2010-08-12, 02:04
Bannlyst
Söker ett SVENSKT spel som går ut på att man ska svara på frågor. Man kan ta sig upp i nivå och bli "befodrad" på jobbet för att till slut bli typ skådespelare. Man väljer karaktär i början av spelet.

Jag tror man har ett kontor man kan gå runt i också.
Citera
2010-08-12, 16:34
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Jag söker några äldre roligt spel som min dator klarar av att spela på. Klarar inte ens CS utan lagg på den här skiten

Age of Empires,
strret wars et.c. Sådana spel jag faller för.

LETAR även efter två spel.

1). Man stog vid typ en mack, så åkte bilar förbi som man kunde racea mot. Vann man fick man deras bil har jag för mig. Skitdålig grafik och gammalt spel men roligt som fan.

2). Viewn är ungefär ovanför som i GTA och man börjar med en thug vid sitt HQ. Sedan ska man försöka ta över affärer med hjälp av sina gangsters. Ju mer man tjänar ju mer "gubbar" kan man göra, så ska man försöka ta över sin fiendes rivir. "True crime" eller något har jag för mig att det heter.

I början så hör man pistolskott när man sätter igång spelet iaf, också gammalt spel.

Det första spelet du söker, kan det vara Hotrod tro? kom ihåg att jag spelade nått som passar din beskrivning och jag har för mig att det hette så.

Edit: googlade en snabbis och såg att det fanns en massa nyare spel som heter Hotrod, så det blir nog svårt att hitta det gamla.
Senast redigerad av Shroomface 2010-08-12 kl. 16:46.
Citera
2010-08-12, 16:37
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Söker ett SVENSKT spel som går ut på att man ska svara på frågor. Man kan ta sig upp i nivå och bli "befodrad" på jobbet för att till slut bli typ skådespelare. Man väljer karaktär i början av spelet.

Jag tror man har ett kontor man kan gå runt i också.

Låter som datorspelet "Wannabe". Kan dock inte minnas om man blev skådespelare tillslut.

http://www.testhuset.nu/visatext.asp?id=714
Citera
2010-08-12, 16:41
Medlem
Snitz3ns avatar
tjena ! jag söker ett äldre dataspel som jag spelade för ca 10 år sedan. jag kommer inte ihåg vad spelet heter men det liknar Yanloong Legend väldigt mycket (http://www.twoplayergames.org/play/2..._Legend_2.html ) , det är samma typ av spel bara att det är ett riktigt spel och inget onlinespel. Man spelar 2 st på samma dator. Någon som vet vad jag menar?

Tack på förhand / Snitz3n
Citera
2010-08-12, 16:46
Medlem
DrGordons avatar
Nu är det så att jag länge känt mig uttråkad av att spela alla dessa shooter, strategy, tycoon m.m och för att bryta denna loop tänkte jag ge mig på något nytt och rätt främmande för mig, nämligen detektiv / äventyrs genren. Är helt grön på detta ämne och har verkligen försökt hitta några lämpliga kandidater på egen hand men inte riktigt fastnat.

Främst söker jag detektiv (mystery spel?) där man inte nödvändigtsvis behöver gå för egen hand, det duger om man klickar sig fram också. Det får gärna vara lite creepy stämning (mentalsjukhus vore ultimat!) där du t.ex ska ta reda på vad som hänt, ja ni fattar. Spelet ska gärna vara så nytt som möjligt men självklart inget krav, vill bara ha ett riktigt bra spel som ja kan slösa bort många timmar på. Hjälp mig kära vänner!
Citera
2010-08-12, 17:46
Medlem
Jag söker spelet Pipe Dream från 90-talet. Söker en specifik variant av det, den jag spelade på fritids. Har sökt efter pipe men får bara andra versioner.

Den version jag söker hade grå bakgrund, rutmönster som var "spelplan", till vänster var det poäng och bild på nästa rör man skulle få. Muspekaren var i form av något slags verktyg. Det som rann i röret var limegrönt.

Har för mig att man kunde åka genom brunnar för extra poäng. Och att det fanns redan utplacerade bitar på planen som gav bonus om man åkte genom dem.

På den tiden laddade man ner det, kanske finns det online nu.

Någon som vet vilken version jag menar, någon som vet hur jag får tag i det?
Citera
2010-08-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottenkotten
Okej, tack skall du ha. Jag ska kolla upp detta. Har du något mer på lager, i typ med länken jag skickade Har kollat lite på Max n Sam, men har ingen erfarenhet av det spelet. Någon här?

Hörde nyligen talas om Machinarium. Ett nytt spel som har fått väldigt höga betyg. Säljs just nu för typ 50 spänn istället för 200. Fram tills den 13de. Men finns även demo att ladda ner.
Citera
2010-08-13, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Låter som datorspelet "Wannabe". Kan dock inte minnas om man blev skådespelare tillslut.

http://www.testhuset.nu/visatext.asp?id=714

Åh! Rätt! Tack så jättemkt.

GAZXC: http://www.google.se/images?um=1&hl=sv&tbs=isch:1&sa=1&q=Pipe+game&btnG =S%C3%B6k&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Kolla där ifall det är något av dem?
Senast redigerad av Ayestfu 2010-08-13 kl. 03:55.
Citera
2010-08-13, 10:49
Medlem
Citat:
Åh! Rätt! Tack så jättemkt.

GAZXC: http://www.google.se/images?um=1&hl=sv&tbs=isch:1&sa=1&q=Pipe+game&btnG =S%C3%B6k&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Kolla där ifall det är något av dem?

Smart. Det är den här http://www.lauppert.ws/screen1/win16/pipedream-lucasarts.png
Fattar dock inte vad versionen heter eller hur jag laddar ner den.
Citera
2010-08-13, 12:14
Medlem
projectwells avatar
Tjena! jag letar efter några sköna Single player spel. som är lika eller ballare än tex Dark messiah, AvP2
Assasin's creed II.

svara med era personliga favoriter
Citera
2010-08-13, 12:33
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av projectwell
Tjena! jag letar efter några sköna Single player spel. som är lika eller ballare än tex Dark messiah, AvP2
Assasin's creed II.

svara med era personliga favoriter

Kommer direkt tänka på ett ställe i något av hl2 spelen......
Man är i ett sjukhus, och det är religt nice musik till, väääääldigt mycket action
Citera
2010-08-13, 12:41
Medlem
projectwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Kommer direkt tänka på ett ställe i något av hl2 spelen......
Man är i ett sjukhus, och det är religt nice musik till, väääääldigt mycket action

då får jag ta o testa HL2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in