Citat:
Ursprungligen postat av
OY
FUP
F: Du vet ju att hon…hon har ju…hon har ju dött runt…
H: Jaa.
F: …vid den här tidpunkten?
H: Va?
F: Hon har ju dött ungefär vid den här tidpunkten?
H: Hur vet ni det?
F: Ja, det finns ett rättsutlåtande som säger att hon har dött ungefär…
H: Nog för att det jag…
F: …vid den här tidpunkten.
H: …det jag läst…
F: Ungefär alltså.
H: Ja, det jag har lärt mig från…eller det är endast det jag har sett och då säger de den 4, 5,
6…någonstans där. Det handlar inte om timmar, utan det handlar om dagar som man inte
vet…och jag satt precis och läste om…faktiskt det i ett av de här Illustrerad vetenskap på ett
amerikanskt …….. och det…hur man framställer dödsorsak. Där så var det att liksom man
kollar hur …hur mogna så här fluglarverna är och sånt som läggs i kroppen.
F2: Det är ju den tekniken som används världen över.
H: Ja, och den kan inte pinpunkta timmar, utan den pin…den kan säga typ mellan de här
dagarna, så… Och det där…där har…där är det lite fel att du säger att hon dog då.
F: Nej, exakt på minuten har jag ju inte sagt, men det är ungefär vid den här tidpunkten eller
vid den här tidpunkten, så är det……………….. Sen kan det vara plus minus …….. ett antal
timmar.
Är det så, finns det verkligen ett utlåtande med den noggrannhetsgraden?
Nu upprepar jag det som jag postat många gånger readan:
De ALLRA ÄLSTA larverna som hittades på VBs torso var var 13,4 mm dvs de var ALLRAHÖGST 5-6 dagar gammla, mera sannolikt 4 -5 dagar gammla.
Vilket då betyder att VB inte har varit död, eller att hennes torso inte har legat i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket, i mera änn ALLRA HÖGST 6 dagar dvs sedan den 16 Maj, dock efter min uppfattning mest sannolikt sedan 18/19 Maj .
Och vad angår VBs ben så har dom legat ÄNNU FÄRRE dagar i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket iom att det INTE HITTADES VARKEN ÄGG ELLER LARVER PÅ HENNES BEN, då spyflugor ALTID lägger ägg redan innom de första 24 timmar.
Advokat TO BORDA HA TAGIT UPP DETTA, jag skickade denna info till honnom för några dagar sedan, gjorde han det, någon som vet?