2014-03-30, 19:11
  #24709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innovative
Oerhört tragiskt det som skett, och jag antar att det kommer att bli vedergällningar. Men jag hoppas att det inte blir ännu en julgran som får sätta livet till.

Och att dom/den som gjort detta kommer att bli utlämnad av personer som vet vem det är...

Vila i frid, tänker på din familj...

Får hoppas att du har rätt att de som gjort det här ynkliga fegisdådet blir utpekade, men är mycket tveksam.
Det måste till vedergällningar eftersom dödsfallet skett i DIFs namn. Eftersom ingen tagit på sig mordet betyder det att det är fritt fram.
Citera
2014-03-30, 19:17
  #24710
Medlem
STHLMisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Att ge sig på kvinnor och barn är faktiskt väldigt fegt vad du än säger , särskilt när det är helt oskyldiga individer . Och nej jag är inte från Skåne.


Oskyldiga individer.. som vår 40 åriga broder med 2 barn som gick bort menar du? Hur var HAN delaktig eller skyldig i våld menar du? Jag vet att han INTE var det då jag gått på matcher sen tidigt 70-tal! Eller är ALLA från skåne idioter?????????
Jag SÄNKER alla från skåne utan att blinka efter idag! SKYLL på eran jävla låtsas firma som FLYR och sen skyller allt på DIF! Det var väl DIF som döda vår broder också vid eftertanke ? Han som trots allt var en riktig supporter!
Citera
2014-03-30, 19:19
  #24711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Oskyldiga individer.. som vår 40 åriga broder med 2 barn som gick bort menar du? Hur var HAN delaktig eller skyldig i våld menar du? Jag vet att han INTE var det då jag gått på matcher sen tidigt 70-tal! Eller är ALLA från skåne idioter?????????
Jag SÄNKER alla från skåne utan att blinka efter idag! SKYLL på eran jävla låtsas firma som FLYR och sen skyller allt på DIF! Det var väl DIF som döda vår broder också vid eftertanke ? Han som trots allt var en riktig supporter!

SOm sagt så är jag inte från Skåne , nej jag tror dig han var säkert inte inblandad i något våld och det är förbannat tragiskt , men den situation jag pratar om är att gårdare verkar attackerat någon krog där det var flertalet barnfamiljer , lämna dom utanför händelser som dessa, nu vet jag inte om det var före eller efter ,men det kan ju ha varit en hämndaktion för det.
Citera
2014-03-30, 19:20
  #24712
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Oskyldiga individer.. som vår 40 åriga broder med 2 barn som gick bort menar du? Hur var HAN delaktig eller skyldig i våld menar du? Jag vet att han INTE var det då jag gått på matcher sen tidigt 70-tal! Eller är ALLA från skåne idioter?????????
Jag SÄNKER alla från skåne utan att blinka efter idag! SKYLL på eran jävla låtsas firma som FLYR och sen skyller allt på DIF! Det var väl DIF som döda vår broder också vid eftertanke ? Han som trots allt var en riktig supporter!

Har du tappat alla dina hjärnceller då? om du gått sen tidigt 70tal? då är du ju 45+? om inte 50+?

Varken jag eller pederN är ifrån Skåne vi är från Norrland... så snälla sluta anklaga oss för vad som hänt idag. Det är jävligt tragiskt att han dog och var en vanlig julgranssupporter men två fel gör inte ett rätt! och jag tror knappast han vill att ni ska springa och slå ner oskyldiga heifare som hämnd.
Citera
2014-03-30, 19:25
  #24713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
som vår 40 åriga broder med 2 barn som gick bort menar du?

Din jävla lallare, nyktra till och gå och lägg dig snorunge!!
St*fan I*aksson vart 44 år.. inte 40 som du påstår, vet du inte ens hur gammal han var så ska du inte kalla honom "broder". Du har ingen koll för 5 jävla öre, du har inte varit på matchen idag, du har suttit på pojkrummet och hetsat upp dig och skrivit en massa skit på Flashback, kissa och gå och lägg dig din jävla fjant!!
Citera
2014-03-30, 19:28
  #24714
Medlem
karlsoons avatar
Jahapp då ska Difsupportrarna sabba en hel match för alla dom som är där och älskar sporten.

