2014-03-26, 03:43
Medlem
VinnieLaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Alltså, varför i helvete spelar man med locked kamera? Enda jag kan tänka mig är folk med 0 lp i bronze V som spelar på det sättet...

Är i plat och kör locked. Alltid gjort, kommer alltid göra.
Citera
2014-03-26, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Är i plat och kör locked. Alltid gjort, kommer alltid göra.

Skämtar du? Hur fan lyckas du? Du har ju ingen koll map-awareness eller koll över andra lanes? Hur fan vet du när/hur du ska ganka om du inte ens kan se lanen tills du kommer dit? Förstår inte hur fan folk kan spela med det. Du förstör ju bara för dig själv, du har fan ingen koll på något som händer i gamet. Hur vet du när du ska groupa med laget om du splitpushar eller använda teleport om du behöver det något game? Eller champs som Shen, TF, Pantheon osv. du blir verkligen begränsad när du kör med locked...
Citera
2014-03-26, 05:27
Medlem
Citat:
Alltså, varför i helvete spelar man med locked kamera? Enda jag kan tänka mig är folk med 0 lp i bronze V som spelar på det sättet...

Håller med, om man är högre än Silver lär man blivit så jävla carryad. Du har ju fan ingen kontroll över något, och du måste lita på ditt lag i soloq...
Citera
2014-03-26, 06:09
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Skämtar du? Hur fan lyckas du? Du har ju ingen koll map-awareness eller koll över andra lanes? Hur fan vet du när/hur du ska ganka om du inte ens kan se lanen tills du kommer dit? Förstår inte hur fan folk kan spela med det. Du förstör ju bara för dig själv, du har fan ingen koll på något som händer i gamet. Hur vet du när du ska groupa med laget om du splitpushar eller använda teleport om du behöver det något game? Eller champs som Shen, TF, Pantheon osv. du blir verkligen begränsad när du kör med locked...

Nu vet jag inte hur hårt du nyss slog hövve i golvet men du vet att man kan klicka på minimappen och kika runt?

Jag kör också med locked men har mellanslag att skicka ur låset med när jag ska kika runt.
Citera
2014-03-26, 08:16
Medlem
irkens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Håller med, om man är högre än Silver lär man blivit så jävla carryad. Du har ju fan ingen kontroll över något, och du måste lita på ditt lag i soloq...

Det är ju upp till en personligen, vad man gillar själv. Vissa gillar det andra inte & man är ju inte sämre för man gör det. Lite som med smartcast.

---
Team builder är live nu, vad tror ni om det? Kommer ni spela med det något?
Citera
2014-03-26, 10:04
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Team builder är live nu, vad tror ni om det? Kommer ni spela med det något?

Äntligen känner jag. Gillade det skarpt när det var uppe för test. Skönt att man slipper instalocks och eventuellt tjafs i pre-game chatten om vilka positioner man vill ha och dylikt. Även om väntetiden kan vara lång ibland så tycker jag det är mödan värt.
Citera
2014-03-26, 10:10
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Haha! Kommer ihåg när jag började spela LoL, då körde jag alltid med kameran låst. Berodde iofs på att jag spelade på laptop och utan en riktig datamus, Men håller med annars. Det känns helt handikappat att ha den låst, då man har ingen riktig kontroll på vad som händer och sker i närheten.
Citera
2014-03-26, 10:46
Medlem
Dub1Downs avatar
Det är en vanesak, jag har alltid spelat med låst kamera. Man kan hålla in vänster musknapp vart på minimapen man vill se vad som händer. Mapawareness får man av att spela mycket, sen hurvida man kör med låst eller inte är en smaksak. Jag är plat3. Har polare ännu högre upp som även dom kör med låst kamera.
Citera
2014-03-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Varför bygger du sunfire om du vill kunna skada torn mer? Är inte randuin + valfritt hp item bättre? Om din motståndare står bredvid dig får ju du turret aggro annars.

Edit: alternativt om man bortser från picks: ta objectives för att sedan gå och ganka dig tidigt. Kommer du så långt som att ta ner tier 2 torn gör deras junglare något åt helvete fel om man inte kan ganka någon som är så pushad. I övrigt låter er taktik som ungefär det som Fnatic kör ganska ofta, alltså ha en person som splittar med teleport.
Dom kom ofta på besök, men då var det 4v3 mid så då höll jag dom där och sedan så pushade mitt lag mid istället.

Sunfire går snabbt att få, early game är det ju inte alls säkert att jag lyckas få igång en bra split-push om jag inte kan få ett övertag över min motståndare. Men jag förstår hur du tänker, men det funkar även med sunfire. Objectives hade dom svårt att ta för det var press på många ställen för så fort deras junglare visade sig top så kunde resten av laget ta drake eller alternativt skicka vår junglare bot och pusha där istället.
Citera
2014-03-26, 12:34
Medlem
Alltså det här med map awerness, folk har ju ofta så sjukt dålig koll ändå, eller så är det mest mina kompisar som jag spelar med som har det.

Själv har jag ocd att kolla på mini mappen så ofta jag kan utan att det stör spelandet, något man lätt skaffar sig i SC2 då man måste hålla koll efter en liten liten röd plupp vartsomhelst där man har vision som kan försvinna när som helst också. Ahhh medivac drops.
Citera
2014-03-26, 13:17
Medlem
Caprice110s avatar
Om man lirar duo q vad anser ni är de lättaste positionerna för att carrya ett game ?
Vi brukar spela mid och adc när vi kan. Eller vore det bättre med andra positioner?

Det är sjukt dålig Map awarnes i silver. Ibland kan de stå vid busken bot med en ward utan folk ser honom xD jag försöker varje match bli bättre och plingar på mitt lag men de fattar ändå inte och när de dör så flamar de :@

Kör ni med smartcast ?funderar på o prova. Vad är för och nackdelar?
Citera
2014-03-26, 13:40
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Om man lirar duo q vad anser ni är de lättaste positionerna för att carrya ett game ?
Vi brukar spela mid och adc när vi kan. Eller vore det bättre med andra positioner?

Det är sjukt dålig Map awarnes i silver. Ibland kan de stå vid busken bot med en ward utan folk ser honom xD jag försöker varje match bli bättre och plingar på mitt lag men de fattar ändå inte och när de dör så flamar de :@

Kör ni med smartcast ?funderar på o prova. Vad är för och nackdelar?

Smartcast är bra på lee om man ska wardjumpa fort som fan, men man måste kunna längden och klickar du fel i en tf där du är slowad som ett as så kommer du gå i slowmotion till positionen du klickar i. Du kan ställa in så att bara 'ward' är smartcast men Q föredrar jag som synlig detsamma med nidalees spjut för det känns lättare att träffa

jag skulle chansa på att för att ha hög carry ratio så är det mid som gäller, jag minns att när jag middade så vann jag majoriteten av matcherna och det leder till att man kan roama vart du vill
Senast redigerad av SpooN. 2014-03-26 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in