2014-04-02, 15:39
Medlem
Machinerators avatar
Rätta mig om jag har fel men: Varför ska du ha ett bättre jobb än Myrorna om du inte är utbildad? Den där skeva världsbilden man har här i Sverige som säger att du har rätt till saker och ting, bra jobb, snygg brud, god mat etc utan någon ansträngning är helt makalös.

Smakar det så kostar det, mitt råd: att studera låter som en mycket bättre vardag än att leva på socialen. Studier är dessutom en livsinvestering.
Citera
2014-04-02, 18:05
Medlem
Det finna många som är medvetna om hur Myrorna utnyttjar arbetslösa jag har själv högt och ljudligt i9 en myrorna butik ifrågasatt en hallelulja kärring och uppmanat övriga kunder i butiken att handla någon annan stans tills att Myrorna börjar att anställa i stället för att utnyttja livegna. Halleljujakärringen hade fräckheten att förneka att de utnyttjade arbetslösa som gratis arbetskraft. Jag skällde ut henne rejält för att hon ljög med orden att jag hoppas att gud finns så att du hamnar i helvetet pga din lögn.

Jag uppmanar TS att gå med i de här fejjangrupperna. https://www.facebook.com/groups/kollegorfas3/
https://www.facebook.com/pages/St%C3%A4ng-av-Myrorna-som-anordnare-f%C3%B6r-Fas3-och-praktikplats/113450388743847?fref=ts
Citera
2014-04-02, 21:37
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsamiluk
Nu har bägaren runnit över för den skit jag kan infinna mig i från kommunens sida.

Det var ett jävla gnäll. För det första fick du ryggskott och de är inget farligt i sig. Lyft inte snett och vint. Sedan ska du definitivt se till att skaffa en annan sysselsättning. Hamnar du på Myrorna så kommer du inte längre ner på samhällets botten. Kanske nästa steg iofs är Samhall och sedan Auschwitz men det senare är nedlagt sedan 1945. Skaffa någon månads jobb på Uniflex etc så kommer du ur "trälträsket". Det är faktiskt tyvärr en kostnad att jobba genom kommunens praktikplatser du förlorar ju pengar på bussresor. Bort därifrån usch
Citera
2014-04-02, 22:06
Medlem
Även jag har varit praktik på myrorna dit tvingad av af för många år sedan, vad ska man säga?

En handfull anställda och en aldrig sinande ström av praktikanter, tror 3/4 av personalen var ditskickad av af, ändå gick verksamheten inte ihop, de flesta dagar sålde butiken under budgeterat. Chefen erkände att utan praktikanter vore dom körda.

Fick lyfta jävligt mycket tungt dessutom förväntades jag ofta utföra flera anställdas arbetsuppgifter plus kassan samtidigt, allt medans vissa i personalen bara stod och snackade om allt och inget. Flera ggr lämnade också personalen oss praktikanter, varav majoriteten kanske varit där nån vecka och inte kunde nåt, helt ensamma i butiken eller lagret så tydligen förväntades vi sköta ruljansen själva då medans dom tog sina 1.5 timmes luncher. Själv hann jag inte ens ta lunch vissa dagar utan fick slänga i mig en proteinbar eller svepa en drickyoggi stående på plats. Jämnfört med andra arbetsplatser och butiker var det närmast slaveri.

Utrustning/lokaler var ett skämt, en bil som aldrig kan ha klarat besiktning, hiss som inte funkade mm. Precis som ts beskrev, ingen information om nåt, inga arbetskläder, fick ha flera omgångar eget ombyte där hela tiden eftersom man skitade ned/svettade sönder de man hade, fick köpa egna skyddshandskar mm.
Senast redigerad av evanderross 2014-04-02 kl. 22:23.
Citera
2014-04-02, 22:15
Medlem
davemeisters avatar
Jag har själv arbetat på Myrorna och instämmer med TS. Detta skämt till "bidragsföretag" har aldrig skådats. Chefskvinnan plockade på sig alla dyra märkeskläder och sålde dessa på en egen webbsida. Detta är bara en av 1000000 x skandaler som inträffade under tiden jag var anställ där(3 mån).
Citera
2014-04-02, 22:38
Medlem
RonnyRasks avatar
Jag hade en polare som praktiserade på myrorna ett tag. Han sa att det var utan tvekan det bästa han gjort, då han snodde med sig allting hem han såg utav värde. Det gick till och med så långt att folk i våran kompiskrets började efterfråga vissa klädesplagg, jag har till exempel en väldigt fin skinnjacka hängandes i hallen.

