2014-03-31, 16:04
Medlem
Auction house, är det nedstängt? Va e tag sedan jag lirade och tänkte köpa lite crafting material, men får bara ett meddelande om att "The Auction house is shutting down" , vad menas med detta?
Citera
2014-03-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Auction house, är det nedstängt? Va e tag sedan jag lirade och tänkte köpa lite crafting material, men får bara ett meddelande om att "The Auction house is shutting down" , vad menas med detta?

de tog bort AHt så du får farma alla mats själv
Citera
2014-03-31, 16:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Jag förstår vad du vill säga men min poäng är just det som du skrev. Tanken är att det skall vara samma kostnader, samma droprates på gear m.m. i HC och SC. Det är helt naturligt.

Men skillnaden är just att den genomsnittlige SC-spelaren har med sig flera miljarder (lågt räknat) in i RoS och vi i HC har typ runt 30 miljoner. Alltså det är sjukt stor skillnad. Kostar då lite crafting miljontals kronor, ja då är det ju balanserat för SC men inte för HC.

Tänk också på att när man spelar HC så är allt mycket dyrare eftersom gemsen försvinner när man dör så det blir dubbelt upp tufft att crafta. Mindre ingångspengar samt dyrare drift.

Det fetstilta är ju något en HC spelare antagligen varit medveten om med sen spelet släpptes, eller hur? =)
Får man då inte förbereda sig, precis som en SC spelare på att samla på sig guld, farma guld (endel köpte) innan RoS släpptes för att vara så förberedd man bara kunde? =)

Jag menar absolut inget illa emot dig eller någon annan HC spelare nu..
Men att skylla sin dåliga ekonomi i spelet pga att man är HC är bara en usel planering.
Citera
2014-03-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukui
de tog bort AHt så du får farma alla mats själv

Därav att det är en aning fetare dropps och mer kistor? Känns ju rätt märkligt att ta bort AH men samtidigt så är det ju en tjusning i att farma allt själv..

Däremot så känns farmingen en aning skum jämfört med D2, då menar jag inte att den är sämre på något vis men man får ju börja så jädra långt ifrån den miniboss/boss man vill åt! (?)
Citera
2014-03-31, 16:42
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Jag förstår vad du vill säga men min poäng är just det som du skrev. Tanken är att det skall vara samma kostnader, samma droprates på gear m.m. i HC och SC. Det är helt naturligt.

Men skillnaden är just att den genomsnittlige SC-spelaren har med sig flera miljarder (lågt räknat) in i RoS och vi i HC har typ runt 30 miljoner. Alltså det är sjukt stor skillnad. Kostar då lite crafting miljontals kronor, ja då är det ju balanserat för SC men inte för HC.

Tänk också på att när man spelar HC så är allt mycket dyrare eftersom gemsen försvinner när man dör så det blir dubbelt upp tufft att crafta. Mindre ingångspengar samt dyrare drift.
HC spelare har väl alltid haft samma förutsättningar att skaffa guld som de på SC? Har man 1 miljard eller mer har man antagligen spelat väldigt länge, köpt guld eller flippat items på AH, vilket alla är möjligt både på HC och SC.
Förstår inte varför hardcorespelare skulle ha mindre guld.
Citera
2014-03-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Därav att det är en aning fetare dropps och mer kistor? Känns ju rätt märkligt att ta bort AH men samtidigt så är det ju en tjusning i att farma allt själv..

Däremot så känns farmingen en aning skum jämfört med D2, då menar jag inte att den är sämre på något vis men man får ju börja så jädra långt ifrån den miniboss/boss man vill åt! (?)

knappt ingen ide att farma bossar i d3, dom enda bossarna som är värda att döda är sista bossen i rifts eller bossarna i bounties.
Citera
2014-03-31, 17:04
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
HC spelare har väl alltid haft samma förutsättningar att skaffa guld som de på SC? Har man 1 miljard eller mer har man antagligen spelat väldigt länge, köpt guld eller flippat items på AH, vilket alla är möjligt både på HC och SC.
Förstår inte varför hardcorespelare skulle ha mindre guld.

Hc spelare har mindre guld pga att softcore var helt översvämmat av bots, en miljard kostade typ 300kr? på hc skulle du behövt betala minst 20x det priset. Sen så var crafting mats dyrare på hc (igen för inga bots som farmar det), var ca 8-15ggr dyrare än sc. Detta innebär såklart att det var mycket mindre guld i rörelse + att folk har mycket lägre farming speed, så att hitta den där 300 mille legendaryn var väll typ omöjligt.
Citera
2014-03-31, 17:24
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
knappt ingen ide att farma bossar i d3, dom enda bossarna som är värda att döda är sista bossen i rifts eller bossarna i bounties.
En del bossar droppar mats man behöver för att crafta legendaries, typ azmodan droppar Lyekurns Diary. Kan väl vara värt ibland att farma.
Citera
2014-03-31, 17:24
Medlem
Andersson93s avatar
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Krille-2673/hero/9303098 Vill gärna ha förslag på förbättringar. Är det en bra spec jag använder? Kan inte så mycket om DH så skulle gärna vilja ha hjälp .

Dingade 70 för två dagar sedan så har inte kunnat spela mycket på den, än.
Citera
2014-03-31, 17:27
Medlem
Citat:

3 miljarder? Vilken drömvärld lever du i? Blizz har om jag inte minns helt fel gått ut med att 90% av spelarna ligger på under 20 miljoner.

Ta dina fantasi summor och stoppa upp de nånstans.

Obs: 20 miljoner är högt räknat
Senast redigerad av Soulborn 2014-03-31 kl. 17:32.
Citera
2014-03-31, 17:47
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Hc spelare har mindre guld pga att softcore var helt översvämmat av bots, en miljard kostade typ 300kr? på hc skulle du behövt betala minst 20x det priset. Sen så var crafting mats dyrare på hc (igen för inga bots som farmar det), var ca 8-15ggr dyrare än sc. Detta innebär såklart att det var mycket mindre guld i rörelse + att folk har mycket lägre farming speed, så att hitta den där 300 mille legendaryn var väll typ omöjligt.
Ja det har du rätt i. Men att säga att den genomsnittliga sc spelare har flera miljarder medans hc 30 miljoner är bara befängt. Sån enorm skillnad är det inte.
Att hitta ett item värt 300 miljoner var fruktansvärt rare. Jag hade över 800 timmar played innan RoS och hade då hittat ett, kanske två items jag fick iväg för mer än 200 miljoner. Spelar sc.
Ville man bli rik var det enda sättet att flippa items eller köpa guld.
Citera
2014-03-31, 17:50
Medlem
Loxuss avatar
Hur blir folk 70 så fort? Sitter dom dygnet runt och spelar? Min högsta ligger på typ lvl 48... ;(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in