Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Tycker du att det är ett otvetydigt bevis att en person som är häktad för mord säger något i stil med "så där skulle jag aldrig ha gjort för jag vet ju hur man röjer undan spår efter sig"?
Personligen tror jag att den enkla förklaringen är att han slagit in kroppen på ett sådant vis att han inte trodde att något kunde läcka ut. Därför såg han ingen anledning att titta särskilt noga och ganska troligt var det mer eller mindre mörkt när han ägnade sig åt i- och urlastning av den emballerade kroppen (kroppsdelarna)
Nu försöker du förenkla saken lite för mycket.
KJ gav för det första exempel på hur man rengör. Jag har för mig att han nämnde väteperoxid och något annat ämne som jag inte minns nu. Det verkar också osannolikt att han inte skulle ha sett att det hade läckt ut blod. Han borde rimligtvis ha kontrollerat detta mycket noggrant och han hade god tid på sig. Det tog över en vecka innan polisen analyserade bilen. KJ är nog ingen Einstein precis men jag tror ändå han har ett visst bondförnuft och såna här missar borde ingen normal människa göra, i synnerhet inte när han måste ha fattat att han skulle bli huvudmisstänkt från första början.
När det gäller den valda platsen så är det sant att det finns seriemördare som har grävt ner liken på tomten. Men när mördaren gömmer liken i närheten så är det nog oftast för att de vet att det är mycket bra gömställen eller platser som de har kontroll över.
I det här fallet så vill jag påstå att stället var mycket illa valt. Det vara bara en tidsfråga tills att det skulle hittas och det måste ju gärningsmannen ha insett. Dessutom finns det indicier som tyder på att någon har placerat kroppsdelar på platsen i senare skede.