2014-04-03, 02:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, ja men han verkar inte direkt sund eller frisk. Lite som om kommer jag inte i dag så kommer jag i morgon. Verkar inte direkt påverkad eller har den insikten som krävs för gärningen.
Men det är ju bara en personlig uppfattning jag har. Nja, är en person som inte är frisk ska inte ha fängelse, och på den punkten är jag ganska så klar. Men nu har man ju visserligen sagt att han inte anses ha en allvarlig störning, så jag kan bara uppge en personlig uppfattning. Jag tror inte killen klarar fängelsetiden utan att hamna på psyk.

Jo, det mesta KJ företagit sig har nog gått på skruvar, och utan press hemifrån kan det vara lätt att falla in i en trall där "skjut inte upp till i morgon det som kan skjutas upp till i övermorgon" ofta blir den bekvämaste inställningen och utvägen. Däremot, när det gällt att tillverka knivar och fundera på det perfekta mordet som polisens utredare och krimtekniker ska gå bet på har det inte suttit fast, åt detta har han förmodligen ägnat huvuddelen av dygnets vakna timmar.

Gissar att KJ kommer att klara KVA utan större problem, det kommer att bli en nyttig och välförtjänt erfarenhet - fixar han inte det är han inte mycket till "commander" ..
Citera
2014-04-03, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan formalin vara anledningen till att benen inte hade börjat ruttna och kan formalin ha orsakat larvernas död?
Kroppsdelarna var förvarade i värnet på Mjösjöberget och värnet var vattenfyllt som frusit till is.
Kroppsdelarna placerades in genom en fönsterglugg på baksidan av värnet. Genom isen hölls en låg temperatur kanske 2-4 grader som gjorde kroppsdelarna blev bevarade utan maskätning och förruttnelse. När isen smälte bildades vatten, som gjorde att kroppsdelarna sannolikt blev tvättade där. Benen borde ha tagits ur natten mot 19 maj eller natten mot 20 maj, sett till skicket som torson var borde den ha tagits ur tidigare, eller att den var förvarat på annat sätt inne i värnet.
Citera
2014-04-03, 02:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan formalin vara anledningen till att benen inte hade börjat ruttna och kan formalin ha orsakat larvernas död?

Nej det tror jag inte på, de borde rättsläkaren ha uppt¨ckt hur lätt som helst.

Och, igen igen, vi vet INTE något om att larverna var döda då de hittades på VBs torso och innsamlades, det är mer sannolikt att dom dödades rakt efter att dom insamlats iom att det är så man gjör, för att "fastfrysa" larvernas längd och därmed ålder på det eksakta tidspunkten då liket hittades.
Har man inte ihjäl larverna med en gång så väkser dom ju vidare och gjer därmed fel resulatat när man senare skal undersöka dom för att fastställa hur länge liket legat på fyndplatsen.
AL var inte där när larverna innsamlades, AL fick tom tillskickade, det finns angivet i antingen FUP eller i han TR förhör (kommer inte ihåg vilket eller om det var i båda delarna).

Mint teori är att VB, snabbt efter hon mördats, förvarats i kylrum, ett kylrum som är SÅ TÄTT att ingen spyfluga kan komma inn, och som är så kalt att förruttnelse stort sett inte börjat, men inte kallare änn ca 1-5 grader iom att om det var kallare/frys grader skulle det upptäckas av rättsläkaren.

Hennes torso är sedan flyttats till fyndplats2 ca den 16-18 Maj
VBs ben är sendan flyttats till fyndplats1 den 19 Maj (inga ägg eller larver på benen, och heller ingen förruttnelse + någon likstelhet i knäna )
Citera
2014-04-03, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det är en sak jag har funderat över. Med tanke på att det måste vara väldigt besvärande för MB med familj att de har riktats misstankar om att delar av familjen kan ha med mordet att göra.

Varför har de inte begärt att polisen skulle göra en husrannsakan? Jag kan bara gå till mig själv. Om jag hade blivit misstänkt i ett sådant här fall. Skulle jag begära att de skulle göra en grundlig undersökning så att jag kunde bli rentvådd från alla misstankar.
Det går självfallet inte att begära en negativ husrannsakan på sig själv.
Citera
2014-04-03, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, och den orsaken är att man funnit KJ bunden till sitt dåd på ett alldeles
tillräckligt övertygande sätt.

