2014-03-30, 00:33
Moderator
OYs avatar
Jag minns inte om det har nämnts att det kan vara VB som var svartsjuk på MB och en ev. annan av hans älskarinnor och att VB iscensatte någon form av utpressning och att det är motivet till att hon mördades?
Citera
2014-03-30, 00:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med Sävast kan ha varit för att rikta misstankarna mot MB, KJ har kanske hängt med i tråden?

Absolut, kan har varit så.

Eller så räknade han med att komma ut ur häktet och själv "ta hand om" MB som han ansåg vara den skyldige. Vet KJ något som har med MB att göra och som han undanhåller ? Något som VB har berättat.

Vid flera tillfällen i fup pratar han om att ta hämnd på den / de som på något sätt skadar hans familj el närmsta vänner.
Citera
2014-03-30, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du får ursäkta, men det är lite fascinerande att det just är användare i tråden som tvivlar på KJ:s skuld som är så otroligt duktiga på spaning med hund att de kan mästra polisens hundförare, som trots allt är proffs på just detta. På dig låter det ju som om du tycker att hundföraren är en klant som gör allting fel.

Om vi antar att KJ blir dömd skyldig och HovR sätter stor tilltro till hundens markering, skulle det i så fall öka möjligheten att HD skulle godkänna ett överklagande?
Eller har något liknande redan prövats?
Citera
2014-03-30, 00:45
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Absolut, kan har varit så.

Eller så räknade han med att komma ut ur häktet och själv "ta hand om" MB som han ansåg vara den skyldige. Vet KJ något som har med MB att göra och som han undanhåller ? Något som VB har berättat.

Vid flera tillfällen i fup pratar han om att ta hämnd på den / de som på något sätt skadar hans familj el närmsta vänner.
Det är ändå tur att han inte gjorde som han sagt, då skulle han tagit livet av sig och det vill vi väl inte.
Citera
2014-03-30, 00:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Denna push Dagger kanske var hennes? Alla SMS med dö-döda som hittades i MBS telefon kanske var hot mot MB eller AN. Hon har bestämt att gå till Sävast för att sticka sin Dagger i MB eller AN. Hon vet när MB ska åka med taxin. Hon tvekar på vilken väg hon ska ta. Hon är så klipsk så hon gömmer sin telefon vid Åberget. Det hon skulle plugga var hur man kan ta livet av en människa och hur man undviker att en mobil kan spåras. Hon når till slut Timjanvägen där hon blir besinningslöst mördas med sitt eget vapen. Paret vet var hon varit på kvällen. För att få ut henne från villan styckas hon.
Så hon som blev mördad skulle egentligen ha blivit mördare själv den kvällen. Det är så du tänker?
Och till och med dubbelmördare kunde hon ha blivit.

Hon hade visst hotat att ta ihjäl en katt som tillhörde paret och där får man onekligen
"kaninkokerskan" som Glenn Close gestaltade så ypperligt i "Fatal Attraction" i tankarna.

Men det var nog inte så allvarligt menat när det kommer an till Vatchareeya.
Hon var säkert bra frustrerad och sårad över att inte längre vara så efterfrågad av sin
50-årige älskling men tror du på allvar att hon skulle ha velat sticka kniven i "sin" M*cke
eller i hans dam därhemma eller i båda två?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-30 kl. 00:55.
Citera
2014-03-30, 01:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Det kan även vara den information som gick ut i tidningarna som han använde sig av, det var motstridiga uppgifter om vart hennes mobil hade kopplat upp från början.
tex. Stort pådrag efter försvunnen Bodenkvinna som var den 8 maj

Ännu en rimlig förklaring.
Citera
2014-03-30, 01:14
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fortsättning följer till veckan. Blir iaf intressant med rättsläkarens uttalande. Hoppas hon även får alternativet med Push Dagger, men det tror jag hon kommer få också. WLs inblandning kan vara det jag skrev i ditt svar, men kan även vara något annat.

