2014-03-31, 10:42
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Alla nya champs är "OP" i början av den simpla anledningen att folk inte är van att möta dom, vilket ger ett visst övertag till den som spelar den nya karaktären.

Thresh som fortfarande är hemsk att möta var en ren mardröm när han precis släpptes. Aatrox var också ett helvete i början, minns att jag upptäckte hur hans passiv funkade när jag trodde jag hade en enkel kill under hans turret

Båda har ju också blivit gaaanska nerfade. Är inte bara det att man inte vet hur dom fungerar, dom är också ganska broken oftast.
Citera
2014-03-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Båda har ju också blivit gaaanska nerfade. Är inte bara det att man inte vet hur dom fungerar, dom är också ganska broken oftast.
Började spela i början av 2013 men visst fan var Rengar helt sjuk förr innan jag började? Har hört en hel del snack om att han har nerfats hur många gånger som helst.

Mjo, Elise är ju ett lysande exempel tycker jag, innan senaste patchen det vill säga.
Citera
2014-03-31, 11:39
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Började spela i början av 2013 men visst fan var Rengar helt sjuk förr innan jag började? Har hört en hel del snack om att han har nerfats hur många gånger som helst.

Mjo, Elise är ju ett lysande exempel tycker jag, innan senaste patchen det vill säga.

Haha ja, Rengar nerfas varje gång han blir fotm igen. Även Elise har ju nerfats typ 10 gånger.
Citera
2014-03-31, 12:01
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Jo tjena, allt från hans attack range, till spin up på E, till CD på Q till halverad till själarna stannar kvar på fältet, någonting jag missade på thresh?^^

Citat:
Haha ja, Rengar nerfas varje gång han blir fotm igen. Även Elise har ju nerfats typ 10 gånger.

Var faktiskt sugen på att skaffa Rengar, men han är generellt så lätt att möta med det som spelas på toppen idag, och med de nya permanent vision wards som skyddar mitten, så är det inte ens lätt att ganka om man bara kör mot någon som verkar ha lite koll på hur man wardar.
Senast redigerad av Jafan89 2014-03-31 kl. 12:03.
Citera
2014-03-31, 12:13
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tycker ni om rengar?
Vilka fungerar han mot top?
Eller är han bättre jungle?
Citera
2014-03-31, 13:34
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tycker ni om rengar?
Vilka fungerar han mot top?
Eller är han bättre jungle?

Jag tycker att han oftast är riktigt trevlig att möta nu för tiden om man är på toppen, han kan dock vara betydligt mer irriterande om han är i junglen, men även där så känns det högst hanterbart pga att han är helt enkelt inte så överdrivet farlig, först på level 6 så börjar det bli betydligt mer otryggt, men innan man kommit dit så har antagligen ens junglare hunnit med 4-5 betydligt farligare ganks redan mot det andra laget, och sålänge ens junglare har någonting innanför pannbenet och lansen börjar röra sig för att sänka katten om den kommer in i ens jungel, så är det inget större problem.

Såklart råkar någon feeda katten hårt i början på någotsätt, så kan det bli betydligt mer irriterande när den börjar roama, när man samtidigt kanske inte har satt upp en pinkward.

Men sammanfattning: Jag har verkligen ingenting emot att möta en Rengar, tycker tilloch med shaco kan vara mer irriterande änn denna.
Citera
2014-03-31, 16:10
Medlem
Awokad0s avatar
Rengar är bra för att man kan använda sina bans till något annat än de standard. Han countrar Nasus, Kha'zix och yasou. Vilket är väldigt vanliga bans. Dessutom en tankig rengar är fruktansvärt att möta late game.
Citera
2014-03-31, 16:42
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jo tjena, allt från hans attack range, till spin up på E, till CD på Q till halverad till själarna stannar kvar på fältet, någonting jag missade på thresh?^^

Att hans passiva på E från början låg på Q så att alla maxade Q först och fick extremt mycket passiv dmg+en hook med låg cd. Sjuuukt störigt att möta, haha.
Citera
2014-03-31, 17:13
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Om man lirar duo q vad anser ni är de lättaste positionerna för att carrya ett game ?
Vi brukar spela mid och adc när vi kan. Eller vore det bättre med andra positioner?

Det är sjukt dålig Map awarnes i silver. Ibland kan de stå vid busken bot med en ward utan folk ser honom xD jag försöker varje match bli bättre och plingar på mitt lag men de fattar ändå inte och när de dör så flamar de :@

Kör ni med smartcast ?funderar på o prova. Vad är för och nackdelar?
Om ni är duktiga tycker jag jungle och mid brukar fungera bra. Då får du eller din premade gärna köra en midlaner som snowballar lätt och kan hjälpa till mycket i ganks, typ diana, leblanc, veigar, galio, zed etc. När mid sedan börjat snowballa kan mid ganka bot och du babysitta top ifall den förlorar. För att vinna games måste man ofta kunna carrya dåliga spelare/ de som förlorar sin lane genom laning phase, väääldigt få personer är dåliga ett helt game igenom.
Citera
2014-03-31, 17:16
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Att hans passiva på E från början låg på Q så att alla maxade Q först och fick extremt mycket passiv dmg+en hook med låg cd. Sjuuukt störigt att möta, haha.
Ad scalingen låg extremt högt också, tror det var 280 % av bonus ad eller 310 % när den var fullt chargad. Lirade en del adc thresh och kunde komma upp i autos late game på nära 1.8k (passiv på max q + massa själar + typ maxad ad build). Nu kan jag inte komma på vad scalingen ligger på men det är väl typ halverat eller ännu mindre.
Citera
2014-03-31, 17:19
Medlem
EnDronts avatar
Citat:

Tidigare kunde du ju lira ap rengar då aoe:n på w hade 1:1 ap ratio och healen scaleade med ap. Du ultade, hoppade in i deras lag, la w x 2. Alternativt dfg innan. Räcker typ för att oneshotta adcs o så. Fruktansvärt broken. Sök på ap rengar på youtube.
Citera
2014-03-31, 20:34
Medlem
Hej!
Hörni jag behöver lite hjälp här!
Nu är de såhär att jag mainar Zed. Har spelat han länge, mestadels toplane då, men det kan hända att jag går mid. Men när jag går toplane så har mitt first item ALLTID varit Ruined king. Och efter det köpa ravenous hydra och black clever. Men jag undrar vad som är det bästa first item för Zed? Jag tycker det är Ruined?

Det är klart att detta går från person till person på hur man spelar Zed eftersom alla spelar han olika. Det beror ju också på vem man möter i laning phase. Men om vi tänker generellt vad tycker ni är bäst som first item?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in