2014-03-31, 10:50
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Är förvånad att ingen har länkat denna. Min polare provade denna builden på sin crusader och det funkade fint https://www.youtube.com/watch?v=HFAG_VZK8Q0
Tror dom fixat det där. Funkar nog inte längre
Citera
2014-03-31, 11:11
Medlem
swebarbs avatar
Ah fan va det ska va svårt att rolla en socket på items då.. har sån otur att alla fina 1hand weapon fan droppar utan socket och har slösat nu 20 breath i försök att rolla socket men utan lycka vafan alltså
Citera
2014-03-31, 11:14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Hoppas de sänker guldkostnaden för crafting för oss i HC snart. Har 37 miljoner. Då har jag spelat D3 sedan launchen och tradeat lite saker på HC AH:t.

Alla SC spelare har ca 3 miljarder och det är den siffran som Blizz har kalibrerat crafting-kostnaderna från.

Varför ska HC-spelare ha andra kostnader?
Spelet är exakt identiskt med SC, förutom att SC spelare kan dö utan bekymmer medans HC måste överleva.
Förutom det är allt lika, du gör ju själv ett val att spela HC framför SC.
När du gör det valet, så får du ju själv utgå vad du vill göra med ditt konto/char.

Att gnälla om detta är samma sak som folk på SC som gnällde på AH, man gör valet själv över hur sin char ska vara, köpa sig fördelar, eller spela upp den på egen hand utan att ta genvägar..

Om nu HC spelare påstår sig att saker är för dyra, sänk era egna krav för vad ni vill med er char eller så spela mer och grinda mer guld/gear så ni får vad ni vill.

Som sagt, allt är ett personligt val i vad man vill få ut
Citera
2014-03-31, 11:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ah fan va det ska va svårt att rolla en socket på items då.. har sån otur att alla fina 1hand weapon fan droppar utan socket och har slösat nu 20 breath i försök att rolla socket men utan lycka vafan alltså

Vill inte vara nedlåtande, men bara för att försäkra mig, du kollar att saken du rollar kan rolla socket innan du kör (e.g. frågetecknet vid sidan och kollar listan med möjliga resultat)?
Citera
2014-03-31, 12:23
Medlem
maltzors avatar
Någon som kan tipsa om en bra build till WD? Håller på att levla nu har och har riktigt dåligt gear.
Citera
2014-03-31, 12:33
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Hoppas de sänker guldkostnaden för crafting för oss i HC snart. Har 37 miljoner. Då har jag spelat D3 sedan launchen och tradeat lite saker på HC AH:t.

Alla SC spelare har ca 3 miljarder och det är den siffran som Blizz har kalibrerat crafting-kostnaderna från.

Många mina vänner har HC på hyllan ett tag till, dem säger allihop att spelet obalanserat och att gems droppas inte alls på samma vis som i SC, och kostnaderna för sakerna är helt galet höga då är meningslöst.
Jag tror att de kommer hotfixas eller så väntar blizzard in de och släpper "Ladder och då kommer nog HC blir bättre plattform...
Jag kan hålla med om att 20 miljoner för upgrade sinnesjukt särskilt i HC, där ni ifrån början inte haft möjligt kunna påverka så som de varit för oss i SC...
Jag funderar på börja i HC sen, när "Ladder går igång.
Citera
2014-03-31, 12:48
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Många mina vänner har HC på hyllan ett tag till, dem säger allihop att spelet obalanserat och att gems droppas inte alls på samma vis som i SC, och kostnaderna för sakerna är helt galet höga då är meningslöst.
Jag tror att de kommer hotfixas eller så väntar blizzard in de och släpper "Ladder och då kommer nog HC blir bättre plattform...
Jag kan hålla med om att 20 miljoner för upgrade sinnesjukt särskilt i HC, där ni ifrån början inte haft möjligt kunna påverka så som de varit för oss i SC...
Jag funderar på börja i HC sen, när "Ladder går igång.

Men är ni helt sämst eller? Jag började spela hc när ros kom, visst är saker dyra. Men vill ni ha samma utveckling som diablo 2 där guld inte spelar någon jävla roll alls? De första dagarna i ros klagade alla på att det inte droppade tillräckligt med deaths breath, nu har alla 300+. Om 2v när du har fixat alla gems i gear kommer du inte ha samma behov av guld. Visst att en del set delar är sjukt dyra att crafta, men har du sätt hur jävla lite set delar det faktist droppar?? (100+ legs här, 3set delar var av alla var lith of the undaunted). Så jag tycker endå det är helt överkomligt, det är fan inte meningen att du ska crafta 15 gröna items efter 1 dags spelande.

Plocka upp alla yellows du lootar och sälj så drar du någon mille /h i T1 rifts, mer än tillräckligt. Om man nu inte ska rerolla varje item man lootar 100ggr (vilket är helt idiotiskt). Sen kan du även skaffa goldskin och de där handskarna.

Det enda jag kan klaga på med ros, förutom mindre balansändringar som behövs är att leg crafting mats (dvs från unika mobs) droppas aldeles för lite, samt att exp är för lågt (i detta tempo kommer det fan ta 2år att ta paragon 300 från 0)
Senast redigerad av wastaah 2014-03-31 kl. 12:56.
Citera
2014-03-31, 12:53
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Någon som kan tipsa om en bra build till WD? Håller på att levla nu har och har riktigt dåligt gear.
http://diablo.somepage.com/popular/witch-doctor Här har du
Citera
2014-03-31, 14:43
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Med empowered shrine ligger jag på ca 70% CDR. Min all res ligger på 1500, men tänk på att intelligence ger ganska mycket all res.

Kul du gillar videon!

Så, nu har jag testat builden och glider igenom T1 utan problem!
Jag behöver dock lite mer apoc samt mer cooldown, annars är det ruskigt lugnt, snabb och rolig build måste jag säga
udda jämnfört med Frozen orb köra som jag gjort innan
Citera
2014-03-31, 14:44
Medlem
någon som fått en witching hour från bloodshards?
Citera
2014-03-31, 15:03
Medlem
börjar bli en aning frustrerad nu. spenderat par tusen blood shards på vapen. Inte fått en enda legend. utöver det har jag inte fått varken legend vapen eller quiver sen ros gick igång.

har någon lika tur som jag?
Citera
2014-03-31, 15:15
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Varför ska HC-spelare ha andra kostnader?
Spelet är exakt identiskt med SC, förutom att SC spelare kan dö utan bekymmer medans HC måste överleva.

Jag förstår vad du vill säga men min poäng är just det som du skrev. Tanken är att det skall vara samma kostnader, samma droprates på gear m.m. i HC och SC. Det är helt naturligt.

Men skillnaden är just att den genomsnittlige SC-spelaren har med sig flera miljarder (lågt räknat) in i RoS och vi i HC har typ runt 30 miljoner. Alltså det är sjukt stor skillnad. Kostar då lite crafting miljontals kronor, ja då är det ju balanserat för SC men inte för HC.

Tänk också på att när man spelar HC så är allt mycket dyrare eftersom gemsen försvinner när man dör så det blir dubbelt upp tufft att crafta. Mindre ingångspengar samt dyrare drift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in