Bra gjort jävla idioter. Är det så mycket begärt att fokusera på sporten för en gång skull? Nej det är tydligen bara supa knarka och slåss som är kul. Och när man åker på stryk grinar man ut i media
Citera
2014-03-30, 19:30
  #24715
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag lite frågor, och dessa riktas till er Kat-C supportrar/grabbar...dock inte "tuffingar" som STHLMism...tack.

Vad kommer detta få för effekter i era kretsar?
Kommer ni nu att föra en dialog med varandra, ang övervåld?
Har ni haft dialoger med varandra förut om vad man får/inte för göra..?
För visst finns det väl även en sorts kutym hos er, att man inte slår/sparkar på en som redan ligger?




// Tack för svar
Citera
2014-03-30, 19:33
  #24716
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad kommer detta få för effekter i era kretsar?
Kommer ni nu att föra en dialog med varandra, ang övervåld?
Har ni haft dialoger med varandra förut om vad man får/inte för göra..?
För visst finns det väl även en sorts kutym hos er, att man inte slår/sparkar på en som redan ligger?

// Tack för svar

Tror inte det kommer att ge några effekter långsiktigt, men antagligen kortsiktigt. Dvs att det kommer vara lugnt en stund framöver och sedan gå tillbaka till det "normala".

Om man tittar på imorgon AIK-IFK så på förhand var det ju givet att det skulle bli något slagsmål imorgon då AIK lär vara revanschsugna sedan i höstas. Men tror som sagt att det inte kommer att eskalera så mycket.

Dialoger och dialoger, det finns "oskriva" regler. Inga vapen, inget mot liggande personer och sånt.
Citera
2014-03-30, 19:35
  #24717
Medlem
STHLMisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --A.D.I.O.S--
Din jävla lallare, nyktra till och gå och lägg dig snorunge!!
St*fan I*aksson vart 44 år.. inte 40 som du påstår, vet du inte ens hur gammal han var så ska du inte kalla honom "broder". Du har ingen koll för 5 jävla öre, du har inte varit på matchen idag, du har suttit på pojkrummet och hetsat upp dig och skrivit en massa skit på Flashback, kissa och gå och lägg dig din jävla fjant!!

Håll käften din jävla tönt! Han var en broder till mig och alla andra DIF oavsett. Har ingen koll? Visst vi säger så om det får dig att må bättre! Jag vet MER än du, det räcker så! Kissa och gå och lägg dig själv din jävla horunge! Om du vill något så är det bara ett PM som behövs så får vi se vem som är kissnödig! TÖNT
Citera
2014-03-30, 19:35
  #24718
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ok, så uppgiften att en pappa skyddade sin dotter med sin kropp är rent påhitt?

"– De var överallt och slog omkring sig på allt och alla. Värst var det som hände i soffan längst in i lokalen. Där satt två tjejer i 20-årsåldern och det blödde kraftigt från deras ansikten. De träffades av flaskor, glas och stolar som killarna kastade på dem, helt besinningslöst. Pappan till en av tjejerna var på plats och han la sig över sin dotter för att skydda henne"

Om jag (30 år) och min mamma (63 år) äter lunch på krogen, räknas vi också som en "barnfamilj" då?
Citera
2014-03-30, 19:35
  #24719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jahapp då ska Difsupportrarna sabba en hel match för alla dom som är där och älskar sporten.

Bra gjort jävla idioter. Är det så mycket begärt att fokusera på sporten för en gång skull? Nej det är tydligen bara supa knarka och slåss som är kul. Och när man åker på stryk grinar man ut i media
Du kan ju börja med att läsa runt lite först.
Citera
2014-03-30, 19:38
  #24720
Medlem
fosho123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STHLMism
Jag vet att du är bajen, men du har så jävla rätt i det du skriver! Heif's granar ska jag själv PERSONLIGEN att sänka så fort jag får tillfälle! Skiter dessutom om det är "barn och fruar" som går ner i backen!! Jag tänker slå ALLT som pratar som ett jävla mongo!

Snubben som snackar på radion har ju råkoll som ALLA från skåne! JÄVLA TATTARE

Nu går du lite över gränsen va? Gå på firmagrabbarna som TROLIGTVIS orsakade det här, inte oskyldiga barn eller kvinnor eller män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in