Jag tycker faktiskt att ni stackare som tvingas slava där förtjänar att ta saker ni vill ha.
Citera
2014-04-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Även jag har varit praktik på myrorna dit tvingad av af för många år sedan, vad ska man säga?

En handfull anställda och en aldrig sinande ström av praktikanter, tror 3/4 av personalen var ditskickad av af, ändå gick verksamheten inte ihop, de flesta dagar sålde butiken under budgeterat. Chefen erkände att utan praktikanter vore dom körda.

Fick lyfta jävligt mycket tungt dessutom förväntades jag ofta utföra flera anställdas arbetsuppgifter plus kassan samtidigt, allt medans vissa i personalen bara stod och snackade om allt och inget. Flera ggr lämnade också personalen oss praktikanter, varav majoriteten kanske varit där nån vecka och inte kunde nåt, helt ensamma i butiken eller lagret så tydligen förväntades vi sköta ruljansen själva då medans dom tog sina 1.5 timmes luncher. Själv hann jag inte ens ta lunch vissa dagar utan fick slänga i mig en proteinbar eller svepa en drickyoggi stående på plats. Jämnfört med andra arbetsplatser och butiker var det närmast slaveri.

Utrustning/lokaler var ett skämt, en bil som aldrig kan ha klarat besiktning, hiss som inte funkade mm. Precis som ts beskrev, ingen information om nåt, inga arbetskläder, fick ha flera omgångar eget ombyte där hela tiden eftersom man skitade ned/svettade sönder de man hade, fick köpa egna skyddshandskar mm.
Vad ska du med skyddshandskar till?

Ni som säger att det är så stressigt och jobbigt: vad skulle hände om ni tog det lugnt och lät saker och ting falla samman? Att ni får sparken kan jag se, men annars? Förlorar ni nå stora pengar?
Citera
2014-04-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad ska du med skyddshandskar till?

Ni som säger att det är så stressigt och jobbigt: vad skulle hände om ni tog det lugnt och lät saker och ting falla samman? Att ni får sparken kan jag se, men annars? Förlorar ni nå stora pengar?

Att bära jävligt tunga möbler uppför trapport skär in i händerna stundtals, dessutom när man skall gå igenom inlämnade påsar med gåvor, brukade finnas diverse använt bajspapper, nålar, sprutor, målarfärg och liknande ibland. Kort sagt sopor.

sparken får man ju inte som praktikant, däremot kan man väl få avbryta praktiken och få indragen ersättning av af/fk, lär inte se bra ut på cv:t heller och man missar en referens, sen har man väl också en viss stolthet att faktiskt utföra arbetet.
Citera
2014-04-03, 00:15
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Du låter nästan religiös, med allt ditt dogmatiska moraliserande.

Ett ovillkorligt, ekonomiskt golv är en mänsklig, demokratisk rättighet. Schweiz blir först med att implementera basinkomstsystemet, sedan kommer resten följa deras exempel efter att ha bevittnat dess positiva effekter, på såväl bruttonationalprodukt som bruttonationallycka.

Att bli försörjd av andra är ingen demokratisk eller mänsklig rättighet, nej. Hur kan du ens påstå något sådant? Är Sverige ingen demokrati idag då eller? Bryter Sverige mot mänskliga rättigheter i dagsläget?

Schweiz får gärna gå i bräschen så att vi andra kan skåda vilket fundamendalt misslyckande det är. Som jag redan har sagt så ger ovillkorad försörjning mycket knasiga incitament. Dess påverkan på BNP är nästan garanterat negativ.
Citera
2014-04-03, 03:02
Medlem
Verkar vara många som har blivit utsatta för dessa slavdrivaravskum! Dags att ta fram spaden och se efter vad som gömmer sig under ytan kanske? Det skulle dom nog inte gilla. Ring Janne Josefsson snabbt som attan!
Citera
2014-04-03, 08:03
Medlem
Brittmaries avatar
Sjukt ironiskt att dem använder sig av slavari så att dem kan skicka välgörenhet till de behövande i tredje världen.
Citera
2014-04-03, 11:35
Medlem
Myrorna (och uff) känns så jävla skenheligt, kommer aldrig handla där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in