2014-03-29, 12:40
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Framgår det vilken tid WL var där? Frågan är ställd mot bakgrund av att ett vittne såg en svart golf och en vit kombi ståendes där på kvällen den 19 maj. Han var inte helt säker om det var den 18 eller 19 maj. FUP s.104-105 (118)

WL har en vit kombi, vilket också framgår av förhören med honom. Det var kanske hans bil vittnet såg. WL var ju där för att, som han säger, hjälpa en ung tjej och kille som fått trubbel när de geocachade.
Citera
2014-03-29, 12:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
"Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den asiatiska kvinnan som vittne såg, hur sannolikt är det att det inte va VB. Hur ofta kan man anta att det går en asiatisk kvinna där, en lördagskväll vid 21.30 tiden. Om man går där, var kommer man från vart är man på väg?"

Inte sannolikt alls. Om det var någon annan än VB så borde hon ha hört av sig till polisen vid det här laget.
Nej, polisen efterlyste, via NSD, en kvinna som gick på Lorenvägen http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC0Q FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.nsd.se%2Fnyheter%2Fboden %2Fteorin-hon-forsokte-ringa-112-slog-fel-7935325.aspx&ei=vK82U8_FLMe_ygOpwYHwAQ&usg=AFQjCNE Ib9uolik32LYevOV3vUe6xw6WGA&sig2=M7ZABum2KNwCWDngB 3ynjQ&bvm=bv.63808443,d.bGQ (Plusartikel nu)
Citat:
Samtidigt finns det ett vittne som säger att hon sett en asiatisk kvinna gå på Lorenvägen, nära 22-åringens bostad, vid 21.30 på lördagen.
Kvinnan sågs på Lejonbacksvägen, intill Lorvenvägen. Lorenvägen finns inte i Boden.
Citera
2014-03-29, 12:49
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ursprungligen postat av Remark
Vad gjorde WL den 18 maj?

Vilken dag var det att WL var vid gula huset och hjälpte ungdomar vidrörande att hitta en skatt fraan Geocatching? Var inte det innan benen hittades?
Han har på två olika ställen sagt 19e och 20 maj. Vilken av de dagarna han var där vet i sjutton. Han frågade på facebook den person han hjälpt om det var på fredagen och hon sa ja. Fredag är den 17 maj.
Citera
2014-03-29, 12:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Hypotetiskt, skulle KJ vara "lat" när det kommer till att ställa iordning grejer (tejprulle/duschringar m.m) efter ett mord? Tveksamt.

Jag tror att duschdraperiet kan ha använts som emballage efter mordet på VB, men inte att mordet/styckningen skett i KJ:s bostad - KJ:s "ni har ingenting på mig .. " ser jag som ett kvitto på att mord/styckning skett nån annanstans.

Ja, jag tror att KJ är lat och att han inte har behövt göra så många knop för att livet runt omkring honom ska fungera, det har hans mamma och pappa fixat åt honom. Därför har KJ kunnat ägna mycket tid åt sin favvosysselsättning, airsoft, samt tillsammans med kompisar försöka fundera ut hur det perfekta mordet ska gå till - och emellanåt trycka upp en smörad burk Norrlandsguld i skitkiken, dvs i bakluckan.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-29 kl. 13:18.
Citera
2014-03-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Schlangekraft har påståtts bo på samma adress som bröderna H. Nu vill jag poängtera att det är ett hyreshus med många hyresgäster. Bröderna H har mig veterligen ingenting med Schlangen att göra.

Att Schlangekraft skulle bo i hyreshuset på fabriksgatan är väl också bara något löst rykte som kanske blivit en trådsanning? Är väl ingen som kunnat precisera vem det är egentligen?

