2014-03-29, 21:07
Medlem
Moltas666s avatar
Hawkins vinner finalen med 4-0. Roligt för Greene att spela final.
Citera
2014-03-29, 21:35
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hawkins vinner finalen med 4-0. Roligt för Greene att spela final.
Även om det var lite känsla av, statist. Så måste det kännas skönt för honom.
21 var nästan oslagbart den här gången.
Citera
2014-03-31, 19:05
Medlem
Glappkontakts avatar
China Open har rullat igång och inte ett enda inlägg?
Såg bara slutet på matchen Robertson vs Hamilton. Robertson vann visserligen med 5-4, men såg riktigt sjuk ut. Skulle inte förvåna mig om han bryter tävlingen.

Lite fler dagens resultat
http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13679
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-03-31 kl. 19:10.
Citera
2014-03-31, 19:31
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Såg bara slutet på matchen Robertson vs Hamilton. Robertson vann visserligen med 5-4, men såg riktigt sjuk ut. Skulle inte förvåna mig om han bryter tävlingen.

När jag kollade på prenumerationer och såg att det skrivits i den här tråden tänkte jag jäklar också. Glömde helt bort det.

Gjorde Robertson något centrury? Tveksamt om han mådde så risigt som du skrivit.

Det här resandet fram och tillbaka är helt åt helvete. Den som vinner mest på det är O'Sullivan.
Citera
2014-03-31, 19:36
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
När jag kollade på prenumerationer och såg att det skrivits i den här tråden tänkte jag jäklar också. Glömde helt bort det.

Gjorde Robertson något centrury? Tveksamt om han mådde så risigt som du skrivit.

Det här resandet fram och tillbaka är helt åt helvete. Den som vinner mest på det är O'Sullivan.
Inga centuries. Det såg riktigt illa ut. Såg inte att han tog i hand efter matchen, utan gick bara och satte sig för att vila.

Ronnie har ju verkligen valt ut vilka tävlingar han vill spela. Trots det så känner han att det lilla, i jämförelse, blir lite mycket.
Citera
2014-03-31, 19:44
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Inga centuries. Det såg riktigt illa ut. Såg inte att han tog i hand efter matchen, utan gick bara och satte sig för att vila.

Ronnie har ju verkligen valt ut vilka tävlingar han vill spela. Trots det så känner han att det lilla, i jämförelse, blir lite mycket.

Barry Hawkins lär vara jetlaggad med. Sen ska de tillbaka med.

Visst är Kina en viktig marknad men är den viktigare än spelkvaliteten i självaste VM? Uppenbarligen ja men den borde inte vara det.
Citera
2014-03-31, 19:50
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Barry Hawkins lär vara jetlaggad med. Sen ska de tillbaka med.

Visst är Kina en viktig marknad men är den viktigare än spelkvaliteten i självaste VM? Uppenbarligen ja men den borde inte vara det.
Jag har aldrig förstått syftet med att ha två så stora tävlingar, som geografisk ligger så långt ifrån varandra, så nära i tidsperspektivet. Hela schemat är i mina ögon set en katastrof. Framför allt om man vill ha med så många som möjligt på samtliga tävlingar. Ronnie är en av några få som har sagt vad han tycker och står fast vid det.
Citera
2014-04-01, 10:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag har aldrig förstått syftet med att ha två så stora tävlingar, som geografisk ligger så långt ifrån varandra, så nära i tidsperspektivet. Hela schemat är i mina ögon set en katastrof. Framför allt om man vill ha med så många som möjligt på samtliga tävlingar. Ronnie är en av några få som har sagt vad han tycker och står fast vid det.

Jag tappade lite av orken när det gäller snooker när jag konstaterade att Hawkins och Greene möttes i PTC-finalen...

Det är ju självklart vansinne att China Open ligger precis före VM, det har diskuterats tidigare i tråden. Det finns massor med tillfällen för en snookerspelare att smittas av märkliga kinesiska bakterier och virus, speciellt med tanke på klimatet i Kina som nu snabbt blir varmare och varmare med tanke på årstiden.

Jetlag både till Kina och hem igen...inte bra. Risk för att bli förkyld på planet vilket drabbar många på långflygningar.

Upplägget är riktigt dåligt och turneringen närmast före VM borde självklart ligga i England...eller åtminstone i Europa.
Citera
2014-04-01, 11:06
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Jag tappade lite av orken när det gäller snooker när jag konstaterade att Hawkins och Greene möttes i PTC-finalen...

Det är ju självklart vansinne att China Open ligger precis före VM, det har diskuterats tidigare i tråden. Det finns massor med tillfällen för en snookerspelare att smittas av märkliga kinesiska bakterier och virus, speciellt med tanke på klimatet i Kina som nu snabbt blir varmare och varmare med tanke på årstiden.

Jetlag både till Kina och hem igen...inte bra. Risk för att bli förkyld på planet vilket drabbar många på långflygningar.

Upplägget är riktigt dåligt och turneringen närmast före VM borde självklart ligga i England...eller åtminstone i Europa.

Jag har knappt kollat på snooker från Kina. Orkar inte. Har så mycket annat. Dessutom är det riktigt fint väder ute och det ska jag ta vara på.

Får se om Robertson kommer till start i nästa match. Det tror jag med tanke på hans chans att nå hundra centuries men tveksamt om han klarar det. Han står på typ 92.
Citera
2014-04-02, 08:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Bra länk!

Var på jobbet redan 07.30 idag och passar på att titta lite på China Open mellan varven. Noterade att både Murphy och Williams är vidare.

Direktsändningen börjar nu (tror jag).
Citera
2014-04-02, 08:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Bra länk!

Var på jobbet redan 07.30 idag och passar på att titta lite på China Open mellan varven. Noterade att både Murphy och Williams är vidare.

Direktsändningen börjar nu (tror jag).

Higgins möter nu Michael White medan Robertson möter Williams. Robertson ser blek och hängig ut. Jag missade lite info om Robertson...har han drabbats av något virus eller någon förkylning?
Citera
2014-04-02, 09:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Higgins möter nu Michael White medan Robertson möter Williams. Robertson ser blek och hängig ut. Jag missade lite info om Robertson...har han drabbats av något virus eller någon förkylning?

Higgins leder över White, Dott leder över Dave Herold, Robertson leder med 2-0 mot Williams, Murphy leder med 4-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in