Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Bildt? Det är vår utrikesminister och i denna fråga har han varit väldigt duktig, så pass att ni landsförrädare störts kraftigt av hans fina retorik. Jag har inte mycket till övers för Bildt annars, moderaterna har varit svagare i försvarsfrågan än vad sossarna var.
Du som en av Putins stövelslickare kan berätta varför du ogillar just Bildt?
Kan du och resten av Svensk media bara ta och göra det som ni alltid gjort? Precis som din avatar: Att tiga.
Självklart är det bra att Krim annekteras, dessutom frivillt av Ryssland om dom nu vill det, inget konstigt här alls, med tanke på att Usa precis som Rom en gång i tiden, la under sig provinser och installerade militära baser efter gränsen mot "barbarerna". Alltså det som ej ingick i Rom´s (läs Usa´s) Sfär. Självklart borde Europa efter Soviets fall ha närmat sig Ryssland med ordentliga handelsavtal och ett riktigt nära samarbete, men nej, icke då. Usa sa ju fortfarande att "Ryssen var ond" och därför lät man landet ligga tungt i gyttjan och den nedmonterade industrin samtidigt som kaoset under en ständigt full president fick rikligt med tid att sjunka in.
Hade man istället räckt ut en hand och närmat sig Ryssland då, så hade man inte haft några av de problem man har idag. Att lillebror Svea bara gör som Usa säger åt dom är ju ingen nyhet, jag tror nästn att Svensk media måste inneha rekord i mest förvrängda världsbild som man delger sin intet ont anande befolkning.
Putin agerar dessutom bara i sitt närområde, vilket Ryssland som stormakt självklart förväntas göra, precis som att USA skulle reagera om en kommunistisk regering plötsligt tog makten i Mexico. Då skulle ni få se på tidningsrubriker ojojoj, och varenda Svenne skulle ivrigt hata varenda Mexikan efter ngn vecka av Usa-beställda löpsedlar
men men, för att inte tala om Vietnam, Nicaragua, Libyen, Irak, Kuwait, Afghanistan mm, där den gode Usa inte bara bombat allt sönder och samman, men inte lyckats få in en bråkdel av deras fina "demokrati".
Du är en kålsupare min gode oupplyste vän