2014-04-01, 23:07
Medlem
Aleh09s avatar
Vafan stämningsansökningar? Borde inte dom som hackat disqus eller vilket företag som nu har de anonyma kommentarsfältet bli stämda av respektive företag?

Haha sen så är han Kawa Zolfagary med som lever på att sitta i dvs tv-soffor och "hata" vita män. Ska kanske skriva en bok jag med som heter "Kränkta icke-vita män". Undrar om jag kommer få lika positivt medieutrymme.
Citera
2014-04-01, 23:09
Medlem
Snapcounts avatar
Jaha.., då har jag sett programmet.

Det var en besvikelse, förutom då "Hult" som figurerar offentligt med sitt namn. Inte för att han har några sympatier hos mig.., kvinnors reaktioner till våldtäkt är mycket olika, ifrån apati, till 220 volt med 99 oktan. Sen kan man ju fråga sig om Hult är ett sk troll (Ashbergs beskrivning av troll), i.o.m att han figurerar så offentligt. Hur som haver, tror Hult kommer att få mera trafik till sin sida, och sympatier. Det blev en reklam för hans sida.

På de två resterande "trollen" så skrapar han på ytan. Inget mer.

Pk är ju ett slitet uttryck, tycker det även syns på Aschberg i detta program. Glöden är inte där som för 10-20 år sedan. Tippar att det har att göra med att han inte tror på det han gör.., tror även att det blir bara en säsong av detta.

För det finns ju betydligt intressantare saker att göra program om.., om man vill.
Citera
2014-04-01, 23:11
Medlem
intesakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis
Frågan är ju bara, kommer detta att minska näthatet?

Ja. Bland de som inte har koll på hur internet fungerar. De som utgår från att de är anonyma bara för att de inte står öga mot öga med den de skriver om eller till.
Citera
2014-04-01, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaha.., då har jag sett programmet.

Det var en besvikelse, förutom då "Hult" som figurerar offentligt med sitt namn. Inte för att han har några sympatier hos mig.., kvinnors reaktioner till våldtäkt är mycket olika, ifrån apati, till 220 volt med 99 oktan. Sen kan man ju fråga sig om Hult är ett sk troll (Ashbergs beskrivning av troll), i.o.m att han figurerar så offentligt. Hur som haver, tror Hult kommer att få mera trafik till sin sida, och sympatier. Det blev en reklam för hans sida.
Det tror jag inte, då hult idag är väldigt inaktiv. Det hade varit en annan sak för fyra år sedan, då han faktiskt var aktiv!
Citera
2014-04-01, 23:13
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Uhm, är snubben på FriaTider efterbliven eller? Aschberg hade ingenting med programmet Svensk Maffia att göra. Det var en annan journalist och författare som hade hand om det programmet.

Dessutom har Aschberg aldrig jobbat för TV4, såvitt jag kan minnas. Han har alltid varit lojal mot TV3, och haft sina program på den kanalen så länge jag har levt.

http://www.expressen.se/nyheter/tv4-svarar-pa-kritiken-mot-svensk-maffia-i-oppet-brev/

Han jobbade på tv4 mellan 2009 och 2012.
Robert Aschberg var i högsta grad inblandad i Svensk maffia.

edit: Såg att du ändrat nu. Var Aschberg som lurade den något mentalt handikappade personen att vara delaktig i programmet.

Edit2: Nu får fan Zolfagary sluta trolla. "Jag är ju vit man själv"
Han är kurd..
Senast redigerad av Aleh09 2014-04-01 kl. 23:17.
Citera
2014-04-01, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
http://www.expressen.se/nyheter/tv4-svarar-pa-kritiken-mot-svensk-maffia-i-oppet-brev/

Han jobbade på tv4 mellan 2009 och 2012.
Robert Aschberg var i högsta grad inblandad i Svensk maffia.
Ändrade mitt inlägg

Tycker dock att det är den som står som EP eller producent för programmet ska stå som ansvarig. Inte en produktionsbolagschef. Strix har ju fått betalt för att producera ett program åt en kanal som i sin tur väljer att göra vad de vill med programmet. Det är ju inte Aschberg som har sänt programmet.

Men nu blir det väldigt off topic. Någon borde fan göra en granskning på RA och se vad det är för skit den gubben döljer egentligen, för jag är övertygad om att han inte har rent mjöl i påsen.
Citera
2014-04-01, 23:20
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Ändrade mitt inlägg

Tycker dock att det är den som står som EP eller producent för programmet ska stå som ansvarig. Inte en produktionsbolagschef. Strix har ju fått betalt för att producera ett program åt en kanal som i sin tur väljer att göra vad de vill med programmet. Det är ju inte Aschberg som har sänt programmet.

Men nu blir det väldigt off topic. Någon borde fan göra en granskning på RA och se vad det är för skit den gubben döljer egentligen, för jag är övertygad om att han inte har rent mjöl i påsen.

Mm såg lite för sent hehe. Och du har helt rätt i att han inte har rent mjöl i påsen. Helt sjukt att hans farfars förmögenhet gjordes på blodspengar från sovjet.

