• 4
  • 5
2014-04-02, 00:39
Medlem
Skulle vara kul veta hur polisen/tullen fick reda på det, om det nu var ditt postombud som anmälde - men varför skulle dom bry sig? Dom tjänar väl pengar på det..

Men du behöver nog inte vara orolig, jag fick ett brev beslagtaget en gång. Kom från utlandet så hundarna hittade det väl Men det innehöll 14gr cannabis och det enda jag fick var ett brev där dom bad mig höra av mig och det gjorde jag ju naturligtvis inte och inget mer hände.
Citera
2014-04-02, 16:11
Medlem
ZEPMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Husrannsakan för att du köpt något helt lagligt? Får polisen ens göra så? Behöver de inte misstanke om att du har något hemma som minst ger fängelse, eller hur är det?
Husrannsakan kräver en utredning och att åklagare begärt det. Antagligen så trodde de att han skulle sälja men ja... Polisen och åklagarna gör mycket saker de egentligen inte borde få. Min kompis hade husis 3 dagar efter han kom hem efter bott i Amsterdam i 3 år. Han åkte dit för att ha köpt gräs för typ 7 år sen.. och har efteråt enbart köpt droger för privat bruk, aldrig i syfte att sälja, han har heller aldrig haft någon kontakt med polisen efter han blev tagen för 7 år sen... Men en vistelse i Amsterdam i 3 år och det förra brottet räckte tydligen för husrannsakan... Jävligt skumt för ringa narkotikabrott gallras ju efter 5 år. Han har hävdat att det var hemfridsbrott så får se hur det går. Men som sagt krävs det en utredning, åklagare, och en rätt hög misstankegrad för brottet.

Det där med minst fängelse är jag väldigt osäker på, har hört att det måste vara minst 6 månaders fängelse med det finns inget i lagboken som stödjer det, polisen och åklagarna får höfta rätt brett när det handlar om att säkra bevis med husis.
Senast redigerad av ZEPMP 2014-04-02 kl. 16:36.
Citera
2014-04-02, 17:11
Medlem
Tjacktorsks avatar
Vill dom göra husis så gör dom det vare sig dom har tillstånd eller ej.
Allt beror på vem du är och vad det finns för misstankar.

Datorn samt mobil skulle jag smuggla ut, endra lämna det hos någon (dela upp det, en person tar datorn en annan mobil)

Men nu handlar det om lagligt rävgift som du bör hålla dig ifrån, heroin anser jag förlänger livet jämfört med mixxar.
Undantag jwh 018 men det är illa det med.

Men vill du vara säker så rensa allt kommer dom så har du ju inget att dölja.

Men 10 g mix tror jag inte ens dom lägger energi på om du inte bor på landet eller är känd hos polisen.

Kostar för mycket för polisen att jaga sådant.

Detta tror jag bara är skrämselpropaganda men ta det seriöst, dom kan vara värre än böld i arslet.
Så har du något att dölja kan det bli jobbigt om grisen är på det humöret.

Men ett råd från mig, håll dig borta från mixxar, jag personligen la av i höstas typ aug/sep och jag har allvarliga biverkningar som jag ej blir av med.
Ibland undrar jag hur dum man kan bli, får kanske leva med detta livet ut för att jag inte kunde vänta ett tag

Peace
Citera
2014-04-02, 18:24
Medlem
ZEPMPs avatar
Jag såg precis det här
Citat:
"Det har även gjorts hembesök hos ungdomar i fall där det finns indikationer om missbrukande men inga konkreta misstankar. "
http://polisen.se/Stockholms_lan/Akt...kotikabrukare/

Stockholmspolisen arbetar alltså över lagen.

Såg även att de tagit bort texten om att stockholmspolisen har en kvot på narkotikabrott att fylla från sin årsrapport 2011, jag tror det var 27 000 per år, där minst 10 000 ska vara ungdomar under 18 år. Det stod förut på sida 48, jag vet att en användare här på flashback har citerat just den biten så det borde gå att hitta bevis att de fingrat och ändrat på sina rapporter i efterhand.
http://polisen.se/Global/www%20och%2...inl110825w.pdf

Verkligen vidrigt beteende.
Citat:
"De brott det handlar om är narkotikaförsäljning eller att man införskaffat narkotika i syfte att sälja, att man tillverkar narkotika, att man innehar narkotika för eget bruk eller att man brukat narkotika. Men i första hand brukande."
Alltså det här är så befängt att det inte är klokt.

Men då är det inte så konstigt att TS riskerar att få husis för spice.
Senast redigerad av ZEPMP 2014-04-02 kl. 18:58.
Citera
2014-04-02, 18:38
Medlem
ZEPMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Vill dom göra husis så gör dom det vare sig dom har tillstånd eller ej.
Allt beror på vem du är och vad det finns för misstankar.

Datorn samt mobil skulle jag smuggla ut, endra lämna det hos någon (dela upp det, en person tar datorn en annan mobil)

Men nu handlar det om lagligt rävgift som du bör hålla dig ifrån, heroin anser jag förlänger livet jämfört med mixxar.
Undantag jwh 018 men det är illa det med.

Men vill du vara säker så rensa allt kommer dom så har du ju inget att dölja.

Men 10 g mix tror jag inte ens dom lägger energi på om du inte bor på landet eller är känd hos polisen.

Kostar för mycket för polisen att jaga sådant.

Detta tror jag bara är skrämselpropaganda men ta det seriöst, dom kan vara värre än böld i arslet.
Så har du något att dölja kan det bli jobbigt om grisen är på det humöret.

Men ett råd från mig, håll dig borta från mixxar, jag personligen la av i höstas typ aug/sep och jag har allvarliga biverkningar som jag ej blir av med.
Ibland undrar jag hur dum man kan bli, får kanske leva med detta livet ut för att jag inte kunde vänta ett tag

Peace
Kan inte göra annat än hålla med, lägg ner spice. Äckligt rävgift är vad det är. Har som tur vad inte fått några bestående skador, som jag märkt av iaf, eller ja, har blivit sämre på att skriva tror jag... Rökte gräs för första gången på länge förra helgen, fick mest huvudvärk och blev halvbäng fast mer på ett obekvämt sätt. Rökte 1g AB FUBINACA för några veckor sen, men la egentligen ned det för 3-4 månader sen. Det där grammet var tänkt att bli det sista jag röker och det kommer nu bestämt bli det.
Senast redigerad av ZEPMP 2014-04-02 kl. 18:41.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in