2014-04-01, 15:39
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Formeln är för alla levels:

[PHP]
resistance / (level * 5 + resistance)

750 / (350 + 750) ~= 68%
1200 / (350 + 1200) ~= 77%
1500 / (350 + 1500) ~= 81%
[/PHP]

Så med 1200 AR så tar man ~28.125% mindre damage jämfört med 750.

Kan inte stämma. Jag kollar live senare ikväll.
Citera
2014-04-01, 16:14
Medlem
pappa-fixars avatar
Ni som lirar DH, vilken är egentligen bästa secondary attack? Ser att många 'storspelare' kör med Cluster Arrow- loaded for bear,,, men den tar ju 45 hatred för varje attack, 3 klick så är min hatred slut.
Citera
2014-04-01, 16:36
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Ni som lirar DH, vilken är egentligen bästa secondary attack? Ser att många 'storspelare' kör med Cluster Arrow- loaded for bear,,, men den tar ju 45 hatred för varje attack, 3 klick så är min hatred slut.
Jaha?
Citera
2014-04-01, 16:41
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Kan inte stämma. Jag kollar live senare ikväll.

Kollade precis, det stämmer.
Citera
2014-04-01, 16:44
Bannlyst
Citat:

Får du gear kan du göra den 15 ggr. Du får nöja dig med 3 gånger till en början. Den är överlägsen någon annan secondary atm. Vissa kör med Elemental Arrow, men personligen tycker jag att den suger penis.
Citera
2014-04-01, 16:50
Medlem
Citat:

Jag kör passive skill med typ +30 hatred och mer regen om jag inte minns fel, sen en skill som gör om dicipline till hatred + då fladdermusen som ger mig +50 hatred direkt när jag kastar ut den (30 sek cooldown tror jag). Brukar då kunna dra iväg 8-9 cluster arrow loaded for bear snabbt efter varandra Sen bara använda en rune för hatred regen på, är 6 eller nåt på flera skills.
Citera
2014-04-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Får du gear kan du göra den 15 ggr. Du får nöja dig med 3 gånger till en början. Den är överlägsen någon annan secondary atm. Vissa kör med Elemental Arrow, men personligen tycker jag att den suger penis.

Vad är det för gear du pratar om här? Låter sjukt nice
Citera
2014-04-01, 16:52
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Jag kör dessvärre en. Dock är det precis som du säger, man är helt ensam. Anledningen är väl att man inte gör lika stor och bred skada som alla andra.

Wizards är väl mest användbara att döda mycket, fort och länge.

Jag har en Monk, Crusader, Wiz och WD...
Jag kan utan överdrift säga att Munken är sjukt kul i grupp tätt följt av WD, de 2 absolut bästa chars i mitt tycke för gruppspel..
WIZn med den build jag kör nu är totalt meningslös i grupp egentligen, den är helt klart bäst solo..
Jag kör en teleport-build som HaxarnHiaHia här på FB körde o länkade på sidan 28 i denna tråd, föll för den builden direkt, helt underbar solo som sagt..
WIZ i grupp, Disingrated eller Frozen orb som gäller, men det var kul i någon vecka tills jag fick upp ögonen för teleportbuilden

För att inte bara prata om vad jag tycker utan om WD..
Så har jag en drös med folk i klanen som lirar WD och dom är ruskigt duktiga och bra dmg..
800k dps har en av dom i Profilen då man tittar honom där, han plockar T2 elits på tamefan 10 sekunder blankt utan att ljuga
Citera
2014-04-01, 16:53
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Hur fan får man ihop till 600 hatred? Lirat 150 timmar och har 1m profil dps och har aldrig sett nått item öka hatred. Vet bara om en skill som ökar från 100 till 150.

Vad kör du själv med för secondary?
Citera
2014-04-01, 16:55
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag har en Monk, Crusader, Wiz och WD...
Jag kan utan överdrift säga att Munken är sjukt kul i grupp tätt följt av WD, de 2 absolut bästa chars i mitt tycke för gruppspel..
WIZn med den build jag kör nu är totalt meningslös i grupp egentligen, den är helt klart bäst solo..
Jag kör en teleport-build som HaxarnHiaHia här på FB körde o länkade på sidan 28 i denna tråd, föll för den builden direkt, helt underbar solo som sagt..
WIZ i grupp, Disingrated eller Frozen orb som gäller, men det var kul i någon vecka tills jag fick upp ögonen för teleportbuilden

För att inte bara prata om vad jag tycker utan om WD..
Så har jag en drös med folk i klanen som lirar WD och dom är ruskigt duktiga och bra dmg..
800k dps har en av dom i Profilen då man tittar honom där, han plockar T2 elits på tamefan 10 sekunder blankt utan att ljuga

Jag har själv 822k dps med min WD. Visst solar jag ganska bra på T1 och funkar galant på T2, men det känns ändå att Wiz och t.ex. Barb är så mycket vassare på samma nivå gear.

Men det kanske bara är en känsla man har, gräset är alltid grönare på andra sidan.
Citera
2014-04-01, 17:11
Bannlyst
Citat:
Hur fan får man ihop till 600 hatred? Lirat 150 timmar och har 1m profil dps och har aldrig sett nått item öka hatred. Vet bara om en skill som ökar från 100 till 150.

Vad kör du själv med för secondary?

Inte öka hatred, öka resource reduction och hatred i sekunden. Och hittar du något kul kan man använda sig av disc på crit och preparation med Punishment runan för att mata sönder med Clusters. Jag använder mig av Cluster Arrow.
Citera
2014-04-01, 17:38
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
streamar lite archon wiz för den som är intresserad bara gameplay och musik
http://sv.twitch.tv/shivakeff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem