gällde att
försöka så tvivel om Svenssons skuld så mycket det bara gick och det gick ju inte alls...
Er kamp för den överbevisade och nu dömde mördaren Fredrik Svensson har varit misslyckad.
Inse det. Dra lärdom av det som hänt och rannsaka er själva lite grann.
Ett gott råd i all välmening.