RA är väl fortf med i Expos styrelse och dom är ju inte direkt kända för att hålla sig till sanningen om sina meningsmotståndare. Känns som RA är spindeln i mitten av nätet när det gäller massa vänsterextrema och kommunistiska organisationer även om han själv påstår att han inte längre är kommunist.
Citera
2014-04-01, 23:26
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Yttrandefrihet är en rättighet och således en juridisk fråga.
Nej, "yttrandefrihet" är ingen "rättighet" eller "juridisk fråga". Är att andas en statlig, politisk och juridisk rättighetsfråga? Att reglera yttranden i lag gör man endast om man vill sätta gränser för något. Yttrandefrihetsgrundlagen är en antinomi.
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Den sociala biten med yttranden, stigmatisering och obekväma åsikter är helt väsensskilt från YF. Mesar som inte kan stå för sina åsikter får skylla sig själva. Att skylla (indirekt) på strukturer (dvs, det du räknade upp) är den mesige individens sista försvar.

Hur organisationer och arbetsgivare sköter sina policy är deras business. Du har ingen rätt att tvinga folk att hålla denne anställd om arbetsgivaren finner den anställdes åsikter dåliga, felaktiga och obekväma. Sådana totalitära ambitioner hotar den privata äganderätten.

Folk ska inte straffas av staten, men hur privata människor väljer att straffa individer som "säger fel saker" är upp till dem själva. Så länge de inte kränker denne fysisk (slår osv) så bör det vara tillåtet.

Jag har heller aldrig sagt att jag stödjer juridiska hämningar av YF, var menar du att jag har hävdat det? Aschberg måste ändå få yttra sig som han själv vill även fast han, helt oetiskt, använder inskränkningar av YF mot andra. Att begränsa Aschbergs yttrandefrihet bara för att han själv "begränsar" den är ju ett feltänk i din hjärna. Men å andra sidan så avskyr du ju YF och blandar in irrelevanta aspekter som den sociala sfären och stigmatisering.
Håller i stort med om det du skriver, men min poäng var att människor sannolikt kommer sluta att yttra sig eftersom det är ett faktum att människor inte vill bli av med sin försörjning, sin bostad och bli fängslade - det är ju hot som kan vara betydligt värre än en smäll på käften. Därmed inte sagt att det ska beivras med lagstiftning, vilket du autistiskt antar.

Jag har inte påstått att man ska tvinga företag att upprätthålla anställningsavtal som företagaren inte vill fortsätta med. Jag har inte heller hävdat att Aschbergs yttrandefrihet skulle begränsas. Jag skrev att han beter sig svinaktigt, moraliskt betraktat. Så tagga ned halmgubbarna nu.
Senast redigerad av -Wasteland- 2014-04-01 kl. 23:29.
Citera
2014-04-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Någon som vet vem som är kattan57?

Jag skulle kunna tolka vem som är kattan57 genom enkel analys. Men jag tänker stå på åskådarplats och se detta spel spela ut sig.
Citera
2014-04-01, 23:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Så Expressen visade namn och bild på näthatarna. TV3 gjorde det inte fastän uppgifterna kommer från samma källa. Kan det ha något att göra med att TV3 lyder under engelsk lag, att den är mer sträng att inte hänga ut människor?
Citera
2014-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Du är ju lika hjärndöd som alla andra som tycker det här är ett bra program.

Jag förstår tanken bakom att ta reda på vem och varför han skickar epost och hotar någon, men att t.ex Hult hatar blir uthängd för att han kallar någon dum hora för hora är så snedvridet.

För att ha försökt ta sitt liv så mår hon väldans mycket bättre nu när han blir tvungen att punga ut 10.000 för att hon blev ledsen av en kommentar på internet när hon öppnade upp sig och berättade om hennes första sex.

Skit ska skit ha, hon fick sitt och nu får hult sitt, programmet skapade fler "troll" än vad programmet gick igenom på 30 minuter, kolla på hans facebook sida så förstår du varför.

Men jag gissar på att du antar att "det är rätt att folk skriver så till han nu", eller hur? Detta är inget mer än ett pajasprogram för att återigen skrämma folk från att tycka vad dom vill.

Ge dig inte ut på internet och förvänta dig att få ryggdunkar ifrån alla håll och kanter, detta är inte teletubbies där allt är mjukt, folk kommer ifrågasätta och kritisera, hårda ord kommer att sägas, oftast utan att någon menar dom, så varför ta illa upp? Den här tjejen lider uppenbarligen av andra sjukdomar än just uppmärksamhetssjukan, riktigt synd att hon inte lyckades ta livet av sig (hur svårt kan det vara?)
Du är ju dum i huvudet som tycker att det Hult gjorde var OK? Att direkt konfrontera Hult är det enda rätta. Idioter som spyr på internet ska bemötas.
Ett exempel är: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article18602579.ab . Idioter ska ha skit. Tycker han gjorde helt rätt.
Vad är det med människor som tror att de kan göra vad de vill på internet och sedan skrika på ttrandefrihet. Skulle dessa människor gå på stan och kalla folk det i ansiktet? Antagligen inte. De missbrukar anonymiteten och yttrandefriheten.

Dina spekulationer om tjejen blev våldtagen eller inte är så dumt att jag inte ens orkar.

Nej jag tycker inte att han ska hatas nu. Bästa hade varit om han blev dömd av en domstol och lagförd, men jag tycker att det är bra att han och alla andra näthatare ser att det inte är ett ok beteende.
Citera
2014-04-01, 23:37
Medlem
Vildmarksskris avatar
Fyfasen vad härligt det var att se Hult slingra sig som en orm där och blåneka när han konfronteras i realiteten, bortom alla sina tusentals följare att försvara honom! Han borde ju tänkt på det långt innan han startade den vidriga hatstormen mot den stackars tjejen och skrivit de grejerna under eget namn Alltid gött att se skithögar få äta upp skiten de skapat, får hoppas att han får punga ut lite pengar som konsekvens för sitt handlande nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in