2014-03-27, 00:27
Medlem
Mufffs avatar
Ska beställa lite kläder från utlandet, men är osäker på hur måttsystemen fungerar. När det står chest = X inch, menar de då att plagget sitter bra på ett bröst med samma mått, eller att plagget är samma mått och således kommer att sitta som en nylonstrumpa över bröstet? Bör man alltså välja en storlek där chest = X inch är samma som ens bröstmått eller bör man välja ett par inch större så att plagget sitter bra? Har aldrig riktigt fått grepp om det där.

Blir för övrigt från 80scasual. Har försökt få ett hum om storlekarna för Ellesses t-shirts och sweatshirts, men verkar råda delade meningar så undrar om det är någon här som har erfarenhet av märket. Passform? Kort i längden?
Citera
2014-03-27, 07:07
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Gillar Clarks Wallabee också, om de nu kan klassas som "finskor". Var nyfiken och köpte hem ett par, gillade dem skarpt och köpte ännu ett par faktiskt.

Angående Hamburg så köpte jag mig ett par gulblå i butik i Stockholm, älskar hur de passar min fot, definitivt min nya favoritsko. Har köpt mig ännu ett par av de gulblå efter det och ikväll beställt de blå och de röda från size? Hypen är befogad - det är en grym sko!

De rödgröna kommer gå perfekt med min röda ghostpiece dessutom

Jo även jag gillar Wallabees, tycker dom är grymt skön vardagssko som ändå är lite stiligare.

Hamburg sitter riktigt bra på fötterna! Haha nice! Ja riktigt snyggt med ghosten!
Jag beställde blåa och gula från Size vid första dropen och nu dessa, sen får man väll se hur många fler C/W jag beställer, blir iallafall Bern och Dublin C/W

Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Blir för övrigt från 80scasual. Har försökt få ett hum om storlekarna för Ellesses t-shirts och sweatshirts, men verkar råda delade meningar så undrar om det är någon här som har erfarenhet av märket. Passform? Kort i längden?

Ellesse t-shirts tycker jag är relativt stora i storlek fast det beror väll på hur man vill att den ska sitta.
Jag har dock inte prövat gå ner i storlek så kör din "vanliga storlek".

När det kommer till sweatshirtsen så kör jag på min "vanliga storlek".

183cm/80kg - Medium i Ellesse, Adidas m.m medans jag kör Large i SI, CP, Sergio Tacchini

När jag skriver vanliga storlek så menar jag inte SI/CP där man bör gå upp en storlek
Citera
2014-03-27, 13:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Ska beställa lite kläder från utlandet, men är osäker på hur måttsystemen fungerar. När det står chest = X inch, menar de då att plagget sitter bra på ett bröst med samma mått, eller att plagget är samma mått och således kommer att sitta som en nylonstrumpa över bröstet? Bör man alltså välja en storlek där chest = X inch är samma som ens bröstmått eller bör man välja ett par inch större så att plagget sitter bra? Har aldrig riktigt fått grepp om det där.

Många sidor skriver ju te.x XXXL och sen 46-48" chest, det betyder att tröjan kommer, generellt, passa en person som har bröstmåttet 46-48" dvs 116cm-122cm, har du då prick 116cm kommer den sitta lite lösare och har du 122cm lite tightare..Så svar på din fråga, i de flesta fall betyder det att "tröjan kommer sitta "bra" på en person med det bröstmåttet". På ditt exempel, 80's casual classics, är det just så här.

Det bra sen är att då kommer du ha en massa plagg från diverse märken och vet då "din" storlek och då behöver man knappt titta på mått och size-guides.
Citera
2014-03-27, 14:15
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Många sidor skriver ju te.x XXXL och sen 46-48" chest, det betyder att tröjan kommer, generellt, passa en person som har bröstmåttet 46-48" dvs 116cm-122cm, har du då prick 116cm kommer den sitta lite lösare och har du 122cm lite tightare..Så svar på din fråga, i de flesta fall betyder det att "tröjan kommer sitta "bra" på en person med det bröstmåttet". På ditt exempel, 80's casual classics, är det just så här.

Det bra sen är att då kommer du ha en massa plagg från diverse märken och vet då "din" storlek och då behöver man knappt titta på mått och size-guides.
Tack för svar! Var som jag misstänkte och det känns ju helt klart mest rimligt. Har tidigare inhandlat märken jag vetat storleken på så har inte behövt bry mig om exakt hur det fungerar.
Citera
2014-03-29, 00:01
Medlem
https://www.facebook.com/PerLjungShop/posts/687871504584474:0
Citera
2014-03-29, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
https://www.facebook.com/PerLjungShop/posts/687871504584474:0

Det man kan utröna av det, är att zoovillage handlar på den "grå marknaden". Inget olagligt eller så och varorna är äkta. Att dom håller 20% lägre pris och ändå gör en förtjänst tyder väl kanske på att marginalerna för säljare är rätt goda...

Är sugen på att beställa en stickad därifrån, 20% och en rabattkod gör det prisvärt.
Citera
2014-03-29, 16:11
Medlem
Vart finns det bra utbud på Paul & Shark online?
Finns rätt mycket på woodhouse och casualclothing.dk, mer?
Citera
2014-03-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Det man kan utröna av det, är att zoovillage handlar på den "grå marknaden". Inget olagligt eller så och varorna är äkta. Att dom håller 20% lägre pris och ändå gör en förtjänst tyder väl kanske på att marginalerna för säljare är rätt goda...

Är sugen på att beställa en stickad därifrån, 20% och en rabattkod gör det prisvärt.
Beställde en äkta SI mössa med tagsen kvar ifrån Zoo village för drygt ett år sedan. Användes en vecka i Alperna sen hamnade den i lådan. Sålde faktiskt den med vinst senare.. haha

Hur det ser ut nu kan jag dock inte uttala mig om. Zoovillage har ju bara tagit in det tråkigaste svart, vit grå sortimentet.
Citera
2014-03-29, 19:36
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Vad fan har min klädstil med artikeln att göra?
Skulle jag ha tagit på mig en sunkig canada goose jacka för att jag intervjuas om dåliga arbetsförhållanden eller vad menar du?

Fortsätt runka & håll sen käften.
Du har ju mitt namn om du har fler synpunkter.
Välkommen.

Haha, är du lite putt eller?`Du vet mycket väl vilka signaler ditt klädval gav, och att sen stå och lipa ut i pressen blir liite roligt bara. Puss på dig.
Citera
2014-04-02, 10:27
Medlem
monamuslims avatar
Någon som har tips på några schyssta windbreakers?
Citera
2014-04-02, 19:07
Medlem
HaanTs avatar
Nån som kan vara så vänlig och lista upp några hemsidor som säljer Adidas Hamburg i röd/grön?
Citera
2014-04-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
Någon som har tips på några schyssta windbreakers?
K-way, all the way.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in