Citat:
Slirar i spenaten..lätt att le åt din vassa ton.
VB uppfattades av andra som liten och nätt, kanske för att hon ändå var en lättviktare i förhållande till sin längd.
Förhöret med vittnet i TR blev enl min mening misslyckat då US hela tiden avbröt och tystade vittnet sin attityd.
Vittnespsykologi kan diskuteras - visst! Men faktum kvarstår - mot bakgrund av alla skriverier i media om det påstådda vittnet, borde tjejen ha hört av sig till polisen för länge sedan, eller hur ?
Kanske var VB på väg till MB, kanske inte.
Själv håller jag det inte för omöjligt att hon av någon anledning vände om för att gå tillbaka tillbaka i riktning mot hemmet. Omgivningen passar inte en mörkrädd tjej. Vet att det var relativt ljust vid den tiden fast att gå ensam i ett skogsområde framkallar rädsla för den som är mörkrädd.
Vad som gör mig fundersam är att KJ nämner att VB uttryckt att hon hade "ett ärende att uträtta i Sävast". Ingen info han nämner vid förhören, enbart till ett par av sina vänner.
VB uppfattades av andra som liten och nätt, kanske för att hon ändå var en lättviktare i förhållande till sin längd.
Förhöret med vittnet i TR blev enl min mening misslyckat då US hela tiden avbröt och tystade vittnet sin attityd.
Vittnespsykologi kan diskuteras - visst! Men faktum kvarstår - mot bakgrund av alla skriverier i media om det påstådda vittnet, borde tjejen ha hört av sig till polisen för länge sedan, eller hur ?
Kanske var VB på väg till MB, kanske inte.
Själv håller jag det inte för omöjligt att hon av någon anledning vände om för att gå tillbaka tillbaka i riktning mot hemmet. Omgivningen passar inte en mörkrädd tjej. Vet att det var relativt ljust vid den tiden fast att gå ensam i ett skogsområde framkallar rädsla för den som är mörkrädd.
Vad som gör mig fundersam är att KJ nämner att VB uttryckt att hon hade "ett ärende att uträtta i Sävast". Ingen info han nämner vid förhören, enbart till ett par av sina vänner.
Ja, visst är den omständigheten att ingen hörde av sig en av de saker som KAN tala för att det trots allt ändå var Vatchareeya. Men det är knappast något särskilt helgjutet bevis. De flesta svenskar verkar fortfarande följa med i nyhetsflödet hyggligt, men det finns många som inte alls gör det. Inte minst gäller det förstås invandrare pga språksvårigheter och annat. Det finns också människor - tänker t ex på ett ex till mig - som konsekvent vägrar att läsa om allt som har med mord och grova våldsbrott att göra. Helt enkelt för att de mår så dåligt av det.
Jag skulle ändå ha varit mer intresserad av iakttagelsen om den gjorts någon annanstans, på en väg som passade in för en promenad mot hemmet eller t.o.m. till MB (Hur osannolikt jag än finner det att hon plötsligt skulle ha bestämt sig för att gå hem till honom på en lördagkväll - deras förhållande var ju faktiskt SLUT, något som många här verkar göra sitt bästa för att förtränga). Men Lejonbacksvägen oavsett riktning... det finns inget känt skäl till att hon skulle promenera där.