Och likdoften kvarstår i bakluckan. Det säger Uno och därmed basta!
Sen får du skälla så mycket du vill mot detta och annan bevisning mot commander KJ.
Du har fel i det att det fanns bevis mot KJ, det fanns inga bevis mot honom. Det som gjorde att KJ blev fälld är att spaningen ändrades på honom, i annat fall hade det inte varit möjligt att fälla honom.
Senast redigerad av Lagro 2014-04-03 kl. 04:21.
Citera
2014-04-03, 04:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du har fel i det att det fanns bevis mot KJ, det fanns inga bevis mot honom. Det som gjorde att KJ blev fälld är att spaningen ändrades på honom, i annat fall hade det inte varit möjligt att fälla honom.
Så du menar alltså att svenska domstolar kan döma folk utan tillstymmelse till bevisning?

Du får du JO-anmäla bums om det är så illa ställt. Så kan vi ju inte ha det i ett rättssamhälle.
Citera
2014-04-03, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är han psykopat som MBoudine hävdar med sådan övertygelse, så kommer han att klara
fängelselivet galant.

Själv tror jag däremot att han är rätt skör när allt kommer omkring så att det inte dröjer
värst länge förrän det blir med honom som ministermördaren Mijailovic och han får vistas
inom slutenvården i perioder eller kanske mest hela tiden framöver, vilket du väl liksom
MrsMagoo och någon annan varit inne på också idag.

Du nämner självmordsrisken: men det händer väl ytterst sällan att just mördare tar
livet av sig inne på anstalter? Är inte det klientelet ännu mer övervakade än de mindre
grovt belastade internerna?
Självmord är vanligare på häkte, trots att suicidbenägna där kollas var 5-15 minut. Orsaken är att de ofta har obehandlade depressioner och andra sjukdomar. Nu är KJ troligen en sobriltomte och kommer vara så tills han kommer ut. Trots det är det inte alldeles ovanligt att fångar tar livet av sig när de kommer ut på anstalt. Tillsynen på anstalt är ofta bara någon gång per natt.
Citera
2014-04-03, 06:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast huggens djup och placering tyder inte på något besinningslöst ursinne heller. Jag tycker att de mest bara tyder på att gärningsmannen är rejält knäpp och störd.
Hur kan de tyda på det? De flesta huggen i ryggen tycks vara gjorda av en kvinna som hugger mot hjärtat på en person som rör sig. Avslutande huggen i brösten tycks vara gjorda med ett mer ändamålsenligt vapen. Låter för mig som ursinne.
Citera
2014-04-03, 07:02
Medlem
Spinner vidare på den vilda idén om att händerna kan vara begravda vid kyrkogården:
Utdrag ur FUP:
Vid samtliga tre (3) tillfällen som A deltagit med Missing People i Boden med sök så
har KJ varit med i samma sökgrupp.
A uppfattning om KJ deltagande i sökandet är att KJ bara deltog och
inte letade aktivt.
De områden som A sökte i var bakom skogskyrkogården, Gruvberget och Åberget. (FUP s.127)

Nästkommande dag så åkte PH, AB, AJ (kompis till AB)
återigen ut med KJ för att delta i eftersöket. Det var "missing people", som hade
organiserat detta.
Initiativet för att delta i eftersöket var AJ.
Sällskapet letade återigen på samma ställe som de redan letat på .
Vidare letade de på/omkring kyrkogården, vilket PH tyckte var det värsta området att söka
på. Terrängen var emellertid svår att ta sig fram genom. (FUP s.1277)

NS berättar att han känt KJ i ca åtta år, sedan NS flyttade upp till Boden från
Perstorp tillsammans med sin mamma. NS är arbetssökande. Han uppger att KJ
idag (onsdag 29e maj) skulle påbörja praktik på kyrkogården (FUP s.1332)

KJ sa att han hade begravt sin hund på en djurkyrkogård. Exakt var sade han inte. (FUP s.1350)

Vi följde kanten på skogskyrkogården, längs ängarna. J gick framför med hunden är vi
gjorde söket. J och M lämnade vid 18.30 tiden. AB och KJ var då
fortfarande kvar och sökte. (FUP s.1423)

J säger att ev var det uppehåll ang sökning den 11 maj. Den 12 maj kan hon ha cyklat
till brandstationen i Boden. Den grupp som hon nu ingår tillsammans med AJ,
PH och KJ och en kamrat till PH, ev någon ytterligare som
hon inte minns. J tror att de får skogskyrkogården i Norra Svartbyn.

