2014-03-30, 20:49
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Hur många här spelar med Camera WASD, Attacker 1,2,3,4 och inventory Q,E,R? Jag gör de och jag ser hur folk spelar med standard och drar cameran med musen? man måste ju förfan få stressproblem med handleder osv av de?

Jag spelar så. Men jag har en sån här. Abilitys är på 1, 2, 3 samt 5. Summoner spells på 4 och 6. Items har jag på R, F och T. Trinket är på Q.

Tyckte det var jobbigt att flytta skärmen med musen när jag börja med lol, jag hade nån vana från warcraft att flytta skärmen med piltangenterna.
Citera
2014-03-30, 21:22
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Undrar en sak. Ni som spelar Yasuo hur gör ni för att träffa med hans virvelvind? Tycker alltid att det ser så lätt ut när andra gör det men när jag själv spelar så har jag jättesvårt att få den dit jag vill.

Spelar honom inte så mycket då han är bannad (silver) samt tycker han behöver spelas med ngn i laget som har knock up. Vilket folk inte väljer även om man ber dem ^^

Men när jag spelar honom så är det enbart mid. Jag brukar försöka förutse vart de kan tänka sig att gå. Så jag lägger den mot ena sidan av champen och alltså inte där han står. Men man märker vad det är för folk man spelar mot, ibland så står de ofta stilla och då lägger jag den rakt på dem :=)

Vad tror ni om yasuo bruiser?

Samt vad tycker ni om rengar? Top eller jungle? AD eller tank?
Citera
2014-03-30, 22:52
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
menar du special attackerna? Jag är ganska ny till LoL. lvl 17 bara. om du menar flash och de så är de 5 och 6

Camera: WASD
Attacks: 1234
Flash och dyl.: 56
Inventory: QER
Fokus Hero camera: C
Stop: H
Attack: §

Ibland kan det vara irriterande att styra med musen, men sålänge man inte är mitt i en fight så brukar det inte vara ett problem, och när man väll är i en fight så är space ens näst bästa vänn.

Det brukar nog vara i laning fasen när man är bot eller top musen kan vara irriterande, när lanen går fram och tillbaka och man vill inte ha det centraliserat på sig själv och manuellt korrigera detta, men sammtidigt ha fokus på precis allting annat under tiden.
Citera
2014-03-30, 22:55
Medlem
Uff har fortfarande inte lyckats vända mina matcher :/
Förlorat väldigt mycket matcher på sistone nu även om jag är rätt stark.
Måste bryta denna onda bubbla

Tackar för dom senaste tippsen dock.

En kort highlight från senaste matchen strax innan vi förlorade om nån är intresserad.
Detta game kan jag nog skylla på mig själv dock, skulle nog slutat farmat så laget kunde få mera guld.
Snodde baron strax innan i ett desperat försök att vinna

http://www.twitch.tv/dark_entity/c/3981359
Citera
2014-03-30, 23:04
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Spelar honom inte så mycket då han är bannad (silver) samt tycker han behöver spelas med ngn i laget som har knock up. Vilket folk inte väljer även om man ber dem ^^

Men när jag spelar honom så är det enbart mid. Jag brukar försöka förutse vart de kan tänka sig att gå. Så jag lägger den mot ena sidan av champen och alltså inte där han står. Men man märker vad det är för folk man spelar mot, ibland så står de ofta stilla och då lägger jag den rakt på dem :=)

Vad tror ni om yasuo bruiser?

Samt vad tycker ni om rengar? Top eller jungle? AD eller tank?

Bannad? varför då? Jo håller med om att han mår bra av att ha en lagkamrat med knock up typ Xins Q eller liknande.
Citera
2014-03-30, 23:13
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
http://www.twitch.tv/dark_entity/c/3981359

Haha dat ace!
Citera
2014-03-30, 23:18
Medlem
Lols

Undrar om jag hunnit fått en penta om inte trundle tog killen på Lee.
Kanse för lång tid innan jag tar Annie ändå
Citera
2014-03-31, 01:51
Medlem
BrainDisorders avatar
Har tröttnat på LoL som fan, spelar endast aram när jag väl spelar. Men såhär på "fyllan" så prövade jag Team Builder och körde som adc. Tog typ 2 sekunder så hade jag hittat ett game och inte långt därefter startade matchen. Bra jobbat Riot!
Citera
2014-03-31, 07:53
Medlem
Jag hittar också snabbt matcher med team builder. Men verkar vara många som har problem med långa väntetider. Har provat team builder fem gånger och det har gått grymt snabbt varje gång. Så än så länge är det positiv erfarenhet för mig bara.
Citera
2014-03-31, 08:51
Medlem
Har också prövat teambuilder nu ett par kvällar. Väntetiden för mig har varit väldigt lång cirka 10-15min (har köat som ADC). Ofta är det supporten som fattas vilket kanske inte är så konstigt.

Mest irriterande är dock att matcherna har varit väldigt ensidiga på grund av nivå skillnaderna mellan spelarna. Är själv silver 1 och de motståndare jag mött i botlane har ofta varit mellan platinum och diamond.

Läste dock att i något skede kommer RIOT att implementera en funktion som tar i beaktande erfarenheten man har med rollen/champen man valt vid matchmakingen.

"Because Team Builder knows what champion you are going to play and where you are going to play that champion, it will eventually be the first matchmaking system to take into account your experience with your current champion, position or role."

Överlag tycker jag att teambuilder är väldigt bra då man faktiskt får spela de roller som man vill träna på.
Citera
2014-03-31, 08:58
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Bannad? varför då? Jo håller med om att han mår bra av att ha en lagkamrat med knock up typ Xins Q eller liknande.

De tycker han är OP :P
Citera
2014-03-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
De tycker han är OP :P
Alla nya champs är "OP" i början av den simpla anledningen att folk inte är van att möta dom, vilket ger ett visst övertag till den som spelar den nya karaktären.

Thresh som fortfarande är hemsk att möta var en ren mardröm när han precis släpptes. Aatrox var också ett helvete i början, minns att jag upptäckte hur hans passiv funkade när jag trodde jag hade en enkel kill under hans turret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in