Citat:
Ursprungligen postat av
FUP-12
Nä, jag vågar mig inte på att säga var styckplatsen är.
Däremot har
Smålandstintins svar bekräftat att en begravningsbyrå skulle kunna utgöra en idealisk styckplats - och det är intressant.
Liten bakgrund:
Strax innan jul lade jag ifrån mig FUP:en i två veckor och sedan satte jag mig ned och läste om den med nya ögon från början till slut. Jag läste den två gånger, en läsning styrd av två enkla frågor:
Första frågan var: "Finns det något - och i så fall vad - som indikerar att det fanns en medgärningsman?" Mitt svar på den frågan blev "ja".
Andra frågan: "Givet att denna medgärningsman finns med i FUP, vem är den troligaste medgärningsmannen?" Jag kom upp med två namn, som enligt min mening är de enda troliga medgärningsmännen; de är inte separata, utan de hör ihop.
En av dessa potentiella medgärningsmän har tillgång till en begravningsbyrå.
Så, jag tycker Smålandtintins svar var mycket intressant.
Det ser ut som om det är dags att pröva på att få ut delar av sidomaterialet så att jag får min hypotes.

CP som bor tillsammans med sin Mamma och pappa på Artillerivägen 2* (*=5) är pojkvänn till JJ (KJs "syster") och hans mamma JP jobbar på:
Bode*s Begrav*ingsbyrå (*=n,n)
Kungsgat*n 1* (*=a,4 )
Både CP och JJ ser ut att vara någon sorts satanister.
CP använder ett annant namn på sin facebook nämligen Maximili*n Paas* (*=a,o)
Här är en bild av CP & JJ i satanist stilen daterat den 23 Februari 2013:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455533321181401&set=pb.100001742112 053.-2207520000.1396481051.&type=3&theater
Satanist-swag — with SATAN. (bildtekst på facebook)
Kan det vara så att CP haft jobb på, eller tillgång till, mammans arbetsplats?
Både CP och JJ var med på festen i KJs sommarstuga vid Aldersjön den 18 Maj FUP 1249.
Angående festen som KJ bjöd henne till så skulle den vara vid Aldersjön utomhus och
på festen skulle även JJ, KP (KP är felstavat det borde vara CP)och MS.
Festen skulle vara helgen innan likdelarna hittades.