2014-04-01, 22:53
Medlem
Aleh09s avatar
Ironiskt att dom ska "attackera" en kille som drev en tjej till ett självmordsförsök när Aschberg själv drev en person till självmord.. Precis börjat kolla på första avsnittet på play. Lär bli intressant.
Citera
2014-04-01, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Ironiskt att dom ska "attackera" en kille som drev en tjej till ett självmordsförsök när Aschberg själv drev en person till självmord.. Precis börjat kolla på första avsnittet på play. Lär bli intressant.
Måste ha missat det, vad handlade det om?
Citera
2014-04-01, 22:56
Medlem
keller68s avatar
Visst ska vi få tycka till och analysera vissa saker.
Få ha våra åsikter om olika frågor.
Men dessa åsikter som vi såg i afton var ju inga åsikter.
Det var ju rena påhopp och hot av olika slag.
Vissa människor går faktiskt för långt med vissa åsikter.
De förstör för sig själva med.

Undrar vad familj och vänner. Släkt.
Arbetsgivare och grannar säger om de nu råkar se detta avsnitt.

En åsikt får vi alla ha men det finns ju gränser med.
Citera
2014-04-01, 22:56
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Hon är med i en pre-view på slutet av första programmet. Finns mycket tveksamma inlägg i det här programmet. Men jag förstår varför det såg ut som det gjorde; det är ju trots allt Mikael Ekman som står som producent för programmet, samme producent som valde att mörka alla brott i Efterlyst som var begångna av invandrare - där han också var producent.

Har TV3 fått Ashberg-feber nu eller varför får han synas i tre olika program samtidigt?

Avsnitt #2 kan även ses på Viaplay nu.
Citera
2014-04-01, 22:58
Medlem
Bästa dissen på Facebooksidan Hult hatar haha:

J*nnifer Ridd*rsporr*
Du vet inte vad en hora eller slyna är. Vi tjänar mer pengar än du nånsin kommer se eller ha, och har råd o betala våra böter om vi får det Medans du med din kassa hål ing förblir en Hult hatar som hela Svergie nu hatar ! Haha life is a bitch

Förövrigt sjukt program, skulle vara fint om dom nu drev grabben dom hängde ut till självmord då facebookpöbeln verkligen satt igång och näthata honom.

Sen alla som tycker att han är en tönt, mes osv. Hur fan skulle man själv reagera om Aschberg kommer och konfronterar en med kamerateam och trycker ett skadestånds ansökan i ansiktet över att man skrivit skit på internet? Man hade ju trott att han skämtade
Citera
2014-04-01, 22:59
Medlem
loxas avatar
Riktigt bra program och initiativ!
Men psykiskt påfrestande att höra på alla dessa idioter som "trollar".
Citera
2014-04-01, 22:59
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktionell
Känns som att denna patetiska Hult försöker leka Magnus Betnér... Vilken vidrig jävel, ingen över 14 kan ju tycka att han är "rolig".
Indeed.

Bra jobbat av Robban. Rörande. Helt rätt kille att skicka för att konfrontera packet och stötta offren. Har saknat honom sedan Radio1 tystnade. Visst har han rejält fel när det gäller en del sakfrågor - men för att vara känd medieprofil är han bättre en de flesta. Han är hyfsat nyanserad, har en skön stil och ger ett vardagligt och hyggligt intryck. Som någon en vanlig kille kan identifiera sig med. Nästan så man skulle vilja beställa en prenumeration på SD-kuriren till hans adress som gåva, fast jag tvivlar på att han skulle uppskatta det.
Citera
2014-04-01, 23:03
Medlem
Holisistics avatar
Den sista tycker jag var ganska obefogat att söka upp. Måste ju finnas betydligt värre.
Citera
2014-04-01, 23:04
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Absolut. Jag tror inte att alla är tankeläsare. Att folk blir anmälda för våldtäkter för att någon ångrar sig mitt i bakfyllan är lika vidrigt som att folk blir våldtagna, eller åtminstone nästan lika vidrigt.

Tycker det ÄR lika vidrigt. Kan förstöra en persons liv lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Indeed.
Bra jobbat av Robban. Rörande. Helt rätt kille att skicka för att konfrontera packet och stötta offren. Har saknat honom sedan Radio1 tystnade. Visst har han rejält fel när det gäller en del sakfrågor - men för att vara känd medieprofil är han bättre en de flesta. Han är hyfsat nyanserad, har en skön stil och ger ett vardagligt och hyggligt intryck. Som någon en vanlig kille kan identifiera sig med. Nästan så man skulle vilja beställa en prenumeration på SD-kuriren till hans adress som gåva, fast jag tvivlar på att han skulle uppskatta det.

Nej det skulle han nog inte.. Men han skulle nog hitta mycket att göra program om.
Citera
2014-04-01, 23:05
Medlem
Jag tycker om Aschberg! Skulle ju betala skadeståndet på plats om jag var Hult man har ju inte mycket att säga emot när man blir ställd mot väggen av Robban!
Frågan är ju bara, kommer detta att minska näthatet?
Citera
2014-04-01, 23:06
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Svenskar slängs i fängelse, avskedas från sina jobb, slängs ut ur facken och hyresgästföreningar för åsiktsbrott idag. FRA-NSA registrerar varenda jävla ord som skrivs och sägs på nätet, i sms osv. DDR-Aschberg hotar med skadestånd och åtal om inte folk håller käften. På vilket sätt skiljer det sig från Östtyskland och hur främjar det den yttrandefrihet du säger dig värna?

Yttrandefrihet är en rättighet och således en juridisk fråga. Den sociala biten med yttranden, stigmatisering och obekväma åsikter är helt väsensskilt från YF. Mesar som inte kan stå för sina åsikter får skylla sig själva. Att skylla (indirekt) på strukturer (dvs, det du räknade upp) är den mesige individens sista försvar.

Hur organisationer och arbetsgivare sköter sina policy är deras business. Du har ingen rätt att tvinga folk att hålla denne anställd om arbetsgivaren finner den anställdes åsikter dåliga, felaktiga och obekväma. Sådana totalitära ambitioner hotar den privata äganderätten.

Folk ska inte straffas av staten, men hur privata människor väljer att straffa individer som "säger fel saker" är upp till dem själva. Så länge de inte kränker denne fysisk (slår osv) så bör det vara tillåtet.

Jag har heller aldrig sagt att jag stödjer juridiska hämningar av YF, var menar du att jag har hävdat det? Aschberg måste ändå få yttra sig som han själv vill även fast han, helt oetiskt, använder inskränkningar av YF mot andra. Att begränsa Aschbergs yttrandefrihet bara för att han själv "begränsar" den är ju ett feltänk i din hjärna. Men å andra sidan så avskyr du ju YF och blandar in irrelevanta aspekter som den sociala sfären och stigmatisering.
Citera
2014-04-01, 23:07
Medlem
Hur många här har kommenterat dumheter på bloggar och är lite skraja att Robert ska komma och knacka på

Håller dom fortfarande på att spela in detta eller är det länge sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in