Bröderna H känns förövrigt väldigt långt från vad man förknippar med Schlangekraft.
Vad jag minns saa var det denna, som var slangen : Inge*ar J. R*d*nsj* (m,o,ö) och i merinfo staar denna person uppgiven som boeende paa adressen
Tvivlar lite paa om jag läst naanstanns att sidan gjordes av 2 personer (2 bröder?), ena stod för foton eller minns jag fel kanske
Citera
2014-03-29, 12:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att duschdraperiet kan ha använts som emballage efter mordet på VB, men inte att mordet/styckningen skett i KJ:s bostad - KJ:s "ni har ingenting på mig .. " ser jag som ett kvitto på att mord/styckning skett nån annanstans.
Nja, uttalandet kan också ses som ett kvitto på att han är oskyldig. Om han är oskyldig har mord/styckning knappast skett i lägenheten.
Senast redigerad av Quarrel 2014-03-29 kl. 12:59.
Citera
2014-03-29, 12:58
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jodå, några här säger KJ inte är kapabel att lägga upp en tejprulle på ett skåp och/eller lägga duschringar i prydlig ordning. Det påståendet ställer jag mig mycket skeptisk till.
Jodå han är lika kapabel att lägga upp ringar på ett skåp som att rensa fisk, handlar enbart om vilja.
Om man tänker sig att man tar ut det man har i fickan, tejprulle och duschringar ur ett par byxor och lägger dem på ett skåp. Hur skulle det kunna bli rörigt upplagt, med tanke på att man anser det i tråden vara prydligt upplagt. Det kan ha legat ringar på golvet man inte såg eller tog med i polisutredningen. Därför är detta inte relevant alls.
Däremot kunde man kollat om blod fanns på ringarna, det kanske de gjorde. Vem vet. Just undersökningen av lägenheten känns så fruktansvärt hafsigt gjord men det är väl som allt annat, det som inte är av värde har hamnat i slasken.
Citera
2014-03-29, 13:01
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den har bara varit avställd under denna vinter. Var nog i trafik våren 2013.

Ja, det var den. WL säger ju själv i förhör att han körde en vit Mitsubishi Galant kombi. Det var den han åkte i då han "ryckte ut" för att hjälpa de unga personerna som fått problem när de geocachade vid Gula huset.
Före den 23 maj 2013 genomgick bilen för övrigt en rejäl upprustning, vilket framgår av bilder publicerade just det datumet på WL:s Facebooksida. WL och flera kompisar höll till i ett (proffs?)garage där det finns en anordning som man kan hissa upp bilar med. En av bilderna visar också bilen upphissad...
Citera
2014-03-29, 13:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag har aldrig trott på att det var VB vittnet såg. Att hon såg en ung kvinna tvivlar jag däremot inte på. Och det som ställer till det för mig är den gula ICA-påsen.
KJ var tydlig med att informera polisen om att han gett VB en gul plastpåse från ICA som hon kunde ha sina böcker i när hon skulle gå hem. Den detaljen var så viktig för KJ att han självmant tog kontakt med polisen och berättade om det.

Vittnet då? Inte en enda gång nämner hon någon gul påse. Polisen frågade henne om hon sett att kvinnan bar på något. Det kunde vittnet inte alls erinra sig.
Så, vad är sannolikheten för att VB skulle ha plockat upp böckerna ur plastpåsen och slängt denna, eller eventuellt knölat ner den i en ficka? Varför envisas med att bära flera böcker i händerna, eller under armen, när det är så oändligt mycket smidigare att ha dem i en påse?

Om Uppgiften om en GUL plastpåse kommer från KJ finns det nog all anledning att misstänka att sanningshalten inte är så hög ..
Citera
2014-03-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, polisen efterlyste, via NSD, en kvinna som gick på Lorenvägen http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC0Q FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.nsd.se%2Fnyheter%2Fboden %2Fteorin-hon-forsokte-ringa-112-slog-fel-7935325.aspx&ei=vK82U8_FLMe_ygOpwYHwAQ&usg=AFQjCNE Ib9uolik32LYevOV3vUe6xw6WGA&sig2=M7ZABum2KNwCWDngB 3ynjQ&bvm=bv.63808443,d.bGQ (Plusartikel nu)

Kvinnan sågs på Lejonbacksvägen, intill Lorvenvägen. Lorenvägen finns inte i Boden.
Flottiljvägen korsar Sävastvägen, sedan heter vägen Lorvenvägen som går fram till Lejonbacksvägen.
Den asiatiska kvinnan gick Lejonbacksvägen men observerades i närheten där Lorvenvägen kommer fram till Lejonbacksvägen.
Citera
2014-03-29, 13:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, uttalandet kan också ses som ett kvitto på att han är oskyldig. Om han är oskyldig har mord/styckning knappast skett i lägenheten.

Oskyldig ? Kan teoretiskt vara så, men då framstår väl KJ som en av de mest otursförföljda dömda ickemördarna som kriminalhistorien känner till ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-29 kl. 14:23.
Citera
2014-03-29, 13:29
Medlem
Okej, är irriterad, jag har försökt få till en prenumeration med NSD. Problemet är att jag har fel sorts kort att betala med. Skrivit till NSD om detta men får inget svar. Finns inget telenr, bara mailadress. Vill ju så gärna ha direktrapporteringen.

Så, skulle någon vänlig själ möjligtvis kunna kopiera direktrapporteringen dessa dagar och kommande dagar och lägga upp det på nätet så man kan ladda ner det??? Någon?? Please...
Senast redigerad av moa-tove 2014-03-29 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in