2014-04-03, 11:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
RNG i all ära, men ibland så undrar man nästan om alla som skriver om sina legendary farming routes trollar. En del utlovar typ 5-6 legendaries i timmen på ett specifikt ställe, men när man själv farmar där så snittar man kanske 0.5 i timmen efter 20 timmars farm.

Nu har jag lirat igenom storyn igen (råkade resetta den av misstag när jag fyllespelade i helgen och istället för att byta act så råkade jag trycka reset...), så har inte testat några direkta legendary farm routes, utan i mitt spel så har det varit helt random när jag lirat quest/bounties tidigare.

Vet inte hur många legendaries jag fick nu när jag drog Act 1 till Act 5, men var nog 12-13 iaf, vet inte hur lång tid det tog totalt eftersom jag jobbar på dagarna och kör ett par timmar på kvällen, dock att jag ofta tabbar ut, surfar lite, ser lite serier film osv, så har inte direkt kört en speedrun igenom det.

Såg ett tips om en legendary run i en youtube video som jag tänkte testa, dock verkar alla sådana runs så djävla tråkiga, så kommer nog inte orka det mer än en timme, sen blir det bounties för hela slanten, då dessa iaf är roliga.

Personligen ger jag faktiskt inte mycket för påstådda legendary runs, e.g springa och öppna kistor, döda samma monster om och om igen eftersom det blir så djävla trist och är man så djävla besatt på att få legendaries så man är villig att ha tråkigt medans man spelar så är något fel i min bok.

Ska testa den jag såg på youtube, är den skoj medans jag kör så visst, då kan jag köra den, är den det minsta trist så lägger jag ner den direkt.

Bounties och Rifts är kul, visst, kanske inte får samma mängd legendary / hour, men så djävla viktigt är inte det.
Citera
2014-04-03, 11:50
Medlem
spegelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Menar såklart horadric cache, tack för länken.
Gloves of Worship - Shrine effects last for 10 minutes
Vilket items är det som har 1hour shrine?

Det är dom handskarna, vet ej om det är en bugg men med dom handskarna så varar fleeting och empowerment shrines i 1 timme och dom andra shrines varar i 10 minuter.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Hittade en quiver idag med en secondary property som lyder: "You may have 2 additional sentries"

Någon som vet vad som menas? (lirar DH)

Du har en skill som heter Sentry, istället för en turret, kan du ha 3.
Citera
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Menar såklart horadric cache, tack för länken.
Gloves of Worship - Shrine effects last for 10 minutes
Vilket items är det som har 1hour shrine?

Det är dom, empowered och fleeting shrine är buggade och varar fortfarande i en timma.

Citat:
Den som har level 1 startar ett spel med T6, så spelet blir level 1 mobs T6.
Ha helst fullt party och kötta på. Level 70 tar en timma ungefär beroende på hur snabb gruppen är

Jag har inte undersökt saken särskilt noga, men dom verkar ha fixat det där, och svårighetsgraden blir baserad på den högsta leveln i party.

Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Hittade en quiver idag med en secondary property som lyder: "You may have 2 additional sentries"

Någon som vet vad som menas? (lirar DH)

Att du kan ha 2 sentries extra samtidigt...?
Citera
2014-04-03, 12:07
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Jag antar att du menar rifts. Alla kartor har inte skapats manuellt, de genereras automatiskt varje gång du spelar.

Rift runs jag menar! De sjukt skoj springa i dem, den ena inte den andra lik och de droppas något galet mycket gröna items i Torement 4 =).. Hittade riktigt spännande grönt recept igår som är ett helt sett =). Dock kräver en massa prylar per items, och nu är jakt efter vita items
Citera
2014-04-03, 12:12
Moderator
^Eazs avatar
Tänkte testa en ponyfarm i afton, var länge sen jag körde den och inte testat det i Torment.
Citera
2014-04-03, 12:27
Bannlyst
Citat:
Jag har inte undersökt saken särskilt noga, men dom verkar ha fixat det där, och svårighetsgraden blir baserad på den högsta leveln i party.
Det är fel, den baseras på vem som startar spelet, alltså level 1.
Citera
2014-04-03, 16:04
Medlem
Andersson93s avatar
Vilken är den snabbaste vägen för en som är level 58 med sin crusader och vill till 70? Blev klar med act 5 igår kväll och vill helst bli 70 så snart som möjligt.
Citera
2014-04-03, 16:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Vilken är den snabbaste vägen för en som är level 58 med sin crusader och vill till 70? Blev klar med act 5 igår kväll och vill helst bli 70 så snart som möjligt.

