2014-04-03, 11:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Det står inte i fup gällande mordet utan i misshandelsfup. fs erkänner att han blivit anmäld för barnmisshandel flera gånger då det inte går att förneka. Det är barnen som vittnade om ständig misshandel.

Jag ska se om jag kan få fram den domen, hade allt på min förra laptop som valde att vandra vidare. Kanske finns den i tråden, jag ska leta (om inte någon vänlig själ kan länka...)

Märkligt dock om han blivit anmäld för barnmisshandel flera ggr och det inte lett någonstans? Jag tycker barnmisshandel är allvarligt.
Citera
2014-04-03, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I vilket sammanhang, och vad chattade man om gällande utrpressningsfotografierna ?

Vad spelar det för roll? Du har inte en aning om någonting. Skriv inte att det var nakenbilder när du inte vet. Ska det vara så svårt att hålla sig till sanningen?
Citera
2014-04-03, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ska se om jag kan få fram den domen, hade allt på min förra laptop som valde att vandra vidare. Kanske finns den i tråden, jag ska leta (om inte någon vänlig själ kan länka...)

Märkligt dock om han blivit anmäld för barnmisshandel flera ggr och det inte lett någonstans? Jag tycker barnmisshandel är allvarligt.

Det ledde till att han blev fälld. Jag skulle ha skrivit att det först var orosanmälningar till soc. När det senare blev polisanmälan åkte han dit.
Citera
2014-04-03, 11:09
Bannlyst
Citat:
Vad spelar det för roll? Du har inte en aning om någonting. Skriv inte att det var nakenbilder när du inte vet. Ska det vara så svårt att hålla sig till sanningen?

Jo det är viktigt för att du skall förstå. Svara på min frågor först så skall du få reda på hur jag vet att det är nakenbilder.

Du måste förstå att det är viktigt att du tar detta i rätt ordning, eftersom du säger själv att du hittar på annars. Så vi börjar med faktan; vad chattade man om i samband med utpressningsfotona ?
Citera
2014-04-03, 11:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det ledde till att han blev fälld. Jag skulle ha skrivit att det först var orosanmälningar till soc. När det senare blev polisanmälan åkte han dit.

Jag blir förbannad på soc då. För ligger det sanning i det så har soc behandlat ärendet uselt!
Citera
2014-04-03, 11:11
Medlem
Citat:
Nej, hon klarade sig undan med en hårsmån för misshandeln hon deltog i mot barnen, allt det där är gammalt.

Mina frågor var:
--------------------
Jag undrar förutom utpressningen med foton som MJ höll på med, och ultimatum hon ställde om FS barn, om det fanns fler som råkade ut för liknande, och hur ?

Och vilka var dessa män hon använde nakenfoton för att utpressa ?
---------------------

Gammalt eller inte, du sitter ju här och insinuerar som att hon blivit det. Är det svårt att fatta att hon blev friad? Säkerligen bittert i dina ögon, men håll dig till sanningen!
Citera
2014-04-03, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starwatch
Gammalt eller inte, du sitter ju här och insinuerar som att hon blivit det. Är det svårt att fatta att hon blev friad? Säkerligen bittert i dina ögon, men håll dig till sanningen!

Inte det minsta bittert eftersom det inte är en del av resonemanget, men gammalt har vi båda konstaterat att det är.

Har du funderat mer på:
--------------------
Jag undrar förutom utpressningen med foton som MJ höll på med, och ultimatum hon ställde om FS barn, om det fanns fler som råkade ut för liknande, och hur ?

---------------------
Citera
2014-04-03, 11:14
Bannlyst
Citat:
Jo det är viktigt för att du skall förstå. Svara på min frågor först så skall du få reda på hur jag vet att det är nakenbilder.

Du måste förstå att det är viktigt att du tar detta i rätt ordning, eftersom du säger själv att du hittar på annars. Så vi börjar med faktan; vad chattade man om i samband med utpressningsfotona ?

Jag har inte fup med mig på jobbet. Jag minns inte exakt hur samtalet gick. Om det var lite sexchatt kan jag tänka mig att fantasin flödar fritt och det är tillåtet att ta exempel ur livets olika händelser.

Fram med källa på att det var nakenbilder nu.
Citera
2014-04-03, 11:20
Bannlyst
Citat:
Inte det minsta bittert eftersom det inte är en del av resonemanget, men gammalt har vi båda konstaterat att det är.

Har du funderat mer på:
--------------------

---------------------

Om din sambo ständigt misshandlade sina barn? Skulle inte du också göra vad du kunde för att de skulle slippa bli det? Tycker du att Marina gjorde fel som förhindrade att fs kunde fortsätta misshandla barnen? Marina var smart. Om fs ville träffa sina barn (vilket han inte ville sedan de tjallat på honom) fick han göra det på en offentlig plats eller tillsammans med modern eller någon från soc som kunde övervaka det hela.
Senast redigerad av Willfram 2014-04-03 kl. 11:27.
Citera
2014-04-03, 11:29
Medlem
Citat:

Har du funderat mer på:
--------------------

---------------------

Det är knappast du som avgör vad som är en del av resonemanget här. Du snackar om utpressningen av foton - har hon blivit dömd för det? Har du starka indicier så antar jag att du lämnat den informationen till polisen? Sen säger jag som Wilfram; källa tack, såvida du vill ha mer
trovärdighet än mördarFredrik.
Citera
2014-04-03, 11:34
Bannlyst
Citat:
Jag har inte fup med mig på jobbet. Jag minns inte exakt hur samtalet gick. Om det var lite sexchatt kan jag tänka mig att fantasin flödar fritt och det är tillåtet att ta exempel ur livets olika händelser.

Fram med källa på att det var nakenbilder nu.

Citat:
Om din sambo ständigt misshandlade sina barn? Skulle inte du också göra vad du kunde för att de skulle slippa bli det? Tycker du att Marina gjorde fel som förhindrade att fs kunde fortsätta misshandla barnen? Marina var smart. Om fs ville träffa sina barn (vilket han inte ville sedan de tjallat på honom) fick han göra det på en offentlig plats eller tillsammans med modern eller någon från soc som kunde övervaka det hela.

Menar du att det var en sexchatt med fria fantasier ?
Där har du rätt, men diskuterade "utökad" BDSM där man tar kontrollen över andra genom metoder som sträcker sig utanför sängkammaren.

Och du har dragit slutsatsen att då kom MJ att tänka på barnmisshandeln hon själv deltog i och skulle då utpressat FS med hjälp av foton där hon själv deltar.
För att förtydliga detta använder MJ uttryck i plural "vissa män" som hon skulle utpressat eg. är bara FS.

Tycker du det går ihop ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-04-03 kl. 11:36.
Citera
2014-04-03, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starwatch
Det är knappast du som avgör vad som är en del av resonemanget här. Du snackar om utpressningen av foton - har hon blivit dömd för det? Har du starka indicier så antar jag att du lämnat den informationen till polisen? Sen säger jag som Wilfram; källa tack, såvida du vill ha mer
trovärdighet än mördarFredrik.

Nej, men hon har utpressat vissa män.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Vilka är dessa ?
Kan MJ gjort andra dominanta ultimatum och utpressningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in