2014-04-01, 21:14
Medlem
despondencys avatar
ashura

Baserat på din lista tycker jag du kan kolla närmare på Parks hämnd-trilogi. Båda resterande filmer du utelämnat borde passa dig väl, särskilt Sympathy For Mr. Vengeance. Jag slår gärna ett slag för Sonos Love Exposure men den är 4 timmar och den kräver en del av tittaren, som de flesta av Sonos filmer.

I övrigt är det ju väldigt välkända filmer du nämner som favoriter, varvid andra välkända filmer av kända regissörer kan passa. Memories Of Murder, Confessions, Outrage + Outrage: Beyond, Noriko's Dinner Table är samtliga sevärda filmer som ligger nära i tiden produktionsmässigt.
Citera
2014-04-02, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
saggesaliv

Utöver redan nämnda 13 Assassins och I Saw The Devil som jag kan intyga höll, ett för mig, högt underhållningsvärde så är jag personligen väldigt svag för Confessions. Inte en film som faller alla i smaken men den träffade helt rätt hos mig. Jag skulle inte kalla mig någon expert inom något område av film men jag gillar asiatisk cinema och försöker se så mycket jag kan. Confessions anser jag vara i den absoluta toppen av de asiatiska filmer jag sett som har år 2010 som utgivningsdatum.

http://www.imdb.com/title/tt1590089/?ref_=nv_sr_6

Confessions är en medioker film som inte bör nämnas i dessa sammanhang.
Citera
2014-04-02, 15:48
Medlem
sector7slumss avatar
Aoi haru (blue spring) om inte någon redan har rekommenderat den. Riktigt bra japansk film, speciellt nu på våren.
Citera
2014-04-02, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sector7slums
Aoi haru (blue spring) om inte någon redan har rekommenderat den. Riktigt bra japansk film, speciellt nu på våren.

För att inte tala om regissörens 9 souls som även den är en kvalitetsfilm..
Citera
2014-04-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Tack för tipsen. De åker genast ner i watchlistan och ses snarast!
The Man From Nowhere och Cold Fish glömde jag att nämna i mitt förra inlägg!
Citera
2014-04-02, 16:49
Medlem
despondencys avatar
Citat:

Så sant. Stämmer också att det finns en viss vårkänsla i filmen, fin iakttagelse, något jag inte tänkte på själv förr än du nämnde det.

Hanging Garden av samma regissör står som den näst bästa filmen av honom, i skarp konkurrens, beroende på vad man föredrar. Väl värd att se den med.

JuzupWilkosz förpassas till ignorera-listan likt hans tidigare alias.
Senast redigerad av despondency 2014-04-02 kl. 16:51.
Citera
2014-04-02, 17:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Hanging Garden av samma regissör står som den näst bästa filmen av honom, i skarp konkurrens, beroende på vad man föredrar. Väl värd att se den med.

Den vill jag hemskt gärna se men svår att hitta!
Citera
2014-04-02, 17:23
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den vill jag hemskt gärna se men svår att hitta!

Du har PM.
Citera
2014-04-02, 17:34
Medlem
sector7slumss avatar
Skulle också gärna vilja se hanging garden, såg trailer på youtube. Det finns en japansk film som heter all about lily chou chou, jag blir alltid så deprimerad när jag ser den men den är värd att se.
Citera
2014-04-02, 17:42
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Skulle också gärna vilja se hanging garden, såg trailer på youtube. Det finns en japansk film som heter all about lily chou chou, jag blir alltid så deprimerad när jag ser den men den är värd att se.

Hanging Garden är en mycket, mycket bra film som jag hoppas du ser så fort tillfälle ges. Toyodas tema om utanförskap och rotlösheten i det Japanska samhället är ju något som All About Lily Chou-Chou behandlar väldigt bra den också. Mitt enda problem med den senare är att jag fann något lång och den släpar under vissa partier och därmed släpper det känslomässiga taget om en som den annars är så bra på att finna. En 20 minuters klippning av filmen, alternativt om omstrukturering av vissa subplots hade i detta fallet inte skadat. Ändå en mycket sevärd och fin film.
Citera
2014-04-02, 17:55
Bannlyst
Hanging Garden är en fin artfilm men saknar tyvärr det där lilla för att vara en toppfilm. Juzup tycker inte det är hans bästa film. Både Blue Spring och 9 souls är bättre..
Citera
2014-04-02, 18:35
Medlem
sector7slumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Hanging Garden är en fin artfilm men saknar tyvärr det där lilla för att vara en toppfilm. Juzup tycker inte det är hans bästa film. Både Blue Spring och 9 souls är bättre..

9 souls klickade inte på samma sätt som blue spring för mig, men den var fortfarande bra. Vad heter skådespelaren som är dvärg i båda filmerna?, finns han i andra filmer/serier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in