2014-03-27, 18:08
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
"Automatiskt insamlad information: När du använder tjänsterna samlar vi automatiskt in viss icke-personlig information som hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster, och vi kan automatiskt registrera information från din enhet genom att använda olika tekniska hjälpmedel, däribland så kallade webbsignaler. Denna så kallade automatiskt insamlade information kan inkludera din IP-adress eller andra adresser eller ID:n till din enhet, webbläsare och/eller enhetstyp, internetuppkoppling, webbsidor eller webbplatser som du besöker precis innan eller precis efter det att du använder tjänsterna, sidor eller annat innehåll som du besöker eller på annat sätt interagerar med i samband med att du använder tjänsterna samt de datum och tider som du besöker, loggar in på, eller använder tjänsterna. Vi kan också använda dessa tekniker för att samla in information om din användning av e-post, exempelvis om du öppnat, klickat på, eller vidarebefordrat ett meddelande. Sådan information kan samlas in från samtliga användare."

Intressant...

Betyder det att dem polisanmäler om man gör något dumt på nätet (laddar ner pirat osv)?
Alltså så snokar dem vad man surfat på?
Kan inte du bifoga en länk där du fick den informationen?
Stämmer det, så tänker jag fan inte använda WIFOG mer.

EDIT: Vad fan ska dem göra med informationen dem får? Jag surfar på Google, jätte intressant tydligen. Ska dem använda dem till statistik, varför vill dem veta hur vi använder tjänsterna?
Jag brukar ju ladda ner olagligt, så då kanske inte WIFOG är det bästa alternativet om informationen stämmer.
Citera
2014-03-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Betyder det att dem polisanmäler om man gör något dumt på nätet (laddar ner pirat osv)?
Alltså så snokar dem vad man surfat på?
Kan inte du bifoga en länk där du fick den informationen?
Stämmer det, så tänker jag fan inte använda WIFOG mer.

EDIT: Vad fan ska dem göra med informationen dem får? Jag surfar på Google, jätte intressant tydligen. Ska dem använda dem till statistik, varför vill dem veta hur vi använder tjänsterna?
Jag brukar ju ladda ner olagligt, så då kanske inte WIFOG är det bästa alternativet om informationen stämmer.

Google gör samma sak.
Tror faktiskt alla "reklam" baserade företag gör det.

Om du bara visste hur mycket Telia / Telenor och Tele2 samlar in ....
Citera
2014-03-27, 22:40
Medlem
QuattroCarls avatar
Wifog, rent skräp.
På 1gb har jag fått tittar på säkerligen 100 reklam,
inte bara för att det är 3 reklam varje 100mb,
utan även för att deras jävla reklam slutar fungera,
avbrott, segt, får refresha webläsaren gång på gång pga nåt problem.

Kastar detta skitkort efter mindre än en timmas användning,
betalar hellre ett par hundra för bredband som fungerar än reklamhjärntvätt.
Blir ju bara jävligt förbannad ÄVEN fast det är GRATIS, men även hundskit är gratis.
Ursäkter och rövhål har vi alla en.
Citera
2014-03-28, 08:11
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Wifog, rent skräp.
På 1gb har jag fått tittar på säkerligen 100 reklam,
inte bara för att det är 3 reklam varje 100mb,
utan även för att deras jävla reklam slutar fungera,
avbrott, segt, får refresha webläsaren gång på gång pga nåt problem.

Kastar detta skitkort efter mindre än en timmas användning,
betalar hellre ett par hundra för bredband som fungerar än reklamhjärntvätt.
Blir ju bara jävligt förbannad ÄVEN fast det är GRATIS, men även hundskit är gratis.
Ursäkter och rövhål har vi alla en.

Om du låter reklamen sega färdigt så kommer det gå galant. Det krävs tålamod. Reklamtjänsten är väldigt seg.
Citera
2014-03-28, 08:46
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Wifog, rent skräp.
På 1gb har jag fått tittar på säkerligen 100 reklam...

Kastar detta skitkort efter mindre än en timmas användning, ...
Om jag förstår dig rätt har du förbrukat 1 GB på en timme, även om jag tror du skarvar lite.

Men Wifog är alltså inte lämpligt för alla. Den som förbrukar stora mängder trafik, tvingas förstås väldigt ofta se på reklamen, och dessutom stå ut med fördröjningen på fem minuter innan han/hon kan fortsätta surfa. Det blir ohållbart.
Men för mig som har telefonen på wifi 20 timmar om dygnet och inte är beroende av uppkoppling jämt, så är det förstås smidigt att fylla i luckorna gratis, då det skulle kosta rätt mycket för några sketna MB med ett betalabonnemang.
Citera
2014-03-29, 13:31
Medlem
Hitta detta nu, hur kan det här fungera? Vem betalar allt osv?
Citera
2014-03-29, 15:02
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Hitta detta nu, hur kan det här fungera? Vem betalar allt osv?

WIFOG står för kostnaden, så du behöver inte betala någonting. Några företag betalar WIFOG för att visa deras reklam. Sedan så kollar användarna på reklamen, och på så sätt går allt runt.

Mer information finns på www.wifog.com
Citera
2014-03-29, 17:15
Medlem
gizmo82s avatar
Hur lång tid tar det innan kortet ramlar ner i brevlådan? Har nu väntat över 4v nu.
Citera
2014-03-29, 17:26
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Hur lång tid tar det innan kortet ramlar ner i brevlådan? Har nu väntat över 4v nu.

Ca 2 månader
Citera
2014-03-29, 18:19
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82

Vissa får sina SIM-kort snabbt och andra lite senare än det.
Det är svårt att svara när det "exakt" kommer, men trycket hos WIFOG, har blivit något lättare nu så jag skulle säga 1 månad och kanske 1 - 2 veckor.
Citera
2014-03-30, 07:47
Medlem
Maximuss avatar
Nyss när jag tittade på reklam så fick jag 100mb i 3 timmar istället för 2? Är det så på söndagar eller har dom ändrat tro? Underbart i såna fall
Citera
2014-03-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus
Nyss när jag tittade på reklam så fick jag 100mb i 3 timmar istället för 2? Är det så på söndagar eller har dom ändrat tro? Underbart i såna fall

Hej,

Bekräftar att jag fick 3timmar istället för 2timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in