Citat:
Ursprungligen postat av
sauron1
Jag respekterar din åsikt. Men hur kan du tro att lägenheten är mord och styckningsplats?
Borde man inte ha hittat teknisk bevisning som styrker det om så skulle vara fallet.
KJ:s lägenhet såg ju ut som ett mindre bombnedslag, städning verkar inte vara hans starka sida.
Jo, det borde man ha hittat, och hade kanske gjort det om man hade undersökt lägenheten mer noggrant tror jag. Åklagaren ledde förundersökningen och dirigerade därmed polisens tekniker, fantasi lider hon inte brist på, dock är jag tvivlande angående hennes inlevelseförmåga, var finns detektiven inom henne?
Lägenheten borde ha undersökts ännu mer, det hade kanske gynnat alla parter, även de som troligtvis är oskyldiga och som diskuteras här tror jag.
Åklagarens bevisning går ut på att VB mördades i lägenheten, något alternativ skönjer jag icke i detta garnnystan som kallas FUP. Problemet är att man inte har belägg för att brottsplatsen är lägenheten. Gärningsbeskrivningen säger inom Bodens kommun, hur kan man säga så när brottsplatsen är okänd?
VB kan lika gärna ha körts till en grannkommun, och då kan vem som helst ha mördat VB, för KJ befann sig i bostaden och hos sin bror såvitt känt är, VB gick därifrån.
KJ kan inte skaffa sig ett alibi pga åklagarens tämligen svävande ordalag.
Brott mot griftefriden, troligt, mord är jag inte alls så säker på.