Citat:
Ursprungligen postat av
EnDront
Varför bygger du sunfire om du vill kunna skada torn mer? Är inte randuin + valfritt hp item bättre? Om din motståndare står bredvid dig får ju du turret aggro annars.
Edit: alternativt om man bortser från picks: ta objectives för att sedan gå och ganka dig tidigt. Kommer du så långt som att ta ner tier 2 torn gör deras junglare något åt helvete fel om man inte kan ganka någon som är så pushad. I övrigt låter er taktik som ungefär det som Fnatic kör ganska ofta, alltså ha en person som splittar med teleport.
Dom kom ofta på besök, men då var det 4v3 mid så då höll jag dom där och sedan så pushade mitt lag mid istället.
Sunfire går snabbt att få, early game är det ju inte alls säkert att jag lyckas få igång en bra split-push om jag inte kan få ett övertag över min motståndare. Men jag förstår hur du tänker, men det funkar även med sunfire. Objectives hade dom svårt att ta för det var press på många ställen för så fort deras junglare visade sig top så kunde resten av laget ta drake eller alternativt skicka vår junglare bot och pusha där istället.