Kör bounties, de två som är listade som bonus och gör sedan även rifts om du inte har någon som powerlvlar dig.

(Edit: Kör så hög svårighetsgrad som du kan utan att det sinkar ner dig, det är bättre att döda 10 mobs på en sekund och få 1000 exp än att döda samma tio mobs på 30 sekunder för 10000 exp)
Citera
2014-04-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu har jag lirat igenom storyn igen (råkade resetta den av misstag när jag fyllespelade i helgen och istället för att byta act så råkade jag trycka reset...), så har inte testat några direkta legendary farm routes, utan i mitt spel så har det varit helt random när jag lirat quest/bounties tidigare.

Vet inte hur många legendaries jag fick nu när jag drog Act 1 till Act 5, men var nog 12-13 iaf, vet inte hur lång tid det tog totalt eftersom jag jobbar på dagarna och kör ett par timmar på kvällen, dock att jag ofta tabbar ut, surfar lite, ser lite serier film osv, så har inte direkt kört en speedrun igenom det.

Såg ett tips om en legendary run i en youtube video som jag tänkte testa, dock verkar alla sådana runs så djävla tråkiga, så kommer nog inte orka det mer än en timme, sen blir det bounties för hela slanten, då dessa iaf är roliga.

Personligen ger jag faktiskt inte mycket för påstådda legendary runs, e.g springa och öppna kistor, döda samma monster om och om igen eftersom det blir så djävla trist och är man så djävla besatt på att få legendaries så man är villig att ha tråkigt medans man spelar så är något fel i min bok.

Ska testa den jag såg på youtube, är den skoj medans jag kör så visst, då kan jag köra den, är den det minsta trist så lägger jag ner den direkt.

Bounties och Rifts är kul, visst, kanske inte får samma mängd legendary / hour, men så djävla viktigt är inte det.

Diablo 2 var kul, och det var många spelare som spelade i flera år.
Skillnaden på MF var stor. I Diablo 2 per game teleporterade jag mig(med hjälp av maphack+aura ifrån ett runord min merc hade som gav mana reg) nonstop till Countess, Andy, Meph, Pindleskin och bossarna söder samt norr om Act 5 Waypoint 1. Detta var kul.

Att jaga items i diablo 3 är inte kul.
Till en början kändes det som om att rifts gav spelet lite liv, nu har jag slutat spela.
Det tog år innan jag slutade spela Diablo 2. RoS har floppat.
Citera
2014-04-03, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Skillnaden på MF var stor. I Diablo 2 per game teleporterade jag mig(med hjälp av maphack+aura ifrån ett runord min merc hade som gav mana reg) nonstop till Countess, Andy, Meph, Pindleskin och bossarna söder samt norr om Act 5 Waypoint 1. Detta var kul.

Till en början kändes det som om att rifts gav spelet lite liv, nu har jag slutat spela.

Använder sig av fusk för att ha roligt. Typisk idiot som ska klanka ner på spel som andra gillar.
Citera
2014-04-03, 17:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis

Alltså, jag gillade D2, det lilla jag spelade det, körde en mängd Meph rundor och ja, D3 tyckte jag sög fram till RoS då Loot 2.0 kom in och AH'n försvann.

Nu har jag skitkul igen faktiskt, om inte du gillar D3, visst, jag kan förstå det och tänker inte säga något om det då alla har olika smak.

Däremot så förstår jag själv inte det roliga att köra samma runda om och om igen (som t.ex folk gjorde CoTA runs för att maximera ut expen eftersom jag anser att alla former om extremt repetiva aktiviteter blir ofattbart tråkigt, därför skulle jag inte vilja se samma farmsätt som i D2 då man lirade samma bossar om och om igen.

Visst, man kan argumentera om att D3 också är repetivt eftersom man dödar saker hela tiden, men det går iaf att variera sig, köra olika akter, storyn, olika bounties osv.

Dock, som sagt, smaken är som baken och visst kan jag tänka mig att de som lirade hardcore D2 inte uppskattar detta då de var vana vid att ha en stadig ström legendaries från X antal bossar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in