2014-04-03, 01:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det påminner väl mer om hemmiljö än om straff .. Han är kvalificerad för KVA och KVA kommer han att få. Straffet ska vara KÄNNBART, och det blir kännbart när han placeras i en miljö där den här typen av brott inte direkt applåderas. Vad KJ behöver är en uppfostringsanstalt, inte nånting som påminner om en fortsättning på hans tidigare tillvaro.

Okej, ja men han verkar inte direkt sund eller frisk. Lite som om kommer jag inte i dag så kommer jag i morgon. Verkar inte direkt påverkad eller har den insikten som krävs för gärningen.
Men det är ju bara en personlig uppfattning jag har. Nja, är en person som inte är frisk ska inte ha fängelse, och på den punkten är jag ganska så klar. Men nu har man ju visserligen sagt att han inte anses ha en allvarlig störning, så jag kan bara uppge en personlig uppfattning. Jag tror inte killen klarar fängelsetiden utan att hamna på psyk.
Citera
2014-04-03, 01:41
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nä, jag vågar mig inte på att säga var styckplatsen är.

Däremot har Smålandstintins svar bekräftat att en begravningsbyrå skulle kunna utgöra en idealisk styckplats - och det är intressant.

Liten bakgrund:

Strax innan jul lade jag ifrån mig FUP:en i två veckor och sedan satte jag mig ned och läste om den med nya ögon från början till slut. Jag läste den två gånger, en läsning styrd av två enkla frågor:

Första frågan var: "Finns det något - och i så fall vad - som indikerar att det fanns en medgärningsman?" Mitt svar på den frågan blev "ja".

Andra frågan: "Givet att denna medgärningsman finns med i FUP, vem är den troligaste medgärningsmannen?" Jag kom upp med två namn, som enligt min mening är de enda troliga medgärningsmännen; de är inte separata, utan de hör ihop.

En av dessa potentiella medgärningsmän har tillgång till en begravningsbyrå.

Så, jag tycker Smålandtintins svar var mycket intressant.

Det ser ut som om det är dags att pröva på att få ut delar av sidomaterialet så att jag får min hypotes.

CP som bor tillsammans med sin Mamma och pappa på Artillerivägen 2* (*=5) är pojkvänn till JJ (KJs "syster") och hans mamma JP jobbar på:

Bode*s Begrav*ingsbyrå (*=n,n)
Kungsgat*n 1* (*=a,4 )

Både CP och JJ ser ut att vara någon sorts satanister.

CP använder ett annant namn på sin facebook nämligen Maximili*n Paas* (*=a,o)

Här är en bild av CP & JJ i satanist stilen daterat den 23 Februari 2013:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455533321181401&set=pb.100001742112 053.-2207520000.1396481051.&type=3&theater

Satanist-swag — with SATAN. (bildtekst på facebook)

Kan det vara så att CP haft jobb på, eller tillgång till, mammans arbetsplats?

Både CP och JJ var med på festen i KJs sommarstuga vid Aldersjön den 18 Maj FUP 1249.

Angående festen som KJ bjöd henne till så skulle den vara vid Aldersjön utomhus och
på festen skulle även JJ, KP (KP är felstavat det borde vara CP)och MS.
Festen skulle vara helgen innan likdelarna hittades.
Citera
2014-04-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är du lika övertygad om den saken fortfarande?
Det finns en fakta i fallet som inte har förändrats.
Om TR och HR valde att fälla KJ finns en orsak till det, men faktan i fallet kvarstår.
Citera
2014-04-03, 01:43
Medlem
Citat:
Hur kommer Johansson att bli mottagen på den anstalt där han snart hamnar?
Bland medinternerna?
Står det högt i kurs att vara styckmördare ute bland buset?
Det har respekt med sig så att man kanske blir fruktad?
Vad tror ni?

Att mörda/stycka en flicka/ung kvinna lär nog inte stå direkt högt i kurs men de flesta medfångar sköter nog i allmänhet sitt och lägger sig inte i vad andra har gjort (om man nu inte tillhör ngt gäng el dyl och har press på sig att agera mot någon). Det finns ju ingen direkt anledning för någon "vanlig" fånge att "konfrontera" KJ. Varför bara ställa till det för sig själv, varför riskera fördröjning av tidpunkt för villkorlig frigivning efter 2/3-delar?

