Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Absolut inte trovärdig men personer ljuger av helt olika skäl så det är monumentalfel att dra några säkra slutsatser om lögner på andra områden än de som utreds. Har MB ljugit om sin relation med VB - absolut. Innebär det att han mördat VB - här uppstår problemet eftersom det helt saknar samband. Kan det ha funnits andra skäl för MB att ljuga om sin relation med VB än att han mördat henne - absolut. Vilka kan skälen ha varit? Ett skäl kan möjligen ha varit att MB inte ville att det skulle framkomma för hustrun och omgivningen att han betett sig som en kåt kanin och satt på VB på första bästa tillfälle.
Med tanke på att trovärdigheten inte var så stor. Hur kan det komma sig att man inte gjorde mer för att utreda honom?
Med tanke på att han hade kontakt med VB kvällen då hon försvann.
Enl. mig är det alltför många frågetecken som borde ha rätats ut innan man ev. dömer en ung grabb till ett långt fängelsestraff.
Man inriktade sig alltför tidigt på en gärningsman.
Jag kan inte säga att jag är helt övertygad om KJ:s oskuld. Jag kan inte heller säga att jag inte är övertygad om att det inte är någon annan gärningsman.
Jag är rädd för att jag aldrig kommer att få någon klarhet.
Döms KJ, kommer i alla fall jag att undra om man begått ett misstag. Döms han inte, kommer jag att undra om man har släppt en mördare.
Ska onekligen bli spännande att höra slutpläderingen. Hoppas att den nya advokaten gör mer skäl för sitt arvode än vad den gamla advokaten gjorde.