Citat:
Ursprungligen postat av
calmsolution
Innan jag svarar på dina frågor så vill jag att du svarar på varför du har utgått ifrån att;
1. Någon har konverterat mig
2. Jag är kristen
3. Jag är religiös
På ovanstående vill jag att du hänvisar till mina inlägg där du fick den uppfattningen. När du har gjort detta vill jag att du sätter dig ner, andas djupt och sedan försöker använda all din logik och analytiska förmåga för att återigen omvärdera dina åsikter om mig.
Här frågar jag om du blivit konverterad
Citat:
Ursprungligen postat av
lillalilja
Har någon gjort såhär för att konvertera dig? Varför behöver man använda manipulation för att övertyga någon om att en viss religion är något man ska tro på? Här tycker jag att det passar att du berättar om dina starkaste argument till att du själv blev kristen. Eftersom att jag utgår ifrån att ingen föds religiös så antar jag att varje religiös individ måste ha blivit övertygad av någon och argumenten som används vid övertygelse är jag intresserad av.
Citat:
Ursprungligen postat av
calmsolution
Att han inte ger sig tillkänna, då finns nämligen inte diskussionen.
Skulle Gud indikera sin existens idag kommer all tid gå åt till just existensfrågan, inte hans bud.
I detta inlägg tolkar jag att du är religiös. Eftersom att du pratar om just en gud, inte flera och inte Allah så tror jag att du är kristen. Själv är jag inte religiös, på grund av det resonerar jag som så att eftersom att det inte finns några bevis på guds existens så finns det inte heller något att diskutera. Jag har utgått från mig själv men det verkar som att jag misstolkat dig.