2014-03-21, 14:33
Medlem
Letar efter ett spel som likar warcraft 1/2 grafikmässigt och utseende mässigt men man gick på en "stig" igenom banorna (va nog mest ute i skogen).. kommer ihåg att man på vägen kunde hitta en får hage som man kunde föda upp får i.. minns ej dock om man fick ull eller slakta dom typ.. man hade en viss tid på sig och mötte monster på vägen, kommer ihåg att jag hade skit svårt för en bana som jag aldrig klarade..

detta är troligen från mitten 90tal, man hade nog en warcraft minimap också, man upptäckte kartan medans man gick
Citera
2014-03-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
Letar efter ett spel som likar warcraft 1/2 grafikmässigt och utseende mässigt men man gick på en "stig" igenom banorna (va nog mest ute i skogen).. kommer ihåg att man på vägen kunde hitta en får hage som man kunde föda upp får i.. minns ej dock om man fick ull eller slakta dom typ.. man hade en viss tid på sig och mötte monster på vägen, kommer ihåg att jag hade skit svårt för en bana som jag aldrig klarade..

detta är troligen från mitten 90tal, man hade nog en warcraft minimap också, man upptäckte kartan medans man gick
Det första jag tänkte på va Sacred,kan det stämma?
Citera
2014-03-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det första jag tänkte på va Sacred,kan det stämma?

nee inget rpg, va mer strategi men man hade nog inga byggnader, va bara en hjälte man hade eller om man fick fler gubbar längs vägen eller så fanns det byggnader längs vägen..kommer inte ihåg
Citera
2014-03-24, 15:55
Medlem
Halloj, jag letar efter ett onlinespel där man typ kunde skapa sin spelare och sitt hus, sedan kunde man tjäna pengar. Det fanns en tidsmaskin där man kunde resa genom tiden. Det kostade typ 10 guldmynt.

det är inget 3D spel, 2D där man klickar sig runt.

vad kan detta spel heta ???
Citera
2014-03-26, 11:39
Medlem
Zombotron 2 time machine?
Citera
2014-03-26, 23:39
Medlem
MrBajs414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Tyvärr inte, tack ändå för en kvalificerad gissning.
Wacky Races?

Edit: Var kanske lite sent.
Senast redigerad av MrBajs414 2014-03-26 kl. 23:41.
Citera
2014-03-30, 00:25
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag söker titel på ett bilspel jag testade några få gånger under tidigt, tidigt 00-tal.

Spelet kan mycket väl ha gjorts under sent 90-tal, och var inget racing utan mer att man kunde köra som man ville längs landskap och liknande. Det fanns mötande trafik man kunde krocka med. Jag minns att jag en gång körde längs en väg förbi ett gräslandskap och berg med regn och blixtar som väder.

Det jag minns mest var att det fanns kossor man kunde köra på. De rörde sig inte ett skvatt utan det var liksom en pixlad bild av en ko så det såg ut som en rekvisitaskylt när de välte. De dog inte utan muade på när man flyttade dom med bilen.

Det var inte Need for Speed utan nåt mer "blygsamt" spel tror jag.
Citera
2014-03-30, 01:05
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Jag söker titel på ett bilspel jag testade några få gånger under tidigt, tidigt 00-tal.

Spelet kan mycket väl ha gjorts under sent 90-tal, och var inget racing utan mer att man kunde köra som man ville längs landskap och liknande. Det fanns mötande trafik man kunde krocka med. Jag minns att jag en gång körde längs en väg förbi ett gräslandskap och berg med regn och blixtar som väder.

Det jag minns mest var att det fanns kossor man kunde köra på. De rörde sig inte ett skvatt utan det var liksom en pixlad bild av en ko så det såg ut som en rekvisitaskylt när de välte. De dog inte utan muade på när man flyttade dom med bilen.

Jag gissar på att det är något spel i Cruis'n-serien.

http://www.youtube.com/watch?v=GO-TIuMyLvE
Citera
2014-03-30, 12:06
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag gissar på att det är något spel i Cruis'n-serien.

http://www.youtube.com/watch?v=GO-TIuMyLvE

Nja, det var liksom inget tävlingsmoment vad jag minns. Och kossorna exploderade inte när man körde på dom utan föll bara omkull och fortsatte att råma. Lite bättre grafik var det nog också, men minns inte helt.
Citera
2014-03-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames

Det där med kossorna påminner väldigt mycket om Monstertruck Madness.
Citera
2014-03-30, 12:16
Medlem
Letar efter ett spel på Original Xbox som innehöll typ massa mini spel. Det var ett där man typ skulle försvara en hamburgare när andra laget försökte skjuta ner den och så var det massa bilar i det. Tror att spelet var från 18+ eller nåt men jag kan självklart ha helt fel. Tacksam för svar!
Citera
2014-03-30, 21:13
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Det där med kossorna påminner väldigt mycket om Monstertruck Madness.

Det spelet har jag Men tror det var så med i ett liknande bilspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in