OT: kanske ett argument för att behålla systemet med villkorlig frigivning?
Citera
2014-04-03, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Beträffande fetat tror jag du har bottenfel .. VB-mordet är noggrannare planerat än många tycks tro - förmodligen hade ingen kunnat fällas för nånting om det inte varit för detta aber - blodbesudlingen i KJ:s Sonata.
Det är helt rätt det var ett mycket väl planerat mord på VB, jag anser KJ kunde fällas därför spaningen på honom ändrades.
Citera
2014-04-03, 01:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu upprepar jag det som jag postat många gånger readan:

De ALLRA ÄLSTA larverna som hittades på VBs torso var var 13,4 mm dvs de var ALLRAHÖGST 5-6 dagar gammla, mera sannolikt 4 -5 dagar gammla.

Vilket då betyder att VB inte har varit död, eller att hennes torso inte har legat i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket, i mera änn ALLRA HÖGST 6 dagar dvs sedan den 16 Maj, dock efter min uppfattning mest sannolikt sedan 18/19 Maj .

Och vad angår VBs ben så har dom legat ÄNNU FÄRRE dagar i ett inviroment där spyflugor har tillgång till liket iom att det INTE HITTADES VARKEN ÄGG ELLER LARVER PÅ HENNES BEN, då spyflugor ALTID lägger ägg redan innom de första 24 timmar.

Advokat TO BORDA HA TAGIT UPP DETTA, jag skickade denna info till honnom för några dagar sedan, gjorde han det, någon som vet?

Ja, du jag tror Olsson larvat färdigt och några benplaceringar lär inte komma upp den 18-20 maj i detta fallet. Sen tror jag inte en siffra är rätt angående tredje larvstadiet och dagarna, men det har jag nog påpekat tidigare.

Det är nog så att försvaret har tagit upp det han trodde skapade rimligt tvivel. Det tåget har gått nu, så jag tror fallet är över för försvarets konster. Sorry, men det är förmodligen så kört det kan bli för KJ.
Citera
2014-04-03, 01:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns en fakta i fallet som inte har förändrats.
Om TR och HR valde att fälla KJ finns en orsak till det, men faktan i fallet kvarstår.
Ja, och den orsaken är att man funnit KJ bunden till sitt dåd på ett alldeles
tillräckligt övertygande sätt.

Och likdoften kvarstår i bakluckan. Det säger Uno och därmed basta!
Sen får du skälla så mycket du vill mot detta och annan bevisning mot commander KJ.
Citera
2014-04-03, 02:03
Moderator
OYs avatar
Det här som FUP-12 är inne på, begravningsbyrå och två sammanhängande personer som kan vara medgärningsmän är intressant. Jag förstod inte vad som avsågs, kanske foreigners senaste post är en ledtråd?

I vilket fall som helst, Artillerivägen borde ligga under samma mastvinkel som KJ lägenhet.
Citera
2014-04-03, 02:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, och den orsaken är att man funnit KJ bunden till sitt dåd på ett alldeles
tillräckligt övertygande sätt.

Och likdoften kvarstår i bakluckan. Det säger Uno och därmed basta!
Sen får du skälla så mycket du vill mot detta och annan bevisning mot commander KJ.

Det låter som Breivik med commander. Men det ska bli intressant med bevisvärderingen i Hovrätten om just liktransporten. Då får man en vink om Uno är trovärdig eller inte. Uno är en fantastiskt hund och jag föredrar renodlade likhundar och inte dom här som markerar på precis allt. Har man ingen säkring får man aldrig reda på vad hunden markerat på.

Begravningsbyrån är verkligen en lågoddsare i sammanhanget.

Good job Uno !
Citera
2014-04-03, 02:14
Moderator
OYs avatar
Kan formalin vara anledningen till att benen inte hade börjat ruttna och kan formalin ha orsakat larvernas död?
Citera
2014-04-03, 02:17
Medlem
Hur kan jag ta del av Olssons hela slutplädering?
Citera
2014-04-03, 02:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hur kan jag ta del av Olssons hela slutplädering?

Jag med, om någon har tillgång till den PLEASE PM mig den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in