Kanske en variant av denna? Kan lösa problemet med två typer av skador.
https://www.youtube.com/watch?v=UrHJkJpbg98
Citera
2014-03-30, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Kan vi nu inte för guds skull enas om att Unos "så kallade" markering INTE räcker till vare sig bevis eller ens är ett indicium på att VB (eller delar av) legat i KJ:s bagageutrymme. Byrackan är ju bara 3 år, är stressad som bara den vid söket på grund av felaktigt handhavande av en ej nog kompetent polis som dessutom ljuger alt, medvetet vilseleder Uno för att han vill att hunden ska markera i just KJ:s bil. Och för att det inte ska bli någon miss så läggs A4 ark BARA in i KJ:s attbil och det fotograferas extra där för att stressa Uno så att Ulf lättare ska få fram vad han kallar "markering". Han har ju givetvis fått reda på vilken kärra det rör sig om innan, säkert var UL med när dom tejpade reg, skyltarna också. Att Uno i KJ:s bil börjar med att leta till höger är ju Ulfs förtjänst då han redan vet att det luktar lik där och förmodligen är det något som lagts på mattan (Frolic) som ska intressera hunden. Allt är ju helt uppenbart, och bara det Forsberg sa till UL i TR, "-Det är alltså du som avgör OM hunden markerar, inget som vi kan avgöra".
Jag säger som JJ sa då han viftade med 220 kabeln i TR, -Kan vi inte begrava hunden en gång för alla nu?

Jag håller med, nu har vi å inte minst jag hackat på den här stackars Ul* så in i helvete så det kan inte finnas något kvar att komma med.
Det ska bli intressant att höra advokatens och rättens inställning.
Citera
2014-03-30, 01:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
...Jag tror informationen är redogjord,och felaktig dessutom eftersom ingen påstått att uppfödaren utbildat Uno... Uno är från en uppfödare som föder upp tjänstehundar däremot...

Min fetning.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vet du inte vad du själv skriver? Nu är det ju så att det var du som påstod att uppfödaren utbildat Uno. Läs ditt inlägg igen, där står det, svart på vitt. Eftersom du tidigare i kväll klagade på att så lite fakta presenteras i tråden, tog jag tillfället i akt att ge dig just det - fakta.
Till skillnad från dig är jag oerhört påläst om, och intresserad av, allt som har med hundar att göra. Som mångårig hundägare och tillika själv uppfödare med stor erfarenhet av olika slags träning och utställning, samt ett omfattande umgänge med uppfödare och domare i både den svenska och internationella hundvärlden, vet jag vad jag talar om.

Citat:
Jag är ledsen men vare sig MB ; AN eller sonen är inblandad, så innan du börjar tala om för postarna i tråden om hundar, så tror jag du ska sortera mer angående vem som är misstänkt och dömd en gång redan. Sorry, Uno har markerat och Tingsrätten har köpt att KJ är skyldig och har kört liket i sin bil.

Varför du tar upp MB, AN eller AB? Nämnde jag dem i mitt svar? Nej, inte alls, eftersom svaret du fick inte handlade om vem jag tror mördade VB. Jag gav dig fakta om Unos utbildning eftersom du inte vet ett iota om hur det verkligen förhåller sig. Men skramla på du. Tomma tunnor plägar göra det
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-03-30 kl. 01:23.
Citera
2014-03-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Stickvapnet KAN ha varit hennes eget, visst. Hon sökte knivar aktivt sedan någon månad tillbaka.

Om hon tog sig till Timjanvägen..kanske, vittnet och konversationen under kvällen kan peka på att hon åtminstone var på väg dit.

Jag är mest intresserad av att få veta orsaken till hennes starka oro sista veckan i hennes liv. Något säger mig att den oron bottnade i att hon utsatt ytterligare en person för utpressning (hennes egna ord: "jag har gjort något mycket dumt").

Jag tror alltså på att hennes död har ett samband med kriminalitet i någon form.

Med tanke på huggens placering (hjärttrakt och lungor) tror jag också på att avsikten var att döda, alltså inte något som är utfört i affektivt tillstånd. Samt att det i någon mån var planerat.

En teori är att hon har fått reda på något som någon/några pysslar med, någon ljusskygg verksamhet. Sedan har hon försökt dra fördel av det. Hon kan ha SMSat om det, SMS som är raderade. Som sagt en teori.
Citera
2014-03-30, 03:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Vad jag minns saa var det denna, som var slangen : Inge*ar J. R*d*nsj* (m,o,ö) och i merinfo staar denna person uppgiven som boeende paa adressen
Tvivlar lite paa om jag läst naanstanns att sidan gjordes av 2 personer (2 bröder?), ena stod för foton eller minns jag fel kanske

Mitt fetande.
Det är rätt person. Ingem*r Johann*s Roden*jö (a.e.s)

Men jag har ingen info om att det skulle vara två personer/ 2 bröder som stod för Slangenkraft´s foton/blogg etc.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-30 kl. 03:48.
Citera
2014-03-30, 04:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Några frågor;
@ Är WL vänsterhänt?
@ Har han eller haft hund/katt som kan tänkas ha åkt med i kombin?

WL har, om man tittar på WL´s Facebook en bild, daterad 18 Nov, 2013, en katt, och den heter "Pelle".
Text på bilden säger : "Pelle jagar muspekare!"
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-30 kl. 04:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in