2014-04-30, 12:27
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkens
Tycker du? Jag tyckte hon lät väldigt nervös. "Det är inte jag, tyvärr"

Jag fick känslan av att hon gått på särskola.
Citera
2014-04-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSeabo
Sant! XD
Och så bytte han adress efter att de hade varit där. :P

Skulle gissa att han är en riktig ärke-flashbackare som tror att PK-maffian lurar bakom varje hörn och är ute efter honom.
Citera
2014-04-30, 12:37
Bannlyst
Alltså, jag fattar inte varför detta kallas Trolljägarna. När min flickvän berättade om detta program så trodde jag att de skulle jaga internettroll, inte näthatare.

Jag förstår att det inte hade varit ett lika bra program då:

- Hej, Robban Juden Aschberg heter jag, du startade en tråd på Familjeliv om att du våldtog din katt. Varför gjorde du det?

- Hej, jo, för att jag kände för att skoja lite.

- Okej men gör inte om det.

- Okej.

Namnet Trolljägarna känns ändå fel, "Näthatarna" hade passat bättre tycker jag.
Citera
2014-04-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Alltså, jag fattar inte varför detta kallas Trolljägarna. När min flickvän berättade om detta program så trodde jag att de skulle jaga internettroll, inte näthatare.

Du är nog den femtielfte personen att påpeka detta. Vad spelar det för jävla roll?

Ingen svarar på detta. De använder det som en ursäkt för att gnälla och kalla Robban för jude. Jävla pajasar. Avlid, tack.
Citera
2014-04-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Någon som vet om Trolljägarna officiellt bemött kritiken om att troll och och näthatare inte är samma sak?
Det är ju väldigt gravt att döpa programserien helt fel...

Tror inte det, det är ju bara en del som har hängt upp sig på det där, vi andra bryr oss inte utan tycker att namnet passar bra.
Citera
2014-04-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Tror inte på en till säsong, tror många drar åt sig öronen när någon kontaktar dem om datarelaterade ärenden.
De flesta näthatare kollar på detta och lär sig arbetsmetoderna programmet har och därför kommer de bli rent paranoida framöver.
Det gick ju inte att fortsätta med serien Stalkers längre för att många fattade upplägget.
Nej sånt här görs mest för att få uppmärksamhet och publicitet, hade de velat stoppa näthat på riktigt hade de inte gjort TV utan släppt hackers på näthatarnas datorer som jävlats rejält med dem.

Robban sa ju att dom skulle återkomma med programmet. Stalkers har väl inte stoppats heller utan det är nog bara önsketänkande från din sida eftersom du antagligen ogillar Robban.
Citera
2014-04-30, 14:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

Namnet Trolljägarna känns ändå fel, "Näthatarna" hade passat bättre tycker jag.
För att det är troll. 9/10 svarar ju ändå med att de inte menade det och då är de TROLL i mina ögon. Näthatare har vi inte sett så många av då inga knappt står för vad de tycker.

Gabbeman1 och röda tjockisen var typiska Nättroll i sista avsnittet medan polishataren var ett psykfall.

Men vi får väl byta namn på 80% av alla program då de inte stämmer överens med vad vi exakt ser.
Citera
2014-04-30, 14:38
Medlem
stigmas avatar
Precis nyss var det reklam för nästa säsong!

"Nästa säsong tar vi oss an Flashback. En pesthärd i Cyberspace", sa Robert. Sedan fick man se en massa inlägg ...

Nää bara skoja. Men det DÄR är att trolla. Och inget annat.
Citera
2014-04-30, 18:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Det är väl positivt att hon bryr sig och vill lösa det hela på ett bra sätt eller?
Jag skulle gjort detsamma om mina ungar skrev skit om folk på nätet och ta itu med det.
Ja, det var väldig bra gjort av Gabbemans mamma att blanda sig i istället för att kategoriskt försvara sin son. Han fick lära sig att saker man gör kan få en konsekvens och det var även bra gjort av honom att helt ta avstånd från det han skrivit och be om ursäkt. Inte alla som gör det. Tänk om den där redneck-chaffisen Alen hade haft förstånd att göra samma sak.
Citera
2014-04-30, 18:33
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag fick känslan av att hon gått på särskola.

Fick också den känslan, iaf att nåt inte riktigt stämde. Utöver det "vanliga omogna" som andra står för.

Kanske därför Robert gick så snällt fram som han ändå gjorde? Med tanke på hur mycket skit hon gjort, och hur länge hon hållit på.

Undra vad som hänt om dessa människor i programmet som "hatat" blivit uthängda av t.ex. Flashback. Om de tagit upp allt igen, fast dom som offer då...
Citera
2014-04-30, 18:38
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
I amningshatarens fall så belyses ju hela problemet: Det är så lätt att sitta där hemma och hata. Den lilla mammapojken vet ju noll och intet om något här i livet och ändå så ska han tvunget dra in billiga poänger genom likes och tummar upp oavsett hur oskön tonen blir.

Att efterfråga personuppgifter för att kunna fortsätta trakassera är nog något han gör i förbifarten medans det egentligen är ganska grovt. Hoppas att programmet kan få idioterna att tänka till lite.

I övrigt så är programmet rätt dåligt. Oftast ett antiklimax då det är rätt klent hat och blurrade fejjor. Antar att det är rätt svårt att hitta riktiga hatare.

Det är sånt som ofta stör mig på nätet. Små skitungar som inte har en aning om hur livet fungerar, men lever i nån tro att de är så himla världsvana.

Det kan tyckas ganska simpelt, och detta fallet var inte så grovt i mitt tyckte. Men principen stör mig som f-n. Vad vet en 18årig kille om amning!?!

Samma sak går om och om igen. Omogna typer som vräker sig ur skit de inte har en aning om.
Det måste inte falla under kategorin näthat eller troll. Utan i relativt vanliga diskussioner på nätet så finns det massor med folk som Måste tycka nåt. Kör Stenhårt på sin linje, men egentligen inte alls är insatta i det hela.

Det kan t.ex. va en yrkesgrupp man stör sig på eller liknande. Man anser sig blivit illa behandlad en gång, och nu driver man igång nåt korståg mot tusentals människor för att spy ut sitt hat.
Citera
2014-04-30, 18:45
Medlem
Forza Aschberg! Det enda jag ser i TV-väg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här