J drar sig till minnes att under sökningen vid skogskyrkogården så skjutsar KJ
hem PH och 2 okända killar. Han återkommer till skogskyrkogården efter ett
tag. Det här har J fått höra av de andra i gruppen. (FUP s.1426)

KJ säger att hunden begravdes på en djurkyrkogård, men inte vilken. Om hunden var övningen innan VB så kan väl en kyrkogård nyttjats på nytt?
Citera
2014-04-03, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan de tyda på det? De flesta huggen i ryggen tycks vara gjorda av en kvinna som hugger mot hjärtat på en person som rör sig. Avslutande huggen i brösten tycks vara gjorda med ett mer ändamålsenligt vapen. Låter för mig som ursinne.
Hur kan man på knivhugg se att de är gjorda av en kvinna?
Vem försöker hugga någon i hjärtat ryggvägen?
Citera
2014-04-03, 07:23
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu upprepar jag det som jag postat många gånger readan:

De ALLRA ÄLSTA larverna som hittades på VBs torso var var 13,4 mm dvs de var ALLRAHÖGST 5-6 dagar gammla, mera sannolikt 4 -5 dagar gammla.

Vilket då betyder att VB inte har varit död, eller att hennes torso inte har legat i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket, i mera änn ALLRA HÖGST 6 dagar dvs sedan den 16 Maj, dock efter min uppfattning mest sannolikt sedan 18/19 Maj .

Och vad angår VBs ben så har dom legat ÄNNU FÄRRE dagar i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket iom att det INTE HITTADES VARKEN ÄGG ELLER LARVER PÅ HENNES BEN, då spyflugor ALTID lägger ägg redan innom de första 24 timmar.

Advokat TO BORDA HA TAGIT UPP DETTA, jag skickade denna info till honnom för några dagar sedan, gjorde han det, någon som vet?
Nej det gjorde han inte. Troligtvis för att han insåg att det är troligare att experten som undersökt VB har rätt än att att en Flashbackare som läst FUP och på nätet har rätt.
Citera
2014-04-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Spinner vidare på den vilda idén om att händerna kan vara begravda vid kyrkogården:
Utdrag ur FUP:
Vid samtliga tre (3) tillfällen som A deltagit med Missing People i Boden med sök så
har KJ varit med i samma sökgrupp.
A uppfattning om KJ deltagande i sökandet är att KJ bara deltog och
inte letade aktivt.
De områden som A sökte i var bakom skogskyrkogården, Gruvberget och Åberget. (FUP s.127)

Nästkommande dag så åkte PH, AB, AJ (kompis till AB)
återigen ut med KJ för att delta i eftersöket. Det var "missing people", som hade
organiserat detta.
Initiativet för att delta i eftersöket var AJ.
Sällskapet letade återigen på samma ställe som de redan letat på .
Vidare letade de på/omkring kyrkogården, vilket PH tyckte var det värsta området att söka
på. Terrängen var emellertid svår att ta sig fram genom. (FUP s.1277)

NS berättar att han känt KJ i ca åtta år, sedan NS flyttade upp till Boden från
Perstorp tillsammans med sin mamma. NS är arbetssökande. Han uppger att KJ
idag (onsdag 29e maj) skulle påbörja praktik på kyrkogården (FUP s.1332)

KJ sa att han hade begravt sin hund på en djurkyrkogård. Exakt var sade han inte. (FUP s.1350)

Vi följde kanten på skogskyrkogården, längs ängarna. J gick framför med hunden är vi
gjorde söket. J och M lämnade vid 18.30 tiden. AB och KJ var då
fortfarande kvar och sökte. (FUP s.1423)

J säger att ev var det uppehåll ang sökning den 11 maj. Den 12 maj kan hon ha cyklat
till brandstationen i Boden. Den grupp som hon nu ingår tillsammans med AJ,
PH och KJ och en kamrat till PH, ev någon ytterligare som
hon inte minns. J tror att de får skogskyrkogården i Norra Svartbyn.

J drar sig till minnes att under sökningen vid skogskyrkogården så skjutsar KJ
hem PH och 2 okända killar. Han återkommer till skogskyrkogården efter ett
tag. Det här har J fått höra av de andra i gruppen. (FUP s.1426)

KJ säger att hunden begravdes på en djurkyrkogård, men inte vilken. Om hunden var övningen innan VB så kan väl en kyrkogård nyttjats på nytt?

Glöm inte bort spaden som saknades. Syns det något i mastuppkopplingarna kring det datum spaden saknades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in